۱۱۱۵۹۹۵
۱۰ نظر
۵۰۱۳
۱۰ نظر
۵۰۱۳
پ

آریا برای تحول می‌آید

کراس اوورهای شهری بدون شک یکی از محبوب ترین کلاس های خودرویی در بازار ایران به حساب می آیند. تب این کلاس از خودروها بعد از سال ها حکومت شاسی بلندهای سنتی از اواسط دهه ۹۰ شمسی اوج گرفت و با ورود کراس اوورهای رنگارنگ چینی به خطوط تولید خودروسازان با استقبال گسترده مشتریان مواجه شد.

سایپانیوز: کراس اوورهای شهری بدون شک یکی از محبوب ترین کلاس های خودرویی در بازار ایران به حساب می آیند. تب این کلاس از خودروها بعد از سال ها حکومت شاسی بلندهای سنتی از اواسط دهه ۹۰ شمسی اوج گرفت و با ورود کراس اوورهای رنگارنگ چینی به خطوط تولید خودروسازان با استقبال گسترده مشتریان مواجه شد.

امروز در غیاب خودروسازان خارجی، سایپای نوین با معرفی آریا به عنوان نخستین کراس اوور بومی ایران، ضمن مطالعه مزایای تمامی کراس اوورهای شهری موجود در ایران، محصول نهایی را آماده عرضه به بازار در سال ۱۴۰۰ کرده که نه تنها نسبت به گزینه های پیشین برتری های محسوسی دارد بلکه گزینه ای رقابتی در برابر رقبای خارجی در بازارهای صادراتی نیز به حساب می آید. بازار تشنه خودرو ایران، امروز در کنار سدان های بومی در کلاس های مختلف نیازمند عرضه کراس اووری اختصاصی است که وابسته به رویدادهای سیاسی و تحریم ها نباشد و بتواند این بخش از نیاز بازار را در هر شرایطی پاسخ بدهد لذا آریا استراتژیک ترین محصول صنعت خودرو ایران طی یک دهه اخیر به حساب می آید که از سایپای نوین برخواسته و در آینده حرف های زیادی برای گفتن در بازار خواهد داشت.

آریا برای تحول می‌آید

بلندقامتی با چهره ایرانی

آریا در گام نخست با طراحی داخلی برگرفته از شاهین ایرانی، به عنوان دومین عضو مگاپلت فرم SP100 چهره ای دارد که نمی توان آن را کپی از محصولات دیگر دانست و هویتی کاملا مستقل و منحصر به فرد برای سایپا دارد. طراحی این محصول به عنوان برادر بلندقامت شاهین، با بهره گیری از مشخصه های مشابه این سدان صورت گرفته و ابعاد کلی اتاق با در نظر گرفتن خودروهای همکلاس برای دستیابی به بیشترین فضا برای سرنشینان و فضای بار انجام شده است.

قلبی قدرتمند در انتظار آریا

آریا طی روزهای پایانی سال 99 وارد فاز تولید آزمایشی شد و قرار است طی نیمه نخست سال جاری اخبار خوبی از ورود این محصول به خط تولید شنیده شود. این خودرو در گام نخست قرار بود مانند شاهین با پیشرانه 1.5 لیتری توربو با حداکثر توان 110 اسب بخار و گشتاور قابل توجه 178 نیوتون متر روانه بازار شود اما ظاهرا سایپا قوای محرکه جدید و قدرتمندتری را برای آریا در نظر گرفته است.

این پیشرانه جدید با حجم کم، مصرف سوخت و آلایندگی پایین و معادل استاندارد یورو6 را ارائه می کند و حداکثر توانش به فراتر از 140 اسب بخار می رسد و گشتاور آن احتمالا بیش از 220 نیوتون متر خواهد بود. پیشرانه توربو جدید سایپا برای کراس اوور آریا، از دور موتور 1600 تا 4400 حداکثر گشتاور را در اختیار راننده قرار می دهد که احتمالا در همراهی با گیربکس دستی و اتوماتیک شتابی بین 9 تا 11 ثانیه را برای این خودرو به ارمغان خواهد آورد و شتاب گیری قدرتمندی را به نمایش خواهد گذاشت. بهره گیری از زنجیر تایم، سیستم تزریق مستقیم سوخت و مصرف ترکیبی حدود 5 تا 6 لیتر در 100 کیلومتر از دیگر مزایای قوای محرکه آریا است.

مجموعه کامل امکانات رفاهی و ایمنی:

نخستین اظهار نظرها و شنیده ها حاکی از آن است که آریا با دست پر قدم به بازار خواهد گذاشت. در بخش ایمنی پیش بینی می شود این خودرو با دو کیسه هوای SRS، ترمزهای دیسکی در جلو و عقب، ترمز ضد قفل ABS، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD و ترمز کمکی اضطراری BAS در تیپ G به بازار عرضه شود. از مهمترین امکانات احتمالی آریا در نخستین تیپ می توان به سانروف، تریم داخلی با روکش چرم، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کمکی برقی فرمان، ورود و استارت بدون کلید، سنسور نور و چراغ های اتوماتیک، صندلی های تاشو عقب، سیستم کنترل فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی، بلوتوث، دوربین عقب و ... اشاره کرد. آریا با این سطح از امکانات در تیپ G یکی از مجهزترین خودروهای بازار ایران خواهد بود. همچنین در تیپ های بعدی این خودرو احتمال عرضه امکانات بیشتر نیز وجود دارد.

در نهایت می توان انتظار امکانات قابل توجهی در تیپ اتوماتیک و فول آریا را داشت؛ مواردی نظیر سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و سیستم کمکی حرکت در سراشیبی تیپ فول آریا را به خودرویی فراتر از همه رقبا و گزینه ای ایده آل برای بازارهای صادراتی بدل می کند. پیشرفت آریا در مسیر توسعه امکانات در همین نقطه متوقف نمی شود؛ صندلی برقی، کروز کنترل، کیسه هوای جانبی، رینگ آلومینیومی تا 17 اینچ، بدنه دو رنگ مانند پروژه کوییک و نورپردازی کابین از دیگر گزینه های احتمالی برای تیپ های فول این خودرو است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان میگن۱۰۰٪ایرانی ولی باتلاطم نرخ ارز معلوم میشه که آچارکشی ماشین راکارگرایرانی انجام داده همین

      پاسخ ها

      • احمد احمدی حجت

        چقدر ملت بدبین کج فهم وزود قصاوت کن شدیم

      • بدون نام

        توخیلی امیدواری عزیزمن!
        وقتی به خاطریک قطعه تحریم هزاران دستگاه پرایدو405توپارکینگ خوابیده و زه کناری پرایدآپشن حساب میشه
        چطور امیدوارباشیم به پیشرفتی که 42ساله انجام نشده دریکسال انجام بشه؟؟؟؟؟و؟؟؟دیگر

    • علیرضا

      این چطور توربو هستش که برای یک ونیم لیتر صد وده اسب .حداقل باید 150 اسب خروجی داشته باشه.

    • بدون نام

      قیمت یک میلیارد در خوشبینانه ترین حالت!!!

      پاسخ ها

      • بصیر

        تو عکس قضاوتش نکنید مگه همین تیبا رو به اسم مینیاتور اولش تبلیغ نمیکردن چقدر زیبا بود این آریا هم یه کم از کوییک بلندتره ولی با قیمت فضایی!

    • بدون نام

      این بیشتر تبلیغات بود تا معرفی

    • بدون نام

      همچین گفته دست پر فکر کردم خود ران هست 2 ایربگ دست پره دست خالی چیه

    • بدون نام

      بابا تحول خخخخ

    • بدون نام

      وقتی با این قیمتا نمیشه خرید فایدش چیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج