۱۱۱۵۸۲۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

نوراللهی، کنعانی و قایدی پیشنهاد دارند، بقیه نه!

«پیشنهادسازی» اتفاقی است که این روز‌ها در فوتبال ایران رونق دارد، هوادار و رسانه تحت تاثیر اخباری قرار دارند که از اساس صحت ندارد، اما سودآوری این اخبار برای بازیکن و دلال منجر به انتشار چندباره چنین اخباری می‌شود.

فرهیختگان: «پیشنهادات متعدد داریم.» این جمله درواقع بیش از آنکه جنبه اطلاع‌رسانی به هواداران داشته باشد، جنبه افزایش قیمت قراردادها را در فوتبال ایران ایفا می‌کند. بازیکنان در فصل نقل‌وانتقالات با مطرح کردن چنین جملاتی، هواداران و رسانه‌ها را وادار می‌کنند تا باشگاه تحت قراردادشان را تحت‌فشار بگذارند و مبلغی را که مدنظرشان هست، به قرارداد اضافه کنند.

هرچند برخی بازیکنان علاوه‌بر مطرح کردن چنین جملاتی، گاه با جابه‌جایی بین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، چند صد میلیون به رقم قراردادشان اضافه می‌کنند و مدیران دولتی هم که پول بیت‌المال را مدیریت و خرج می‌کنند از ترس هواداران بلافاصله با افزایش نجومی مبالغ موافقت می‌کنند و این‌گونه بازیکن(با افزایش رقم قرارداد)، هوادار(با حضور بازیکن مدنظرش در باشگاه محبوبش) و مدیرعامل(با ابقا و محبوب شدن نزد هواداران) به هدف‌شان می‌رسند اما باشگاه‌ها که تا همین امروز متحمل بدهی‌های سنگین هستند کمرشان زیربار بدهی بعدی خم می‌شود و دیگر توان بقا ندارند. در واقع اتفاق مذکور منجر به رسیدن باشگاه‌ها به اهداف کوتاه‌مدت می‌شود اما از هدف بلندمدت باز می‌مانند و تا زمانی که فرهنگ هواداران مبنی‌بر بزرگ‌تر بودن باشگاه نسبت به بازیکن اصلاح نشود، این رفتار کماکان ادامه دارد.

بازیکنان: همه دنیا ما را می‌خواهند

استقلال و پرسپولیس ندارد؛ بازیکنان هر دو تیم طی سال‌های اخیر با مطرح کردن پیشنهادات جذاب و نجومی، نگرانی هواداران را بیشتر و مبالغ قرارداد خود را اضافه کرده‌اند. یکی از پرتغال و بلژیک پیشنهاد دارد و دیگری را نصف تیم‌های حوزه خلیج‌فارس می‌خواهند. آن یکی قرار است جانشین فلان ستاره فوتبال دنیا شود و دیگری را پرز و دوستان به‌عنوان اسلحه مخفی مدنظر دارند. یکی با هزار منت و افزایش رقم قرارداد در تیمش ماندگار می‌شود و دیگری فقط به خاطر هواداران می‌ماند. هرچه باشد اما دلال و بازیکن از جا افتادن چنین فرهنگی لذت می‌برند و پول پارو می‌کنند.

رسانه‌ها و هواداران اما در این میان وظیفه دارند با اطلاع‌رسانی و حمایت درست، زمینه سوءاستفاده افراد سودجو را فراهم نکنند و مقابل آنها بایستند. هرچند در روزهایی که دلال و برخی خبرنگارنما دست در دست هم داده‌اند تا موجودی حساب بانکی‌شان را افزایش بدهند، آرزوی چنین اتفاقی محال به نظر می‌رسد اما به هر حال این اتفاق می‌تواند به افزایش نجومی و بی‌منطق قیمت بازیکنان کمک کند. براساس آنچه به دست ما رسیده درحال حاضر و پس از لیگ قهرمانان آسیا، حسین کنعانی‌زادگان(که می‌گویند پیش از لیگ قهرمانان قرارداد خود را قطعی کرده!) در کنار احمد نوراللهی و مهدی قایدی بازیکنانی هستند که پیشنهادات مالی خوبی دارند هر چند دو بازیکن قرمز قراردادشان در پایان فصل تمام می‌شود اما قایدی به موافقت باشگاهش نیاز دارد.

درباره سایر بازیکنان اما پیشنهادی در کار نیست ولی با نزدیک شدن به فصل نقل‌وانتقالات قطعا خیلی‌ها به دنبال خبرسازی و جنجال‌های رسانه‌ای هستند. شنیده‌های ما از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حاکی از آن است که هیچ‌پیشنهادی به این دو باشگاه برای جذب بازیکنانی غیر از نفراتی که نام برده شد، نرسیده است.

آقای دلال دوباره در حوالی پرسپولیس

«پیشنهادسازی» اتفاقی است که این روزها در فوتبال ایران رونق دارد، هوادار و رسانه تحت تاثیر اخباری قرار دارند که از اساس صحت ندارد اما سودآوری این اخبار برای بازیکن و دلال منجر به انتشار چندباره چنین اخباری می‌شود. در روزهایی که دلال معروف دوباره به باشگاه پرسپولیس نزدیک شده و حتی خبرهایی مبنی‌بر اختلافات درونی از این باشگاه به گوش می‌رسد، احتمالا شایعاتی که بیشتر شبیه یک بازی رسانه‌ای برای نزدیک کردن این افراد به اهداف‌شان است مطرح شده و خواهد شد. هوشمندی هواداران تنها راهی است که در این میان می‌تواند به باشگاه‌ها کمک کند تا آفرهای خیالی را نادیده بگیرند و در یک فضای منطقی به تمدید قرارداد با ستارگان تیم‌شان بپردازند.

بازیکن استقلال 700 میلیون بیشتر گرفت و ماند

در این میان جالب است بدانید مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در یک گفت‌وگوی خصوصی گفته است: «یکی از بازیکنان هیچ پیشنهادی نداشت، هواداران فشار آوردند بحث پیشنهادات خارجی مطرح شد مجبور شدیم با او تمدید کنیم و ۷۰۰ میلیون بیشتر از آنچه حقش بود به او دادیم.» این ۷۰۰ میلیون تومان همان تاثیر فشاری است که هواداران، دلال‌ها و برخی خبرنگارنماها به باشگاه‌ها می‌آورند. رویه‌ای که از گذشته وجود داشته و از آنجا که معمولا باشگاه‌ها مجبورند در قبال فشار هواداران کوتاه بیایند احتمالا تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اولونگا

      پرسپولیس در چند سال اخیر نشون داده که آنقدر بزرگ هست که حتی جدایی نصف تیم هم نمیتونه خللی در روند موفقیتش ایجاد کنه

      در مورد استقلال اما موضوع متفاوته و رفتن یک بازیکن برابره با انهدام باشگاه چون استقلال بسیار متکی به تک بازیکن هست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج