جاباما
۱۱۱۵۸۴۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سینمادوباره بازگشایی شد

امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سینماها پس از حدود یک ماه تعطیلی فعالیتشان را از سر می‌گیرند.

روزنامه ایران: امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سینماها پس از حدود یک ماه تعطیلی فعالیتشان را از سر می‌گیرند. این بار تغییر وضعیت شیوع کرونا نقش تعیین‌کننده‌‌ای در تکلیف فعالیت سینماها نداشته و تغییر یک تصمیم باعث بازگشایی سالن‌های سینما شده است.

سینمادوباره بازگشایی شد

از اواسط فروردین‌ماه امسال که سینما و تئاتر از گروه مشاغل ۳ به گروه ۲ منتقل شد سینماها مجوز یافتند در وضعیت نارنجی هم فعالیت داشته باشند. با آغاز پیک چهارم که قرمز شدن وضعیت اغلب شهرها، سینماها را بار دیگر به تعطیلی کشاند اعلام شد بلافاصله بعد از نارنجی شدن شهرها، بدون نیاز به اعلامیه‌ و مصوبه‌ رسمی سینماها می‌توانند فعالیتشان را از سر بگیرند.

شهرها هنوز رنگ نارنجی نگرفته‌اند اما سینماها خبر گشایش شنیده‌اند. طبق مصوبات جدید ستاد ملی مقابله با کرونا(16 اردیبهشت‌ماه) مشاغل گروه یک و دو در وضعیت قرمز هم می‌توانند فعال باشند و بر این اساس سینماها هم که در ردیف شغلی دو هستند از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه بازگشایی می‌شوند.

با این تصمیم فیلم‌های اکران نوروز یعنی «خورشید» ساخته مجید مجیدی، «هفته‌ای یک بار آدم باش» به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی، «لاله» ساخته اسدالله نیک‌نژاد، «خون شد» ساخته مسعود کیمیایی و «تکخال» ساخته مجید مافی از امروز اکران عمومی‌شان را از سرمی‌گیرند. در ایام تعطیلی سینماها زمزمه‌هایی درباره اکران آنلاین این فیلم ها شنیده شد اما صاحبان این آثار اعلام کردند منتظر بازگشایی سینماها می‌مانند و پس از محک زدن وضعیت اکران به‌صورت جدی درباره زمان پیوستن به چرخه اکران آنلاین تصمیم‌گیری خواهند کرد.

از سوی دیگر اگرچه عمر نمایش فیلم‌های اکران نوروز به 4 هفته هم نمی‌رسد اما طبق روال هر ساله با فرارسیدن یکی از فرصت‌های طلایی اکران یعنی عیدفطرباید منتظر ماند و دید آیا چیدمان اکران در هفته آینده دچار تغییر خواهد شد. محمدرضا فرجی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی تصمیم‌گیری در این باره را منوط به تقاضای تهیه‌کنندگان اعلام کرده است. او اظهارامیدواری کرده که تصمیم تازه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر فعالیت سینماها حتی در وضعیت قرمز کرونا بتواند اعتماد صاحبان آثار را به اکران جلب کند.

آن طور که این مدیر سینمایی به مهر گفته در وضعیت قرمز پروتکل‌های بهداشتی با سختگیری‌های بیشتری اعمال می‌شود و علاوه بر نظارت ستاد مقابله با کرونا، گروه‌های ناظر سازمان سینمایی هم برفعالیت سینماها نظارت خواهد داشت و اصناف سهل‌انگار و متخلف پلمب خواهند شد. با تغییرات ایجاد شده در مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا دیگر آژیر قرمز کرونا سالن‌ سینماها را با تعطیلی تهدید نمی‌کند اما رونق گرفتن گیشه همچنان موقوف به ترکیب ترغیب‌کننده فیلم‌ها در اکران، حال خوب و اعتماد مخاطبان برای بازگشت به سینماهاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج