جاباما
۱۱۱۶۲۳۷
۱۱ نظر
۵۱۳۴
۱۱ نظر
۵۱۳۴
پ

۱۰ حقیقت از اِمینم، وقتی که «الکل» نابغه را خورده بود

امینم در بخش بزرگی از سال‌های درخشان فعالیتش به انواع مسکن‌ها، قرص‌های خواب‌آور، مواد مخدر و الکل اعتیاد داشته است.

برترین‌ها - آرمان رمضانی : امینم در بخش بزرگی از سال‌های درخشان فعالیتش به انواع مسکن‌ها، قرص‌های خواب‌آور، مواد مخدر و الکل اعتیاد داشته است. در حقیقت اِم هیچ‌گاه سعی نکرد این موضوع را پنهان کند و همواره با صداقت و رک‌گویی، مخاطبانش را درباره شرایط روانی و وقایع مهم زندگی‌اش آگاه کرده است.
۱۰ حقیقت از اِمینم، وقتی که «الکل» نابغه را خورده بود
امینم به دلیل زندگی در زاغه‌های دیترویت و البته اعتیاد مادر و دیگر نزدیکانش به هیچ وجه با اعتیاد بیگانه نبود. غم انگیز است که بدانید رابطه امینم با مواد از زمانی که خیلی کوچک بود شروع شد و مادرش گاه برای آرام کردن مارشال کوچک، مواد مخدر و دارو‌های مسکن به خورد او می‌داده است.
در این مقاله، اما قصد نداریم به چرایی شروع سوء مصرف این رپر بزرگ بپردازیم. برعکس می‌خواهیم تلاش و کلنجار این نابغه موسیقی و اراده‌اش را تحسین کنیم. تحسینی که نه برای ترک سوء مصرفش بلکه برای ناامید نشدن و جنگیدن تا آخرین نفس به او و همه کسانی تعلق می‌گیرد که موفق شدند از روز‌های تاریک زندگیشان عبور کنند.
۱۰. بخشی از عادات آسیب زننده اِم در زمان فیلم‌برداری ۸ Mile بروز کرد
البته امینم پیش از فیلم‌برداری ۸ Mile در آهنگ‌های زیادی درباره مصرف مواد مخدر و نقش پررنگش در مشکلات و البته موفقیتش رپ کرده است، اما بنا بر گفته خود مارشال مترز، مشغله زیاد در زمان فیلم‌برداری این فیلم موفق، مشکلات مصرف او را وارد فاز جدیدی کرده است.
امینم درباره آن دوران پر مشغله می‌گوید:" در آن زمان ۱۶ ساعت از روزم صرف فیلم‌برداری ۸ Mile می‌شد و در همان زمان مجبور بودم ترک‌های فیلم را ضبط کنم، روی آلبوم خودم The Eminem Show album کارکنم و البته مشغول ضبط آلبوم گروه D۱۲ (Devils Night) و برنامه ریزی برای شروع فعالیت فیفتی سنت هم بودم. "فیلم ۸ Mile البته جوایز و شهرت زیادی برای امینم به ارمغان آورد.
۹. آلبوم Encore، کسل کننده و غیر الهام بخش
اِم آلبوم Encore را بعد از TES (The Eminem Show) به بازار فرستاد، اما این آلبوم به هیچ وجه با انتظاری که از این رپر نابغه وجود داشت همخوانی نداشت. در حقیقت برای بسیاری از طرفدارانش، این آلبوم نشانه‌ای بود از سقوط آزاد او در دامن مواد، الکل و انواع قرص‌ها.
امینم به شدت در این آلبوم خسته به نظر می‌رسد و شاید این خستگی نتیجه ناامیدی او از کیفیت آلبوم و نرسیدن به سطحی بود که از خودش انتظار داشت. البته نباید فراموش کنیم که لو رفتن بخشی از این آلبوم در اینترنت پیش از پخش رسمی (مانند ترک‌های بیگ وینی و رین من) هم در ناکامی Encore بی‌تاثیر نبود.
۱۰ حقیقت از اِمینم، وقتی که «الکل» نابغه را خورده بود
۸. نزدیک بود King Mathers آلبوم خداحافظی امینم از رپ باشد
در این زمان سوء مصرف امینم به سطحی رسیده بود که تمام زندگی، احساسات و روابطش را تحت تاثیر قرار می‌داد و در همین زمان فکر خداحاقظی همیشگی از رپ و موسیقی به سرش رسید. بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ شایعه خداحافظی ام با رپ به سرعت تمام دنیا را در‌نوردید. البته ترک Its Been Real در این آلبوم هم در تشدید این شایعه بی تاثیر نبود. امینم در این ترک از داکتر دری گرفته تا پروف و به نوعی از همه کسانی که در این راه او را همراهی کرده‌اند، تشکر می‌کند و به نظر می‌رسد فکر خداحافظی امینم از رپ بیشتر از یک شایعه صرف بوده است.
۷. امینم در سال ۲۰۰۵ خودش را در مرکزی برای سوء مصرف مواد بستری کرد
این در حقیقت اولین قدم امینم برای ترک مواد مخدر و سموم دیگری بود که در آن زمان مهمان همیشگی بدنش بودند. ام که در آن زمان به شدت به قرص‌های خواب اعتیاد داشت تصمیم گرفت بخش اروپای تورش را لغو کند و با تصمیم خودش در مرکزی برای ترک عاداتی این چنینی بستری شد.
سوء مصرف البته در آن زمان تنها دغدغه فکری امینم نبود و او در آن زمان با پرونده‌های حقوقی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کرد. پرونده شلیک به نگهبان یک کلاب توسط امینم بعد از بوسیدن همسرش کیم و البته شکایت عجیب خاله ودایی امینم از او برای دریافت ۳۵۰ هزار دلار از جمله این مشکلات حقوقی بود.
۱۰ حقیقت از اِمینم، وقتی که «الکل» نابغه را خورده بود
۶. وزن امینم در این زمان به ۱۰۴ کیلوگرم رسید
امینم در سال ۲۰۰۷ پس از آنکه اولین تلاشش برای ترک موفقیت آمیز نبود، به هیچ وجه شرایط جسمانی مناسبی نداشت. در آن زمان اِم در کنار سوء مصرف مواد و انواع قرص‌ها، بیش از همیشه به غذا خوردن روی آورد و بیشتر این غذا‌ها را فست‌فود‌ها تشکیل می‌دادند.
امینم در این باره می‌گوید:" آن زمان تصور می‌کردم مصرف زیاد والیوم و وایکودین در طول سال‌ها، سوراخی در معده‌ام ایجاد کرده است و به نظرم می‌رسید تنها راه فرار از درد معده زیاد غذا خوردن است. آن زمان به شدت به خوردن روی آوردم و متاسفانه غذا‌های سالمی هم نمی‌خوردم. "
۱۰ حقیقت از اِمینم، وقتی که «الکل» نابغه را خورده بود
۵. مرگ دوست دوران کودکی و زمین خوردن در حمام به دلیل اوردوز
امینم در سال ۲۰۰۷ دوباره از کنترل خارج شد و جنجال‌های زیادی به وجود اورد. دلیل اصلی ناراحتی و خشم او مرگ رپر و دوست دوران کودکی‌اش در دیترویت، پروف بود و این مرگ غم‌انگیز انگار همان ضربه‌ای بود که روان آسیب دیده مارشال توان تحملش را نداشت. امینم در سال ۲۰۰۷ بر اثر اوردوز روی قرص متادون و البته زمین خوردن و آسیب دیدن زانویش در بیمارستان بستری شد.
مارشال افسرده در آن زمان بار دیگر سراغ مرکزی برای ترک اعتیاد رفت و این بار بر خلاف دفعه قبلی در ۲۰ آپریل ۲۰۰۸ به صورت رسمی پاکی‌اش را اعلام کرد.
۱۰ حقیقت از اِمینم، وقتی که «الکل» نابغه را خورده بود
۴. اسپانسر امینم برای ترک اعتیاد التون جان بود
نکته جالبی که در زمینه ترک امینم وجود دارد، اسپانسری سر التون جان بود. در بسیاری از مراکز ترک انواع اعتیاد در طول مراحل ترک یک اسپانسر برای شما انتخاب می‌شود و وظیفه این اسپانسر روحیه دادن در راه ترک و جلوگیری از لغزش دوباره است. بر اساس گفته‌های خود اِم، او در تمام مدت ۱۲ مرحله ترکش با التون جان در تماس بوده است و مرتب توسط او چک می‌شده است. همانگونه که در تصویر مشاهده می‌کنید این دو در مراسم گرمی ۲۰۲۰ دوباره دیدار کردند.
۳. پس از اعلام پاکی در سال ۲۰۰۸، امینم دومین اتوبیوگرافی‌اش را منتشر کرد
امینم که حالا مدتی از پاکی‌اش می‌گذشت با انتشار این اتوبیوگرافی، هواداران و مخاطبانش را به زندگی خصوصی‌اش برد و صادقانه درباره کلنجار‌های شخصی‌اش با شهرت، خانواده، اعتیاد و افسردگی سخن گفت.
۱۰ حقیقت از اِمینم، وقتی که «الکل» نابغه را خورده بود
۲. انتشار دو آلبوم Relapse و Recovery
امینم در سال ۲۰۰۹ با آلبوم Relapse بار دیگر به جایی برگشت که به آن تعلق داشت و نقدهایش در این آلبوم از کیم کارداشیان، جسیکا آلبا و سارا پالین گویی به همه خبر می‌داد که امینم بزرگ برگشته است. مخاطبان امینم در آلبوم Relapse به نوعی با وجوه تاریکتر شخصیت او آشنا شدند.
در آلبوم Recovery او علاوه بر صحبت درباره مبارزه‌اش با سوء مصرف، به نوعی شخصیت اسلیم شیدی را احیا کرد.
جالب است بدانید هر دو آلبوم جایزه بهترین آلبوم رپ سال در مراسم گرمی را به دست آوردند.
۱۰ حقیقت از اِمینم، وقتی که «الکل» نابغه را خورده بود
۱. Beautiful آخرین اثر اِم پیش از پاکی به حساب می‌آید
این آهنگ از آلبوم Relapse که به عقیده کارشناسان موسیقی قوی‌ترین و تاثیرگذارترین آهنگ این آلبوم است بر اساس گفته‌های خود امینم آخرین اثری است که او بخشی از آن را پیش از ترک اعتیادش نوشته است. مارشال در این ترک از اپیزود‌های افسرده کننده فراوان زندگی‌اش و در عین حال از زنده نگه داشتن امید به آینده در قلبش می‌گوید.
امینم درباره آهنگ beautiful و البته دوران ترک چنین می‌گوید:" تنها یک ونیم ورس اول این آهنگ را پیش از ترک و در مرکز ترک مواد نوشتم و پس از پاکی بقیه این آهنگ نوشته شد. حالا که بعد از سال‌ها به آلبوم Relapse گوش می‌کنم تنها آهنگی که خاطرات بدی را برایم زنده می‌کند، Beautiful است. "
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حیف از امینم که قدر خودش رو ندونست

    • بدون نام

      امینم سرور استقلاله

    • بدون نام

      امینم در جلسات انجمن معتادان گمنام شرکت می‌کند و پاکی بالایی دارد

    • بدون نام

      نابغه تمام دوران..الگویی بود برا ما دهه هفتادیا

    • بدون نام

      بهترین رپردنیاعاشقتم

    • فاطمه سادات موسوی

      بهترین رپر جهان فقط امینم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایک داری

    • msi

      ♥♥

    • بدون نام

      عجب

    • بدون نام

      خدا التون جان را حفظ کنه

    • بدون نام

      امینم دوست داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج