۱۱۱۵۸۴۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

لبخند جام به چلسی

نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید و منچسترسیتی و چلسی به فینال هشتم خرداد در استانبول راه یافتند، پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید هم باید ببینند کجای کارشان اشتباه بوده.

ایران ورزشی: نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به پایان رسید و منچسترسیتی و چلسی به فینال هشتم خرداد در استانبول راه یافتند، پاری‌سن‌ژرمن و رئال مادرید هم باید ببینند کجای کارشان اشتباه بوده. گابریله مارکوتی، مارک اوگدن و ژولین لورنس سه کارشناس ESPN به دو سؤال در این مورد پاسخ داده‌اند.

کدام تیم فینال را می‌برد و چرا؟

مارکوتی: منچسترسیتی تیم بهتری است اما چلسی ماه گذشته در نیمه‌نهایی جام حذفی آنها را شکست داد و من واقعاً مشتاقم ببینم که در بازی این هفته دو تیم در لیگ برتر چه اتفاقی می‌افتد. آیا مربی‌های دو تیم دستشان را رو می‌کنند؟ منطق می‌گوید سیتی اما فراموش نشده که پپ گواردیولا در فصل‌های اخیر گاهی در بازی‌های بزرگ از نظر فکری رودست خورده و تاوانش را پرداخته. در حال حاضر رأی من به نفع سیتی است چون کیفیت و عملکرد بهتری دارد اما خیلی نزدیک است.

اوگدن: چلسی. اگرچه همه چیز به نفع سیتی است به خاطر سلطه‌اش بر لیگ برتر این فصل، شکست‌ناپذیری‌اش در لیگ قهرمانان و همچنین سرنوشت که گویا به نفع آنان رقم خورده -قرار بود سیتی از سوی یوفا برای حضور در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان محروم شود- اما قابل انکار نیست که چلسی، بازیکنان، مربی و خودباوری لازم برای پیروزی در استانبول را دارد. برتری چلسی در جام حذفی خیلی مقتدرانه‌تر و یکجانبه‌تر از آن بود که نتیجه یک بر صفر نشان می‌دهد و توماس توخل از همین حالا به فکر طراحی یک برنامه منسجم و همه‌جانبه برای پیروزی بر گواردیولا خواهد بود. سیتی برابر تیم‌هایی که سریع ضدحمله می‌زنند، آسیب‌پذیر است و چلسی کیفیت بالایی در این زمینه دارد. یک دروازه‌بان طراز اول مثل ادواردو مندی، هافبک فوق‌العاده‌ای مانند انگولو کانته و دو استعداد درخشان در خط حمله، میسون ماونت و کای هاورتز. من حس می‌کنم سرعت و انرژی چلسی در یک سوم هجومی تعیین‌کننده است و به همین دلیل چلسی دومین قهرمانی‌اش را به دست می‌آورد و سیتی برای اولی باید انتظار بکشد.

لورنس: برای شروع، فکر می‌کنم این یک فینال سوپرتاکتیکی باشد یعنی کاملاً محتاطانه و مبتنی بر دفاع. در عین حال، باید نگاه متفاوتی به آن داشته باشیم. این یک نبرد تاکتیکی بین دو تاکتیسین نابغه است که در آن بازی منطقه‌ای از هر چیز دیگر مهم‌تر است و هر اشتباه کوچکی ممکن است به تاوانی سنگین منجر شود بنابراین جایی برای اشتباه وجود ندارد. در واقع هر دو تیم در بهره گرفتن از اشتباه حریف استاد هستند،همانطور که در نیمه‌نهایی دیدیم. من فکر می‌کنم چلسی برنده می‌شود چون پنج نفر دفاعی‌اش در برابر حمله سیتی عالی هستند. همانطور که در نیمه‌نهایی جام حذفی تماشا کردیم، سیتی نمی‌توانست بازیسازی چلسی از دفاع را متوقف کند. داشتن کانته با فرم فعلی‌اش مثل بازی کردن با 12 نفر است. توخل اولین مربی است که دو فصل پیاپی با دو تیم به فینال لیگ قهرمانان می‌رسد و این بار مثل تیاگو سیلوا مجبور است که جام را ببرد. البته سیلوا تا 35 سالگی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان را ندیده بود و حالا در 36 سالگی می‌خواهد برای دومین بار در فینال بازی کند! فوق‌العاده است.

کدام بازنده نیمه‌نهایی کار سخت‌تری برای بازسازی و رسیدن به فینال فصل بعد دارد؟

اوگدن: رئال مادرید. از بسیاری جهات این قدرت ذهنی تیم زین‌الدین زیدان بود که تا نیمه‌نهایی رسید، با توجه به اینکه وقتی از یک‌هشتم‌نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان حذف شدند، تیمشان بسیار پا به سن گذاشته و خسته به نظر می‌رسید اما رئال حالا یک سال پیرتر شده و نیاز جدی دارد به اینکه خون تازه به رگ‌هایش تزریق و جای بازیکنان مسنی مثل لوکا مودریچ، سرخیو راموس و مارسلو گرفته شود. کریم بنزما و تونی کروس هر دو در میانه دهه چهارم زندگی هنوز در سطح بالایی بازی می‌کنند اما آنها هم سن و سال‌شان به سر آمده. بنابراین رئال کار بازسازی سخت‌تری دارد و پول در سانتیاگو برنابئو زیاد نیست. پاری‌سن‌ژرمن هم باید سر و شکلش را عوض کند اما آنها همچنان می‌توانند امباپه و نیمار را نگه دارند و هیچ‌وقت پول برایشان مسأله نبوده.

لورنس: باید رئال مادرید باشد. پاری‌سن‌ژرمن کارهای زیادی در پیش دارد و این به تمدید قرارداد نیمار و امباپه بستگی دارد اما کار بازسازی در رئال عظیم است و به خاطر پاندمی با مشکل مالی هم مواجهند. آنها اتکای زیادی به بنزما دارند که دسامبر 34 ساله می‌شود، راموس در آستانه جدایی است، مودریچ 35 ساله است، رافائل واران می‌خواهد برود، ادن آزار هنوز ندرخشیده و وینیسیوس جونیور بی‎‌ثبات است. استعداد و عمق در این تیم وجود ندارد. مثل اینکه زین‌الدین زیدان می‌خواهد در تابستان برود و این یعنی دنبال مربی هم باید باشند. موفق باشی، فلورنتینو!

مارکوتی: ما نمی‌دانیم در فصل نقل و انتقالات چه اتفاقی می‌افتد اما وقتی به پاری‌سن‌ژرمن نگاه می‌کنید، دو فوق‌ستاره دارند، چهار یا پنج بازیکن استثنایی و یک مشت اجزای قابل جایگزینی. بنابراین اگر امباپه و نیمار را نگه دارند، بازسازی جدی لازم نیست. من رئال مادرید را انتخاب می‌کنم چون این تیم یک سال پیر شده و عملکردش در این فصل لیگ قهرمانان را مدیون پنج بازیکن بود، تیبو کورتوآ، بنزما، مودریچ، کاسمیرو و کروس. ما این را هم نمی‌دانیم که راموس می‌ماند یا می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج