۱۱۱۵۸۳۱
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

مهدی: شکوری دنبال فشار روی سازمان لیگ است

درخصوص اتفاقات تقویم فوتبالی کشورمان و برخی انتقادات و چالش‌های اخیر پیش‌روی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، با رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به صحبت پرداختیم.

فرهیختگان: تقویم فوتبال ایران به‌واسطه شیوع ویروس کرونا سال عجیب و غریبی را پشت‌سر گذاشت؛ از یک سو برنامه‌های لیگ برتر و از سوی دیگر رقابت‌های جام حذفی و درنهایت برنامه‌های تیم‌ملی و همچنین رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا پیچیدگی و فشردگی خاصی را برای تقویم فوتبالی سال کشورمان به‌وجود آورد و کار را به‌مراتب برای دست‌اندرکاران امر در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ سخت و سخت‌تر کرد.

این درحالی است که برگزاری بسیاری از برنامه‌ها و رویدادها نیز مثل برگزاری دیدار سوپر جام و یا جشن برترین‌های فصل قبل نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و برنامه فشرده رقابت‌ها و همچنین برگزاری اردوی تیم‌ملی باعث شده است تا فعلا تکلیف بسیاری از موارد مثل پایان رقابت‌های فصل بیستم لیگ برتر و جام حذفی رقابت‌ها همچنان نامشخص باشد. هرچند با اعلام سهیل مهدی در خوش‌بینانه‌ترین حالت رقابت‌های فصل‌جاری در اواخر مردادماه به پایان می‌رسد و این درحالی است که به‌واسطه قوانین فیفا رقابت‌های فصل بعد نیز اواخر مهرماه آغاز خواهد شد. درخصوص اتفاقات تقویم فوتبالی کشورمان و برخی انتقادات و چالش‌های اخیر پیش‌روی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال، با رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به صحبت پرداختیم. گفت‌وگو با سهیل مهدی را در زیر می‌خوانید.

از آخرین وضعیت کمیته مسابقات سازمان لیگ چه خبر؟

فعلا که هیچ خبری نیست و درحال حاضر دوباره به وضعیت مسابقات برگشتیم و فعلا این یکی دو هفته را هم پشت‌سر بگذاریم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد. ان‌شاءالله تیم‌ملی هم بتواند در مسابقات مقدماتی جام جهانی نتیجه لازم را بگیرد. فعلا به‌دنبال برنامه‌های تیم‌ملی و آماده‌سازی مطلوب این تیم هستیم و بیشتر نگرانی‌مان به نتایج تیم‌ملی مربوط می‌شود.

رقابت‌های لیگ برتر در فصل بیستم با این وضعیت برنامه‌ریزی تا چه زمانی به پایان می‌رسد، ضمن اینکه آیا برنامه‌ای برای آغاز فصل بعد رقابت‌ها دارید؟

در رابطه با اینکه لیگ ما چه زمانی تمام می‌شود در خوش‌بینانه‌ترین حالت باید عنوان کنم برنامه‌ریزی‌ای که داریم در تاریخ ۱۵ تا ۲۰ مرداد لیگ برتر فصل بیستم به پایان می‌رسد. درحال حاضر نیز تا قبل از اردوی تیم ملی یکی دو هفته دیگر رقابت‌ها به همراه چند دیدار از رقابت‌های جام حذفی را برگزار کرده و با این حال تقویم فوتبال ایران در سال جاری با برگزاری رقابت‌های جام حذفی به‌نظر می‌رسد تا پایان مرداد امسال به‌طول بینجامد. برای آغاز رقابت‌های فصل بعد نیز باید ۷ هفته طبق دستورالعمل فیفا بین پایان فصل جاری با آغاز فصل بعد فاصله ایجاد کنیم که اگر این امر محقق شود مطمئنا لیگ فصل بعدی در مهرماه آغاز خواهد شد و می‌توانیم از اواسط مهر به بعد لیگ فصل بیست‌ویکم را آغاز کنیم.

خبری از وضعیت رقابت‌های لیگ قهرمانان دارید؟ با وجود آنکه قرار بود بازی‌های یک‌هشتم به میزبانی تیم‌های صدرنشین برگزار شود اما انگار قرار است این رقابت‌ها هم متمرکز انجام شود.

این هم از آن دسته مسائلی است که باید منتظر بمانیم تا بر اساس تصمیم‌گیری‌های جدید، اخبار به‌روز شده و سپس در این مورد اظهارنظر کنیم. با این حال طبق اعلام قبلی ادامه رقابت‌ها در مرحله حذفی در اواخر شهریورماه برگزار شده و اگر این اتفاق بیفتد ما باید زودتر نقل و انتقالات را هم آغاز کنیم تا تیم‌هایی که راهی آسیا می‌شوند بتوانند به بهترین شکل ممکن خود را تقویت کنند؛ چراکه سایر تیم‌ها از کشورهای دیگر نیز این فرصت را دارند تا آن زمان خودشان را تقویت کنند و ما هم باید چنین فرصتی را به نمایندگان کشورمان بدهیم تا در ادامه رقابت‌ها نیز ان‌شاءالله موفق عمل کنند.

برنامه‌ریزی رقابت سوپرجام فصل گذشته بین پرسپولیس و تراکتور به کجا رسید؟

واقعیت این است که اگر تقویم قبلی را نگاه کنیم در فاصله بین هفته بیست‌وسوم تا اردوی تیم‌ملی دو هفته زمان داشتیم که بنا داشتیم یکی از این هفته‌ها را به برگزاری رقابت‌های معوقه اختصاص دهیم و یک هفته دیگر را نیز به بازی سوپرجام و چند بازی معوقه دیگر، ولی تغییرات برنامه تیم‌ملی که برای ما هم دور از انتظار بود و این اتفاق با درخواست سرمربی تیم ملی به‌صورت ناگهانی رخ داد، باعث شد تا ناچارا هفته‌ای که قرار بود سوپرجام در آن برگزار شود را حذف کنیم؛ چراکه اولویت برای ما برگزاری دیدارهای معوقه بود که برای هفته اول درنظر گرفته بودیم به همین دلیل سوپرجام را در این مقطع برداشتیم اما سعی می‌کنیم حتما تا پایان رقابت‌های لیگ این دیدار را برگزار کنیم.

یک مقدار برگزاری این دیدار با توجه به اینکه باید در ابتدای پیش‌فصل جاری برگزار می‌شد لوث نمی‌شود؟

بله، درست می‌گویید البته این امر به‌خاطر کرونا اتفاق افتاد و شیوع این ویروس یک مقدار دست ما را بست، هرچند برنامه ما آنقدر هم اشکال و ایراد نداشت اما وقتی به‌خاطر شرایط پاندمی در ابتدای کار ۱۵ روز، رقابت‌ها را با دستورالعمل وزارت بهداشت با تعویق آغاز کردیم این امر یک مقدار برنامه‌ها را مختل کرد، ضمن اینکه ما برنامه‌های مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا داشتیم که قرار بود از ابتدا به‌صورت رفت و برگشت برگزار شود، اما متمرکز برگزارشدن این دیدارها عاملی شد که تقریبا ۲ تا یک ماه از سازمان لیگ برای برگزاری رقابت‌‌ها گرفته شود.

وقتی چنین فضاهایی به جدول تحمیل می‌شود واقعا سخت است بخواهیم همه چیز را سر جایش برگزار کنیم. این انتقادات و موضوعی که مطرح کردید را قبول دارم؛ چراکه صحیح نیست تا این اندازه برگزاری سوپرجام دیر شود و منطقی بود تا این دیدار را هرچه زودتر برگزار می‌کردیم، اما منطق از جای دیگر به ما تحمیل می‌شود. این درحالی است که همه‌گیری کرونا باعث شده است تا رقابت‌های فوتبال در تمام دنیا از جمله بازی‌های فیفا و همین رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تحت‌الشعاع قرار گیرد. همین الان تکلیف برگزاری ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا مشخص نیست که آیا متمرکز برگزار شده و یا فرمت دیگری خواهد داشت. پس وقتی ما نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد همین ابهام همه برنامه‌های ما را به‌هم ریخته و آن وقت نمی‌توانیم طبق برنامه قبلی، کاری که دل‌مان می‌خواهد را روی اصول و تقویم انجام دهیم.

گویا کنفدراسیون فوتبال آسیا دستورالعملی فرستاده تا هرچه سریع‌تر فوتبالیست‌ها و عوامل برگزاری رقابت‌ها و باشگاه‌هایی که درگیر مسابقات هستند، واکسینه شوند. این موضوع در دستورکار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ قرار دارد؟

این موضوع برمی‌گردد به کمیته پزشکی فدراسیون و اگر این کار با همکاری وزارت بهداشت انجام شود یک امر ایده‌آل است چون همین الان می‌بینیم هر هفته یکی دو نفر را مبتلا به ویروس کرونا داریم و این با وجود آن است که باشگاه‌ها پروتکل‌ها را رعایت کرده و خیلی کنترل می‌کنند و گرفتن تست‌ها به‌صورت منظم انجام می‌شود و درنهایت امیدوارم این اتفاق بیفتد. خوشبختانه واکسن وارد کشور شده و بحث اولویت‌بندی و تقسیم‌بندی آن را باید به‌عهده وزارت بهداشت بگذاریم و امیدوارم بین این اولویت‌ها فوتبالیست‌های ما را هم ببینند.

بر سر اعلام تاریخ جدید دربی یک انتقاد به سازمان لیگ وارد شد مبنی‌بر اینکه از یک طرف درخواست پرسپولیس برای برابر شدن دیدار‌های سرخابی‌ها را رد کرد و از یک طرف گفتند با درخواست این باشگاه برای تعویق دیدار دربی موافقت شده است. چطور با این انتقادات کنار می‌آیید هرچند خودتان پیش از این اعلام کردید برنامه‌های تیم‌ملی کمی تا قسمتی برنامه‌های سازمان لیگ را تحت‌الشعاع قرار داد.

متاسفانه مصاحبه‌هایی که از سوی مجموعه مدیریتی باشگاه پرسپولیس در این قضیه صورت گرفت یک مقدار در فضای مجازی و فضای رسانه‌ای برای ما چالشی را ایجاد کرد این درحالی است که ما اصلا در این مباحث نیستیم که به حرف یک باشگاه خاص بخواهیم گوش بدهیم و صراحتا می‌گویم ‌شأن و شخصیت همه باشگاه‌های ما به یک اندازه قابل احترام است و ما موظف هستیم به همه این باشگاه‌ها به‌صورت یکپارچه و با یک‌چشم نگاه کنیم و اگر اتفاقی افتاده نفع و ضرر آن را برای همه به یک اندازه درنظر می‌گیریم.

بر همین اساس فکر می‌کنم یک مقدار معاونت اجرایی باشگاه پرسپولیس (شکوری) می‌خواهد از این فضا که به فضای رسانه‌ای و چالش هواداری مربوط می‌شود برای فشار بیشتر روی سازمان لیگ استفاده کند، اما سازمان لیگ هم آنقدر کوچک نشده است که بخواهد درجهت راستای اهداف یک باشگاه کار کند یا نکند. آنها ما را در بیانیه خود محکوم کردند که داریم علیه مسیر قهرمانی پرسپولیس قدم برمی‌داریم و حتی سرمربی محترم این باشگاه نیز در این خصوص صحبت‌هایی را انجام داد اما به‌نظر می‌رسد اطلاعات درستی را به سمع ایشان نرسانده‌اند و سازمان لیگ همان‌طور که در قهرمانی‌های قبلی پرسپولیس نقشی نداشته است در ادامه حتی در این فصل نیز در قهرمان شدن یا نشدن هیچ باشگاه دیگری نقشی نخواهد داشت و هر تیمی که شایسته باشد و قدرتش را داشته باشد

ان‌شاءالله بتواند به حق خود برسد، ضمن اینکه الان ما شرایط خوبی را در بین باشگاه‌های‌مان داریم تا جایی که سه نماینده از ایران به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا رسیده‌اند و از دوستان می‌خواهم اجازه دهند تا به‌جای اینکه همدیگر را به مسائلی محکوم کنیم که صحت نداشته باشد از فوتبال لذتش را ببریم.

بعد از سال‌ها دو نماینده از ایران به کشور عربستان رفتند تا بازی‌های خود در لیگ قهرمانان آسیا را در این کشور برگزار کنند آیا الان که استقلال میزبان الهلال است بهتر نیست تا پافشاری کنیم و بتوانیم از حق میزبانی‌مان به نحو احسن استفاده کنیم.

این فضا فضایی است که در کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم‌گیری و اجرا می‌شود، با این حال در درجه اول خود باشگاه باید درخواست خود را داده و مکاتبات لازم را در باره این امر با کنفدراسیون آسیا انجام بدهد چون در لیگ قهرمانان آسیا در درجه اول مسئولیت مکاتبات و مبادلات خود باشگاه‌ها هستند، برخلاف تیم‌های ملی که دبیرکل محترم فدراسیون اولویت اول درخصوص مکاتبات به‌شمار می‌رود، در لیگ قهرمانان آسیا نیز اولویت این موارد با خود باشگاه‌ها بوده و فدراسیون فوتبال به‌عنوان مقام مرجع به‌صورت قانونی به باشگاه‌ها کمک می‌کند.

من فکر می‌کنم مسیر درست این است که خود باشگاه درخواست لازم را داده و مسیرهای قانونی را طی کند و اگر کمکی هم از دست ما و فدراسیون فوتبال بر بیاید حتما در این فضا مضایقه نخواهیم کرد چون باید کمک کنیم و ان‌شاءالله این اتفاق بیفتد در هر صورت این امر باعث خوشحالی ما خواهد بود چون هر تیمی به ایران بیاید و بخواهد با نمایندگان کشورمان در این فضای هواداری بازی کند مطمئنا در فشار قرار گرفته و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

موضوع منع جذب بازیکن و مربی خارجی به کجا رسید؟ شنیده می‌شود این قانون برای فصل آینده برداشته خواهد شد.

همان‌طور که در هیات‌رئیسه سازمان لیگ تصمیم‌گیری شد که خارجی‌ها به فوتبال ایران می‌آیند الان هم در این رابطه باید در هیات‌رئیسه سازمان لیگ دوباره تصمیم‌گیری لازم شود. درحال حاضر برای این فصل حضور خارجی‌ها قاعدتا غیرممکن است و برای فصل بعد باید منتظر تصمیم‌گیری هیات‌رئیسه باشیم. در این باره هنوز صحبتی نشده و من در جریان جزئیاتش نیستم و فکر می‌کنم یک مقدار باید صبر کنیم تا لیگ به روزهای آخر برسد و سپس در این خصوص وارد جزئیات شویم.

درباره اقدام شستا و مصادره ساختمان فدراسیون فوتبال هم صحبت کنید.

اصلا در این مورد جزئیات را نمی‌دانم و اطلاعات من هم در اندازه دوستانی هست که اخبار را دنبال می‌کنند.

اگر صحبت خاصی مانده بفرمایید.

از دوستان خواهش می‌کنم در باشگاه‌ها یک مقدار با سعه صدر شرایط کرونا را از ما بپذیرند چون یک مقدار تغییرات در برنامه اجتناب‌ناپذیر است و ما هم از این موضوع خوشحال نیستیم. در این بین یک مقدار نگرانی‌ها و دلخوری‌هایی پیش می‌آید اما از اینجا اعلام می‌کنم مدیریت سازمان لیگ کاملا مستقل است و در راستای اهداف هیچ باشگاهی قدم برنمی‌دارد و تمام باشگاه‌ها در این زمینه از سازمان لیگ مستقل هستند و امیدوارم بر اساس توانایی‌هایشان بهترین جایگاه را پیدا کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف شکوری ب خواسته مظلومی نزدیک نیست؟
      بعدشم این همه پست و کب کبه د دب دبه و حقوقای انچنانی میگیرین که ی برنامه بنویسین .

      پاسخ ها

      • محسن آبی دل

        میدونی چیه لنگی این نشون دهنده اینکه شما قهرمانی های قبلی رو به کمک دیگران گرفتین حالا که کمکتون نمیکنن دارین می سوزین .

    • عبد اعتماد

      چهارساله همه جوره دارن ازشون حمایت میکنن خب مشخصه که مثل یه بچه ی لوس و نق نقو بار میان دیگه،کل دولت همه جوره در خدمت تیم سوگلی بوده این چندسال،بهمین خاطر یه بارم که میان باهاشون قانونی برخورد کنن،دست به هوچی گری میزنن

    • بدون نام

      شما چطور استقلال مجبورتان کرد که در نیم فصل اول
      برنامتان را عوض کنید ولی حالا.... متاسفم برای شما
      باید به جای شما کسانی که مدیریت درست دارند
      انتخاب شوند

    • بدون نام

      یادمون نبود شما دست به سینه آقای مظلومی هستید

    • مهرداد آبادانی ۴پوکر فساد قهرمانی

      اونقدر در دولت لنگی به نفع لنگ قوانین رو تغییر دادن،که دیگه حق مسلمشام میدانن،تا هر کاری بخوان، همان بشه

    • بدون نام

      کسی که فوتبالی نباشه میفهمه چرا حرف مظلومی گوش گرفتن‌ کیسه با پرسپولیس بازی نکرد گفت بازی عقب افتاده بازی کنه بعد ما بازی میکنیم

    • کامی

      ردخواست غیر منطقی نبوده ،عدالت رو رعایت کنین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج