جاباما
۱۱۱۶۶۱۱
۵ نظر
۵۰۱۶
۵ نظر
۵۰۱۶
پ

حذف ۳۰درصد مطالب کتب درسی برای آزمون‌‌ها

غلامرضا کریمی مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی در برنامه انتهای الوند شبکه دو سیما اظهار کرد: براساس مصوره شورای عالی آموزش و پرورش در شرایط بیماری های همه گیر شرایط خاصی را برای ارزیابی و ارزشیبابی امتحانات درنظر گرفتیم که در ۱۲ پایه تحصیلی آزمون ها و ارزشیابی ها بجز در پایه ۹ و ۱۲ غیرحضوری است.

برنا: غلامرضا کریمی مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی در برنامه انتهای الوند شبکه دو سیما اظهار کرد: براساس مصوره شورای عالی آموزش و پرورش در شرایط بیماری های همه گیر شرایط خاصی را برای ارزیابی و ارزشیبابی امتحانات درنظر گرفتیم که در ۱۲ پایه تحصیلی آزمون ها و ارزشیابی ها بجز در پایه ۹ و ۱۲ غیرحضوری است.

او درباره حضوری برگزار شدن امتحانات دو پایه نهم و دوازدهم گفت: در پایه نهم پایان مقطع متوسطه اول را داریم و و هدایت تحصیلی دانش آموزان صورت می گیرد اگر آزمون های استاندارد نداشته باشیم تا یافته های دانش آموزان را مبتنی بر سنجش تحصیلی حساب کند حق دانش اموزان ضایع می شود.

کریمی با بیان اینکه طراحی سوالات در سطح مدرسه توسط معلم نیست ادامه داد: در هدایت تحصیلی موظف هستیم براساس استاندارد دقیق آزمون دقیق و استاندارد حضوری برگزار کنیم. بنابراینآزمون غیرحضوری این امکان را ندارد که شرایط دانش آموزان را برای انتخاب رشته برابر کند لذا در این پایه به دلیل اهمیت این موضوع آموزن حضوری است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در سنجش و ارزشیابی با تاکید براینکه معدل پایه نهم در انتخاب های دانش آموزان مهم است افزود: یک میلیون و ۱۲۰ هزار دانش اموز پایه نهم داریم که حوزه های امتحانی را گسترش دادیم و شرایط برگزاری آزمون را طوری درنظر گرفتیم که دانش‌آموزان تجمع نکنند.

او تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش برای طراحی آزمون ها ۳۰ درصد از حجم مطالب درسی را کاهش داده است. اگر فردی در پایه نهم کرونا دارد می تواند در آزمون اواخر خرداد امتحان دهد یا در آزمون شهریور شرکت کنند برای پایه دوازدهم نیز می تواند در آزمون شهریور ماه شرکت کند.

کریمی در پایان اشاره کرد: در دوره ابتدایی آزمون پیشرفت تحصیلی داریم و تمام موارد برعهده مدرسه و معلم است وزارت آموزش و پرورش نیز سامانه سیدا را طراحی کرده تا نمرات از سوی معلمان وارد سامانه شود و اولیا با مراجعه به سامانه کارنامه را دریافت کند.

کریمی درباره برگزاری آزمون برای پایه نهم برای هدایت تحصیلی ادامه داد: یک دانش آموز نیاید در یک روز چند امتحان دهد. اگر کسی کرونا داشت در اواخر خرداد و تیر شرکت کرد و در غیر اینصورت می تواند در شهریور شرکت کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یکباره همه اش را حذف کنید خیال همه را راحت

    • بدون نام

      جان دانش اموزان مهمه یا امتحان وتجمع ۱۰۰ نفره عذاب وجدان ندارید

    • بدون نام

      نه! چون اصلا وجدان ندارند.

    • بدون نام

      دروغ میگن حذف شده الان ناحیه ۴شیراز اصلا حذفی نگذاشته

    • بدون نام

      واقعا جای تاسفه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج