۱۱۱۶۱۳۳
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

پاسخ نهاد کتابخانه‌ها به اظهارات پژمانفر

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مطالب مطرح‌شده توسط حجت‌الاسلام پژمانفر نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی تخلفات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کمیسیون اصل نود مجلس پاسخ داد.

ایسنا: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مطالب مطرح‌شده توسط حجت‌الاسلام پژمانفر نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی تخلفات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کمیسیون اصل نود مجلس پاسخ داد.

به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در پی مصاحبه‌های اخیر حجت‌الاسلام پژمانفر، نماینده مجلس شورای اسلامی به خصوص مصاحبه اخیر با موضوع بررسی تخلفات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در کمیسیون اصل نود توضیحات زیر جهت تنویر افکار عمومی و رفع شبهات ایجادشده ارائه می‌شود:

۱. ایشان در طول بیش از یک‌سال‌ونیم گذشته طی مکاتبات متعددی مواردی را نسبت به نهاد اعلام کردند که پاسخ دقیق برای ایشان ارسال شد، اما ظاهراً به هیچ‌یک از پاسخ‌ها توجهی نشده و نشانه این ادعا تکرار برخی سؤالات است درحالی‌که پاسخ کامل و گزارش مشروح آن قبلاً برای او ارسال شده است.

۲. برخی از سؤالات که ایشان به‌عنوان تخلفات نام برده‌اند صرفاً از شایعات و تهمت‌های منتشرشده در فضای مجازی صورت گرفته که البته پاسخ آن‌ها نیز داده شده است.

۳. او در یکی از مصاحبه‌های اخیر اعلام کرده‌اند که به بررسی عملکرد نهاد خواهند پرداخت درحالی‌که اولاً رسیدگی به عملکرد نهاد در حیطه وظایف کمیسیون فرهنگی است و کمیسیون اصل نود به بررسی شکایت‌ها از دستگاه‌ها می‌پردازد.

ثانیاً مجلس محترم نماینده ناظری به تصویب مجلس در هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور دارد و عجیب این است که نکات مطرح‌شده به‌عنوان تخلفات نهاد به هیچ‌وجه با نماینده ناظر مجلس در نهاد مطرح نشده است.

۴. در مورد افزایش حقوق و مزایای کتابداران به او پاسخ مستدل و مشروح و با آمار دقیق ارائه شد که چرا در سال ۱۳۹۹ نهاد امکان افزایش بخش باقی‌مانده از ۵۰ درصد را نداشته است.

۵. طبیعی است امکان افزایش حقوق کتابداران نیازمند مساعدت نمایندگان محترم در افزایش بودجه سال ۱۴۰۰ نهاد بوده که البته برخی از نمایندگان محترم تلاش و مساعدت قابل‌توجهی در این زمینه به عمل آوردند اما از سوی او که در اطلاعیه‌ها خود را خواهان افزایش حقوق کتابداران نشان می‌دهند کمترین تلاش و مساعدت برای ترمیم بودجه نهاد صورت نگرفته است.

۶. البته در مورد نظرات واقعی او در مورد امکان پرداخت حقوق و مزایای کتابداران از نیم‌درصد نیز مطالب دیگری موجود است که در صورت لزوم اعلام خواهد شد.

۷. درباه برخی از ادعاهای ایشان، دستگاه‌های مسئول نظارتی عدم تخلف نهاد را رسماً به ایشان اعلام کرده‌اند، با این حال، ادعای تخلف نهاد از سوی ایشان تکرار می‌شود.

۸. طبیعی است استفاده از احساسات پاک کتابداران و ادعای افزایش ۷۵ درصدی حقوق آن هم بدون توجه به مقررات، میزان اعمال‌شده در سال قبل، و بودجه و درآمد نهاد اقدامی صحیح نیست.

۹. این‌که علی‌رغم پاسخ کتبی و مستدل نهاد در مورد افزایش حقوق کتابداران، تعداد کتابخانه‌های تأسیس‌شده و... او قبل از برگزاری جلسه، دو بار مصاحبه کرده و نهاد را به تخلفات متعدد متهم می‌کنند جای تعجب دارد. انتظار طبیعی این بود که فرایند قانونی طی شود و پس از تشکیل کمیسیون و استماع پاسخ‌های نهاد و ارائه مدارک قانونی، نسبت به اعلام احراز تخلف یا عدم تخلف اعلام نظر شود.

لذا ادعای تخلف‌های متعدد نهاد در رسانه‌ها به این شکل جز خدشه به حیثیت خدمتگزاران این نهاد نیست.

۱۰. متعاقباً گزارش‌های مستند عملکرد نهاد برای اطلاع عموم منتشر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب روابط بین المللی که یک متن را نمی تواند بنویسد,بهتر بود بجای کلمه او,ایشان را می نوشت.عجبا!!!نتیجه پارتی بازی!

    • بدون نام

      واقعا که حقوق کتابداران خجالت آور است.. خیلی سخته با این وضعیت و حقوقی که اصلا روت نشه به دیگران و خانوادت بگی...

    • بدون نام

      پژمانفر جز سبزیجات است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج