جاباما
۱۱۱۶۲۰۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

عبداللهی: برای پیروزی در دربی میل بیشتری داریم

تیم فوتبال استقلال بعد از حضور موفقیت‌آمیز در عربستان و صعود از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به دور حذفی رقابت‌ها حالا چند روزی می‌شود در تهران کارش را برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر و حضور موفق در این رقابت‌ها آماده می‌کند.

فرهیختگان: تیم فوتبال استقلال بعد از حضور موفقیت‌آمیز در عربستان و صعود از مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به دور حذفی رقابت‌ها حالا چند روزی می‌شود در تهران کارش را برای ادامه رقابت‌های لیگ برتر و حضور موفق در این رقابت‌ها آماده می‌کند. شاگردان فرهاد مجیدی قرار است امشب از هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف ذوب‌آهن اصفهان بروند و این بهترین فرصت است تا در صورت مساوی احتمالی در میدان اصفهان در دیدار بین دو تیم پرسپولیس و سپاهان، استقلالی‌ها یک گام دیگر خود را به صدر جدول نزدیک کنند. درخصوص آخرین وضعیت آبی‌پوشان و اتفاقات پیرامون این تیم با سرپرست قدیمی استقلال به صحبت پرداختیم. کسی که امید زیادی به نتیجه گرفتن آبی‌ها در دو بازی پیش رو یعنی جدال با ذوب‌آهن و پرسپولیس دارد. گفت‌وگو با نصرالله عبداللهی را در ادامه می‌خوانید.

در آستانه بازی با ذوب‌آهن شرایط تیم استقلال چطور است؟

همه چیز خوب است و بچه‌ها هم در تمرینات روحیه بالایی دارند. بعد از بازگشت از عربستان تمرینات با جدیت خاصی دنبال شده و خدا را شکر وضعیت آمادگی جسمانی و روحی و روانی بازیکنان بسیار خوب است و با اضافه شدن بازیکنانی که مصدوم بودند شرایط در مجموع ایده‌آل است.

یک مقدار وضعیت مصدومان تیم مثل وریا غفوری، محمد‌ نادری و فرشید اسماعیلی و یکی دو نفر دیگر شاید نگران‌کننده باشد. به‌عنوان فردی که از نزدیک اوضاع را رصد می‌کنید آخرین شرایط مصدومان تیم چطور است؟

به احتمال زیاد وریا غفوری و فرشید اسماعیلی دیدار امشب مقابل ذوب‌آهن را از دست می‌دهند اما به نظر می‌رسد برای دربی مشکل خاصی نباشد و این نفرات بتوانند در دیدار مقابل پرسپولیس با صلاحدید کادرفنی به میدان بروند. البته آنها هم مصدومیت خاصی ندارند هرچند به صورت جداگانه و برای اینکه شرایط قبلی‌شان تشدید نشود تمرینات خود را به صورت انفرادی دنبال کرده و ان‌شاءالله تا دربی خواهند رسید. بقیه نیز صحیح و سلامت در اختیار کادر فنی هستند.

گفته بودند نادری هم این بازی را از دست داده یعنی این بازیکن هم به شرایط خوبی رسیده است؟

بله، این بازیکن هم می‌رسد و مشکلی ندارد و به امید خدا برای دربی مصدومی نداریم.

دانشگر هم که بالاخره به تمرینات اضافه شد.

بله، او هم برگشته و مورد خاصی درحال حاضر وجود ندارد. ان‌شاءالله تا روز دربی همه چیز به خوبی و خوشی پیش برود و امیدوارم در شرایط مطلوبی مهیای این دیدار حساس شویم.

۲ بازی حساس و سرنوشت‌ساز پیش‌روی استقلال است. چه احساسی از این 2 دیدار به‌خصوص دیدار امشب مقابل ذوب‌آهن دارید؟

بچه‌ها که روحیه خیلی خوبی دارند و مربیان و اعضای کادر فنی نیز بیشترین تلاش را می‌کنند تا اتفاقات خوبی بیفتد و در این بین همه دست‌به‌دست هم دادند تا ان‌شاءالله استقلال موفق باشد و امیدوارم این اتفاق بیفتد. خدا را شکر شرایط بسیار خوب است و مورد خاصی نداریم و اگر امشب اتفاق غیرمترقبه‌ای در بازی رخ ندهد به امید خدا با دست پر از میدان خارج می‌شویم.

اتفاق غیرمترقبه ‌منظورتان اتفاقات داوری است یا موضوع دیگری را می‌گویید؟

نه‌تنها داوری بلکه در بازی شانس هم خیلی تاثیرگذار است. مثلا یک زمان هرچه می‌زنید توپ توی گل نمی‌رود و از دو قدمی به تیر دروازه می‌خورد و از سوی دیگر تک موقعیت حریف به بدن بازیکن خودی خورده و توپی که نباید گل بشود گل می‌شود. منظورم از اتفاقات غیرمترقبه این مسائل است و گرنه ما به داوری بازی‌ها و داوران کاری نداریم و هر کسی در جای خودش کارش را می‌کند.

چندی پیش در مصاحبه‌ای در انتقاد به اعتراض پرسپولیسی‌ها درخصوص زمان دربی اعلام کردید برای آرامش تیم هیچ واکنشی نشان نمی‌دهید ولی معنایش این نیست که چیزی برای گفتن ندارید ولی به رقیب توصیه کردید دنبال فضاسازی برای سود بردن به نفع خود نباشد. به نظر می‌رسد با این مصاحبه شرایط برای برگزاری دربی حالا برابر باشد؟

ان‌شاءالله که همین‌طور باشد و دو تیم همان‌طور که گفتید در شرایط برابر با هم بازی کنند. ان‌شاءالله همه چیز درست شود و با یک برنامه‌ریزی خوب به دربی برسیم. تفاوتی نباشد و تفاوت قائل نشوند. ما حرفی نداریم. درواقع اگر شرایط و وضعیت برای هر دو تیم برابر باشد چرا نباید بازی کنیم چه اشکالی دارد؟ اگر آن زمان صحبت کردم منظورم این بود که ما هم می‌توانیم انتقاد کنیم اما برای آرامش خودمان این تصمیم را گرفتیم که حرفی نزنیم.

البته در راستای این صحبت‌ها روز گذشته سهیل مهدی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» صراحتا اعلام کرد معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس با تحت‌تاثیر قرار دادن فضای هواداری و فضای رسانه‌ای می‌خواهد روی سازمان لیگ فشار وارد کند.

تا جایی که از سهیل مهدی شناخت دارم مرد بسیار خوب و شریفی است و می‌دانم اگر حرفی بزند روی حرفش خواهد ایستاد. آنها برنامه‌ریزی می‌کنند و ما هم باید این برنامه‌ها را اجرا کنیم و می‌دانیم که آنها هم برای این برنامه‌های خود دلایل خاص خودشان را دارند.

برخی هواداران تیم شما معتقدند از لحاظ فضای رسانه‌ای در این چند سال یک مقدار از رقیب دیرینه عقب مانده‌اید!

آنها هم با این‌گونه فضاسازی‌ها حرفی را پیش نمی‌برند چون مردم همه چیز را می‌دانند. چه پرسپولیسی چه استقلالی و هر اتفاقی که می‌افتد آنقدر فهم و شعور دارند که خودشان می‌فهمند. حالا ممکن است برخی مواقع به زبان نیاورند اما مردم هوشیاری داریم که همه چیز را می‌دانند.

به شرایط تیم برگردیم. وضعیت استقلال در عربستان چطور بود. از همدلی و انسجام بچه‌ها در زمان بازی‌ها بسیار شنیده‌ایم تا تیم صعود کند. شما شب آخر نگران نبودید که این اتفاق نیفتد؟

خیر، همان‌طور که گفتید این همدلی ما را هم امیدوار کرده بود و همه چیز بسیار خوب بود. البته چون بازیکنان در حالت قرنطینه بودند و در این چند روز حتی یک بار هم از هتل بیرون نرفتند تا جایی که حتی در پایان رقابت‌ها مکه هم نتوانستیم برویم، ما می‌ترسیدیم که یک مقدار این موضوعات از لحاظ روحی و روانی باعث افت بازیکنان بشود اما خدا را شکر آنها دورهم بودند و دست‌به‌دست هم دادند تا استقلال در این رقابت‌ها موفق شود و درنهایت به خواسته خود هم رسیدند و با این صدرنشینی و صعود دل هواداران را شاد کردند. درواقع بازیکنان استقلال در این ۶ دیدار به خوبی فعل خواستن را صرف کردند و به آن چیزی که می‌خواستند رسیدند. در این بین تا جایی که امکان داشت کادر فنی نیز از آسیب‌دیدگی بازیکنان جلوگیری کرده و در این مدت برخی از بازیکنانی که مصدوم بودند با اقداماتی که انجام شد نیز به ترکیب بازگشته و در مجموع وضعیت بسیار خوب و ایده‌آل بود.

به نظر می‌رسد یک مقدار فشردگی مسابقات تیم را اذیت کرد.

واقعا خیلی سخت بود اما خوشبختانه خوبی ماجرا این بود که همه تیم‌ها در یک شرایط بودند. شرایط سخت و دشوار بود اما همه در این شرایط به صورت برابر به مصاف هم رفتند و این موضوع قوت قلب ما بود که اگر سختی وجود دارد به نسبت مساوی این سختی برای همه یکسان است. البته ما عادت به این شرایط نداشتیم و تا به حال ۶ بازی را در فاصله سه روز سه روز بازی نکرده بودیم، چه در لیگ و چه در مسابقات دیگر. هیچ موقع با چنین فاصله‌ای این تعداد بازی را انجام ندادیم. شاید رقیبان ما این شرایط را قبلا تجربه کرده بودند اما این تجربه برای ما و تیم استقلال جدید بود و بازهم تاکید می‌کنم شرایط سخت اما برای همه یکسان بود.

برای دور بعدی رقابت‌ها الهلال حریف یک‌هشتم نهایی استقلال از حالا تقویت خود را آغاز کرده است. شما برای این دیدار چه برنامه‌هایی دارید و نمی‌خواهید از حالا به فکر تقویت استقلال باشید؟

ما هم تقویت تیم را هر چه سریع‌تر آغاز خواهیم کرد. خوشبختانه افرادی در هیات‌مدیره استقلال حضور دارند که خودشان فوتبالی هستند و علاقه‌مند به استقلال یعنی به جز اینکه پست و سمت دارند مثل آقایان عبدیان، نامداری یا خلیل‌زاده بلکه خودشان به استقلال و موفقیت این تیم نیز علاقه‌مند هستند یعنی قبل از اینکه وارد این باشگاه و جریانات شوند خودشان هوادار دوآتیشه استقلال بودند و هنوز هم هستند. بنابراین این عزیزان هم به فکر تقویت باشگاه هستند و هر تلاشی از دست‌شان بربیاید انجام می‌دهند. آنها هم در فکر هستند و ان‌شاءالله اتفاقات خوبی در آینده بیفتد. مطمئنا صحبت‌های فرهاد مجیدی به‌عنوان سرمربی را هم در جلسات پیش رو خواهند شنید و به پیشنهادهایش عمل خواهند کرد چون من هم معتقدم حتما تیم به تقویت نیاز دارد و هیات‌مدیره منتظر می‌مانند که فرهاد مجیدی و کادرش افراد موردنیاز را اعلام کرده و این درحالی است که فعلا نمی‌توانیم از خارج از کشور بازیکن بگیریم اما مطمئن باشید هیات‌مدیره، بهترین‌های ایران را در صورتی که این نفرات در لیست فرهاد مجیدی باشند، جذب خواهند کرد.

البته این احتمال وجود دارد که قانون منع جذب مربی و بازیکن خارجی در پایان فصل لغو شود.

اگر این قانون را بردارند چه بهتر و می‌توانیم در این صورت بازیکنان خارجی را هم جذب کنیم.

البته منعی برای تمدید قرارداد شیخ دیاباته و هروویه میلیچ وجود ندارد. با این وجود این 2 بازیکن در استقلال می‌مانند؟

فعلا که آنها هستند و با ما ادامه می‌دهند. درخصوص میلیچ فعلا مشکلاتی هست که اگر رفع بشود او هم خواهد ماند اما به‌طور کلی باید بگویم سرنوشت همه این افراد بستگی به نظر فرهاد مجیدی دارد. اگر مجیدی بگوید هروویه میلیچ را می‌خواهم نگهش می‌دارند اگر بگوید شیخ را می‌خواهم این بازیکن هم همین‌طور یعنی باید نگه دارند و حتما هم نگه می‌دارند. مطمئن باشید کادرفنی هر فردی را بخواهد هیات‌مدیره نگه‌ می‌دارد. درنهایت معتقدم همه باید کمک کنند تا دیدار مقابل الهلال، استقلال به بهترین شرایط برسد.

یک مقدار هم درباره جدایی کمالوند از استقلال صحبت کنید. در این مدت حرف و حدیث‌های زیادی شنیده شده مبنی‌بر اینکه استقلال از این جدایی متضرر خواهد شد. نظر شما چیست؟

مطمئن باشید فرهاد مجیدی بیشترین نقش را در موفقیت‌های استقلال داشته و حتما همین‌طور است. هر فرد دیگری هم بیاید و برود تمام مسئولیت با سرمربی بوده و باید درنهایت پاسخگو باشد چراکه او تصمیم‌گیرنده آخر است. الان هم در استقلال همه کارهای فنی را مجیدی انجام می‌دهد و در این زمینه او حرف آخر را می‌زند. او دوست دارد با کسی مشورت کند یا کسی را بیاورد. همین اتفاق می‌افتد و از این به بعد هم همین‌طور است. ممکن است احتیاج داشته باشد و یک کمک دیگر بیاورد یا حتی به کسی نیاز نداشته باشد و کسی را نیاورد. او حرف آخر را خودش می‌زند و مسئولیت هم با اوست. مجیدی خیلی پای مسئولیتش می‌ایستد و خیلی هم وقت گذاشته. من از نزدیک همه چیز را می‌بینم. صبح و شب او با استقلال و فوتبال سپری می‌شود. یک چنین آدمی بالاخره فکر همه چیز است و بی‌گدار به آب نمی‌زند. این اخلاق را از گذشته داشته و الان هم دارد و بعدها هم همین‌طور است چراکه به‌عنوان نفر اول هر اتفاقی بیفتد کادر فنی باید پاسخگو باشد. موفقیت برای سرمربی است و خدای ناکرده اگر اتفاق بدی هم بیفتد تقصیرات را باز هم گردن سرمربی می‌اندازند پس سرمربی تحت هر شرایطی باید بهترین تصمیم را بگیرد.

درحال حاضر شنیده می‌شود مجیدی به دنبال رایزنی برای آوردن یک مربی خارجی است. این موضوع چقدر صحت دارد؟

هر چیز که نظر سرمربی باشد اجرا می‌شود هرچند الان ورود خارجی‌ها چه مربی و چه بازیکن ممنوع است اما اگر احیانا این قانون برداشته شود تا بتوانند مربی خارجی بیاورند. اگر مجیدی درخواستی در این زمینه داشته باشد باید برایش بیاورند.

دربی هم که نزدیک است برای این بازی کری نمی‌خوانید.

خیر، کری ندارد هر تیمی که در روز دربی بهتر باشد بازی را می‌برد.

صحبت پایانی...

روحیه بچه‌های ما خیلی خوب است. در این چند سال که کنار تیم هستم واقعا آنها را در بهترین شرایط می‌بینم و آنها به‌شدت مشتاق پیروزی هستند و به نظر من بچه‌های ما بیشتر علاقه دارند دربی را ببرند. البته من این‌طور احساس می‌کنم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج