۱۱۱۵۸۳۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

جدال سرنوشت‌ساز بارسا - اتلتیکو در نوکمپ

حساس‌ترین دیدار هفته‌های پایانی لالیگا در نوکمپ برای بارسا شرایط عجیبی دارد؛ چراکه حتی درصورت برتری در این مسابقه نیز تضمینی برای صدرنشینی در جدول نخواهد داشت.

فرهیختگان: جدال عصر امروز بارسلونا و اتلتیکو مادرید در نوکمپ تا حد زیادی می‌تواند تکلیف دو تیم برای رسیدن به‌عنوان قهرمانی این فصل لالیگا را مشخص کند. رویارویی دو تیم مدعی که در هفته‌های اخیر هر دو با لغزش‌هایی که داشته‌اند باعث داغ‌ترشدن کورس قهرمانی در لالیگا شده‌اند. البته در این میان رئال‌مادرید نیز که فردا شب مسابقه‌ای حساس برابر سویا خواهد داشت به دقت اتفاقات این مسابقه را زیر نظر خواهد داشت و درصورتی که تیم همشهری‌اش نتواند سه امتیاز این دیدار را تصاحب کند با برتری برابر سویا نه‌تنها این تیم را از قهرمانی ناامید خواهد کرد، بلکه می‌تواند به صدر جدول برسد.

شرایط عجیب جدول

حساس‌ترین دیدار هفته‌های پایانی لالیگا در نوکمپ برای بارسا شرایط عجیبی دارد؛ چراکه حتی درصورت برتری در این مسابقه نیز تضمینی برای صدرنشینی در جدول نخواهد داشت؛ چراکه با وجود امتیاز برابر با رئال‌مادرید هر دو مسابقه ال‌کلاسیکو را به این حریف قدیمی باخته‌اند و اگر رئال هم در بازی خود به برتری برسد این شاگردان زیدان هستند که بالاتر از آبی و اناری‌ها در بالای جدول قرار می‌گیرند. بارسا دو هفته پیش در دیداری خانگی برابر گرانادا شکستی ناباورانه را تجربه کرد تا بهترین فرصت برای صدرنشینی را از دست بدهد. به این ترتیب شرایط برای رونالد کومان سخت‌تر شد و این نتیجه در مقطع حساس فصل کافی بود تا شانس خوبی برای این تیم از دست برود.

بارسا این فصل همانند سال قبل اصلا در شرایط خوبی قرار ندارد و مشکلات زیادی را تجربه کرده است. از داستان جدایی مسی در ابتدای فصل تا مشکلات تیم در نتیجه‌گیری و تغییرات مدیریتی و دست آخر هم ماجرای پرحاشیه حضور در سوپرلیگ اروپا همگی باعث شد تا فصلی پرنوسان برای کاتالان‌ها رقم بخورد. کنار رفتن از لیگ قهرمانان آن‌هم در نخستین مرحله حذفی نتیجه‌ای ضعیف برای کومان و شاگردانش محسوب می‌شد. با این حال او هنوز این فرصت را دارد که تیمش را در این فصل به دو قهرمانی رسانده و نامش را به‌عنوان یک مربی موفق مطرح کند. جام نخست چند هفته پیش و پس از برتری ۴ بر صفر برابر اتلتیک‌بیلبائو در فینال جام حذفی به‌دست آمد و اگر در لیگ هم کمی خوش‌شانس باشند و به‌خصوص در بازی امروز ۳ امتیاز را کسب کنند می‌توانند به فتح لالیگا نیز امیدوار باشند.

هفته گذشته نیز بارسا با درخشش لئو مسی که دو گل تیمش را زد موفق شد والنسیا را در دیداری دشوار شکست دهد و در بازی امروز نیز امید به درخشش این ستاره آرژانتینی بسته است. مسی این روزها در شرایط خوبی قرار دارد و اگر بارسا بتواند دومین جام فصل را نیز تصاحب کند، شانس تمدید قرارداد او تا حد زیادی افزایش خواهد یافت و خوان لاپورتا می‌تواند در شرایط بهتری با او مذاکره کند. جالب اینکه با وجود نمایش پر فراز و نشیبی که آبی‌واناری‌ها در این فصل داشته‌اند، اما آنها بهترین رکورد در بازی‌های خارج از خانه را در این فصل لالیگا در اختیار دارند.

شاگردان کومان از ۱۷ مسابقه در زمین رقبا ۳۷ امتیاز کسب کرده‌اند و البته در خانه نیز عملکرد نسبتا خوبی داشته‌اند، اما امتیازاتی که در ۶ بازی خود در نوکمپ از دست داده‌اند ممکن است در انتهای فصل برای این تیم گران تمام شود. شکست در بازی امروز تا حد زیادی آنها را از قهرمانی دور خواهد کرد و به این ترتیب نبرد قهرمانی بین دو تیم مادرید ادامه خواهد داشت. اگرچه در بازی فردا شاگردان خولن لوپتگی، سرمربی سابق رئالی‌ها که فصل بسیار خوبی را پشت‌سر گذاشته و به‌خوبی پابه‌پای سه تیم بالای جدول که برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می‌کردند در سرنوشت قهرمان این فصل تاثیر زیادی خواهند داشت و اگر بتوانند از رئال امتیاز بگیرند رقابت برای قهرمانی در سه هفته باقیمانده بسیار جذاب‌تر نیز خواهد بود.

پس از 7 سال

بارسا برای دیدار فینال‌گونه امروز مارتین برایت‌وایت را پس از مدتی مصدومیت در اختیار خواهد داشت، اما بعید است مهاجم خود را از ابتدا راهی زمین کند و احتمالا دوباره از زوج مسی و گریزمان استفاده خواهد کرد.

دیدار امروز دو تیم رویارویی دو مهاجم سرشناس دو تیم با همبازیان سابق‌شان خواهد بود. آنتوان گریزمان که در این فصل با ۱۴ گل و ۱۰ پاس گل عملکرد خوبی در ترکیب کاتالان‌ها داشته برابر تیم سابقش انگیزه‌های زیادی برای درخشش دارد. در سوی مقابل میدان نیز لوئیس سوارز اروگوئه‌ای درحالی برای نخستین‌بار از زمان جدایی‌اش از بارسا به نوکمپ برمی‌گردد که پس از سپری کردن دوران مصدومیت هنوز نتوانسته گلزنی کند و شاید در این دیدار مهم بتواند گره‌گشای تیمش باشد.

دو تیم ۷ سال پیش در هفته پایانی لیگ جدالی سرنوشت‌ساز برای قهرمانی داشتند که درنهایت این روخی‌بلانکو بود که با برتری برابر بارسا جام قهرمانی را بالای سر برد. حالا دو تیم بار دیگر در هفته‌های پایانی جدالی حساس را مقابل هم برگزار خواهند کرد که البته نقش این دو بازیکن در ترکیب تیم‌های خود می‌تواند بسیار مهم باشد. سوارز در شرایطی بارسا را ترک کرد که دوست داشت همچنان در نوکمپ بماند، اما رونالد کومان و مدیران آن زمان باشگاه تمایلی به حفظ او نداشتند و این مهاجم گلزن مجبور شد اتلتیکو را برای ادامه فوتبالش انتخاب کند. انتخابی که تا حد زیادی موفق بود و او توانست در تیم جدیدش خیلی زود جا افتاده و گلزنی‌هایش را ادامه دهد. او که سومین گلزن برتر تاریخ بارسا است امروز باید برای گشودن دروازه تیم سابقش تلاش کند.

اگرچه پیش از این نیز گفته بود با وجود اینکه تمام تلاش خود را برای گلزنی به این تیم انجام خواهد داد، اما درصورت گلزنی، شادی نخواهد کرد. سوارز در ۳۴ سالگی همچنان در شرایط خوبی قرار دارد و با ۱۹ گل در ۳۴ بازی یکی از بهترین‌های این فصل لالیگا بوده است. با این حال مصدومیت اخیرش باعث شد تا بازی‌های زیادی را در سه ماه اخیر از دست بدهد و حالا برای نخستین‌بار در این فصل به مصاف یاران سابقش خواهد رفت. او در دیدار رفت دو تیم به‌دلیل ابتلا به کرونا غایب بود و نتوانست در جریان برتری یک بر صفر اتلتیکو در زمین مسابقه حاضر باشد.

تغییرات سیمئونه

اتلتیکومادرید از هفته چهاردهم صدر جدول را تصاحب کرد و از آن زمان تاکنون همچنان رتبه نخست را در اختیار دارد. شاگردان سیمئونه اگرچه در هفته‌های اخیر با از دست دادن امتیازات، دو رقیب اصلی را در نزدیکی خود می‌بینند، اما همچنان سرنوشت قهرمانی در دستان خودشان است. آنها شانس خوبی برای کسب نخستین قهرمانی خود از سال ۲۰۱۴ دارند به‌شرطی که در بازی امروز بتوانند سه امتیاز را از آن خود کنند. حتی تساوی هم به ضرر این تیم خواهد بود؛ چراکه رئال برابر این تیم نیز در دیدارهای رودررو موفق‌تر بوده و درصورت مساوی‌شدن امتیازات، برتری با تیم همشهری خواهد بود. در چنین شرایطی که دو تیم برای موفقیت در این فصل به برد نیاز دارند باید انتظار دیداری جذاب و تماشایی را داشته باشیم.

روزنامه «آاس» اسپانیا معتقد است سیمئونه برای این دیدار تغییراتی را در تیمش ایجاد خواهد کرد که شاید مهم‌ترین آنها نیمکت‌نشینی ژوائو فلیکس باشد: «سرمربی آرژانتینی اتلتیکو تصمیم دارد تیمش را به سه هافبک در میانه زمین راهی مسابقه کند و احتمالا کوندوگبیا پس از نمایش خوبی که برابر الچه داشت دوباره شانس بازی در ترکیب اصلی را به‌دست خواهد آورد. از سوی دیگر به‌نظر می‌رسد ژوائو فلیکس و کوریا در این مسابقه نیمکت‌نشین خواهند بود و سیمئونه در نیمه‌دوم از آنها استفاده خواهد کرد. این درحالی است که فلیکس در ۷۷ درصد و کوریا در ۶۵ درصد بازی‌های این فصل تیم‌شان فیکس بوده‌اند، اما در این مسابقه تغییرات تاکتیکی سیمئونه باعث می‌شود تا از روی نیکمت بازی را آغاز کنند. اولویت مربی آرژانتینی در این دیدار خارج از خانه گل نخوردن تیمش است و البته با توجه به شرایط جدول باید به فکر گشودن دروازه حریف هم باشد و با توجه به اوضاع بد خط دفاعی حریف می‌تواند شانس خوبی برای رسیدن به این هدف داشته باشد.

کوندوگبیا در بازی الچه راهی زمین شد تا کوکه استراحت کند، اما به‌قدری خوب کار کرد که بعید است برای مسابقه امروز نیمکت‌نشین شود. از سوی دیگر سیمئونه معمولا برای تمامی دقایق بازی تیمش برنامه دارد و به همین دلیل تصمیم دارد در نیمه دوم از سرعت و قدرت بازیسازی فلیکس برای حمله به‌سمت دروازه حریف استفاده کند. در این مسابقه مارکوس یورنته نیز احتمالا نزدیک‌تر به سوارز در خط حمله به بازی گرفته خواهد شد تا بتواند نقش موثرتری در حملات تیمش داشته باشد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج