۱۱۱۶۵۷۷
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

اولویت تفضلی، چمپیونشیپ به‌جای پرسپولیس

رایان تفضلی یکی از نفراتی است که در این سال‌ها چندین‌بار شایعه حضورش در تیم ایران قوت گرفت اما درنهایت هنوز این اتفاق رخ نداده است و این بازیکن که در دسته چمپیونشیپ انگلیس بازی می‌کند، فرصت پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران را پیدا نکرده است.

فرهیختگان: استفاده از بازیکنان دورگه در تیم ملی ایران در دوران حضور کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی ایران در این تیم شدت گرفت و این مربی پرتغالی برای تقویت تیمش در پست‌های مختلف سراغ نفراتی رفت که اصلیتی ایرانی داشتند اما در سایر کشورها زندگی کرده و به فوتبال خود ادامه می‌دادند.

رایان تفضلی یکی از نفراتی است که در این سال‌ها چندین‌بار شایعه حضورش در تیم ایران قوت گرفت اما درنهایت هنوز این اتفاق رخ نداده است و این بازیکن که در دسته چمپیونشیپ انگلیس بازی می‌کند، فرصت پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران را پیدا نکرده است. تفضلی این فصل نمایش قابل‌قبولی در تیم ویکامب‌واندرز داشته است و تیمش پس از تنها یک فصل حضور در این رقابت‌ها دوباره به لیگ یک سقوط کرد اما در دیدار هفته پایانی تیمش برابر میدلزبورو دو پاس گل داد.

اولویت تفضلی، چمپیونشیپ به‌جای پرسپولیس

شروع بد، پایان خوب

ویکامب در ابتدای این فصل صعود به دسته چمپیونشیپ را جشن گرفت و با خرید بازیکنان جدید ازجمله تفضلی تلاش داشت خود را در این لیگ حفظ کند. بااین‌حال رقابت نزدیک در این مسابقات درنهایت سبب شد این تیم یکی از سه تیم سقوط‌کننده به دسته اول لقب بگیرد. ویکامب در هفته‌های پایانی نتایج بهتری کسب کرد و امیدوار بود بتواند در رقابت با دربی‌کانتی که وین رونی را به‌عنوان مربی-بازیکن در اختیار دارد، مجوز بقا را کسب کند اما درنهایت این اتفاق رخ نداد و با وجود برتری 3 بر صفر در زمین میدلزبورو در مسابقه پایانی، به دسته پایین‌تر سقوط کرد و دوباره در فصل آینده باید برای صعود تلاش کند.

سایت این باشگاه در گزارشی از این مسابقه نوشته است: «در آخرین هفته رقابت‌های چمپیونشیپ بازیکنان تیم با وجود تلاش زیادی که برای بقا داشتند و میدلزبورو را با نتیجه‌ای خوب شکست دادند اما نتوانستند خود را در لیگ چمپیونشیپ حفظ کنند. سرمربی تیم بهترین ترکیب ممکن را برای رویارویی با شاگردان نیل وارناک راهی میدان کرد و رایان تفضلی هم پس از پشت‌سر گذاشتن دوران مصدومیت در ترکیب تیم قرار گرفته بود. در همان دقایق اولیه پاس خوب تفضلی گل نخست تیم را به‌دنبال داشت. این مدافع میانی که در خط دفاعی تیم نیز عملکرد خوبی در این مسابقه داشت، در نیمه دوم یک پاس گل دیگر داد تا نقش مهمی در این پیروزی داشته باشد. بازیکنان با تمام وجود تلاش کردند و 3 امتیاز این مسابقه را به دست آوردند اما این برای بقا در لیگ کافی نبود.»

ویکامب که برای نخستین‌بار به این دسته راه پیدا کرده بود، تنها پس از یک فصل دوباره سقوط کرد و نتوانست عملکرد خوبی در این لیگ داشته باشد. این تیم فصل را در شرایط بسیار بدی آغاز کرد و در 21 بازی نخست خود تنها 2 برد به دست آورد که آمار بسیار ضعیفی برای آنها محسوب می‌شود، بااین‌حال در هفته‌های پایانی عملکرد بهتری ارائه دادند و در 8 مسابقه به 5 برد رسیدند اما این اوج‌گیری کمی دیر اتفاق افتاد و درنهایت این تیم به هدف خود که بقا بود، نرسید.

تفضلی 29ساله این فصل به‌عنوان مدافعی نسبتا باتجربه راهی ویکامب شد تا در چمپیونشیپ به این تیم کمک کند. او در هفته‌های ابتدایی در دو مسابقه فرصت بازی در ترکیب تیمش را پیدا کرد که هر دو بازی با شکست ویکامب همراه بود. البته این تیم هر 7 مسابقه ابتدایی خود را با شکست پشت‌سر گذاشت و حضور یا عدم حضور این مدافع دورگه تاثیری در نتایج ضعیف این باشگاه نداشت. تفضلی که مدتی نیز دچار مصدومیت شده بود تا هفته بیست‌ویکم شانسی برای حضور در زمین مسابقه پیدا نکرد و عملا در نیم‌فصل نخست نتوانست برای تیمش مثمرثمر باشد. در ادامه او به‌تدریج به ترکیب اصلی تیمش رسید و در فاصله هفته‌های 22 تا 38 تنها در دو مسابقه غایب بود و در سایر مسابقات 90 دقیقه به میدان رفت. او در این مدت موفق شد دو گل نیز برای تیمش به ثمر برساند که هر دو هم با برد وایکام همراه بود. تفضلی ابتدا دروازه کاردیف را در جریان برتری 2 بر یک تیمش گشود و سپس مقابل پرستون تک‌گل سه‌امتیازی تیمش را زد تا به‌عنوان بازیکنی اثرگذار و مهم برای تیمش مطرح شود. در ادامه اما یک مصدومیت بدموقع سبب شد در برهه حساس انتهای فصل چند مسابقه مهم تیمش را از دست بدهد.

پیشرفت قدم به قدم

این مدافع ایرانی‌الاصل 5 بازی پیاپی را به علت آسیب‌دیدگی از دست داد و البته ویکامب که در این مسابقات سه برد و یک تساوی کسب کرد. تفضلی نهایتا در سه هفته پایانی فرصت پیدا کرد برای تیمش به میدان برود که در این دیدارها نیز ویکامب دو برد و یک باخت داشت. او در رقابت‌های جام‌حذفی نیز یک بازی انجام داد و در مسابقه برابر تاتنهام که با شکست 4 بر یک همبازیانش به پایان رسید در فهرست تیمش حضور نداشت. در جام اتحادیه نیز تیم او در روز نیمکت‌نشینی‌اش و در همان دور نخست مغلوب برنتفورد شد و از مسابقات کنار رفت.

تفضلی فوتبالش را در رده‌های پایه باشگاه ساوت‌همپتون آغاز کرد و در تیم‌های زیر 18 و زیر 21 سال‌های این باشگاه به بازی پرداخت. حضور در کنکورد رنجرز و کمبریج‌سیتی قدم‌های بعدی او برای حضور در لیگ‌های این کشور بود و درنهایت با منسفیلدتاون توانست به لیگ دو این کشور صعود کرده و فرصت بازی در مسابقات جدی‌تری را کسب کند.

تفضلی پس از 4 سال حضور در این تیم راهی پیتربرو یونایتد شد تا در دسته اول به بازی بپردازد که پیشرفت خوبی برای این مدافع جوان محسوب می‌شد. سه فصل حضور در این تیم و بازی در لیگ دسته اول انگلیس تجربه‌ای بسیار خوب برای این مدافع وسط بود و باعث شد هال‌سیتی که زمانی در لیگ برتر جزیره حاضر بود، سراغ او برود. تفضلی با هال‌سیتی به لیگ چمپیونشیپ رسید اما بازی در این رقابت‌ها که بسیار فشرده و سنگین دنبال می‌شود برای او کمی سخت بود و در طول فصل تنها 15 بار شانس بازی برای تیمش را به دست آورد. در پایان فصل با پیشنهاد خوب تیم تازه‌صعودکرده ویکامب‌واندرز روبه‌رو شد و ترجیح داد به‌عنوان بازیکن آزاد راهی این تیم شود تا شانس بیشتری برای بازی پیدا کند. درنهایت این جابه‌جایی باعث شد دیدارهای بیشتری برای تیمش انجام دهد اما چند مصدومیت در طول فصل باعث دوری‌اش از مسابقات شد و نتوانست آن‌طور که انتظار می‌رفت به تیمش کمک کند. او حالا باید فصل بعد را در لیگ یک انگلیس سپری کند و با تجربه خوبی که در چمپیونشیپ به دست آورده است، می‌تواند در راه صعود دوباره به این دسته به تیمش کمک کند.

گزینه پرسپولیس!

تفضلی تا تابستان سال آینده با ویکامب قرارداد دارد و به این ترتیب باید فصل آینده به‌همراه این تیم در لیگ یک انگلیس(سطح سوم) به میدان برود مگر اینکه در مهلت نقل‌وانتقالات پیش‌رو پیشنهاد بهتری دریافت کند. سایت ترانسفرمارکت درحال‌حاضر تنها شایعه‌ای را که درمورد او وجود دارد، احتمال حضورش در تیم پرسپولیس عنوان کرده که البته شانس این جابه‌جایی چندان زیاد نیست و بعید است او تصمیمی برای بازی در لیگ ایران داشته باشد.

البته با توجه به اینکه در دو فصل اخیر او در دومین لیگ معتبر فوتبال انگلیس به بازی پرداخته است، شاید بازگشت به لیگ یک برایش قدمی روبه‌عقب محسوب شود و مسلما بی‌میل نیست با انتقال به تیمی بهتر دوباره فرصت بازی در چمپیونشیپ را داشته باشد. به‌خصوص که این مدافع 196 سانتی‌متری در فصل قبل عملکرد قابل‌قبولی در ترکیب تیمش داشته و با این روند بعید نیست که در پنجره تابستانی با پیشنهاد خوبی روبه‌رو شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج