۱۱۱۶۶۲۴
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

چالش تقسیم سهمیه‌های UCL در لیگ برتر انگلیس

در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ برتر انگلیس رقابت سختی بین ۸ تیم بالای جدول برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا وجود دارد.

میزان: درحالی که تنها سه هفته تا پایان رقابت‌های جذاب و مهیج لیگ برتر انگلیس در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ باقی مانده است، تنها حضور تیم منچسترسیتی در لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده مسجل شده و هنوز تکلیف سهمیه‌های دیگر این لیگ در UCL هنوز قطعی نشده است و هفت تیم رقابت بسیار تنگاتنگی برای قرار گرفتن در بین ۴-۵ تیم بالای جدول دارند تا جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپای فصل آینده را به دست بیاورند.

جدا از رقابت هفت تیم برای قطعی کردن سهمیه لیگ قهرمانان اروپا، در این فصل شاهد اتفاقی خاص در دو رویداد باشگاهی در اروپا بودیم چرا که سه تیم انگلیسی منچسترسیتی، چلسی و منچستریونایتد در فینال دو رویداد باشگاهی اروپا (لیگ قهرمانان و لیگ اروپا) حضور دارند و از آنجایی که تیم‌های قهرمان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا به صورت مستقیم جواز حضور در UCL را کسب می‌کنند، معادلات تقسیم سهمیه‌ها در لیگ جزیره را به هم زده است و با وجود فاصله امتیازی نزدیک هفت تیم به هم شاید تا سوت پایان آخرین بازی این فصل لیگ برتر انگلیس، رقابت برای کسب سهمیه ادامه داشته باشد.

چالش تقسیم سهمیه‌های UCL در لیگ برتر انگلیس

درحال حاضر پس از تیم منچسترسیتی، به ترتیب تیم‌های منچستریونایتد، چلسی، لسترسیتی، وستهام، لیورپول، تاتنهام و اورتون هفت تیمی هستند که باتوجه به فاصله امتیازی و همچنین دیدار‌های عقب افتاده، هنوز از شانس کسب سهمیه برخوردارند، اما سوال اینجاست باتوجه به چهار سهمیه مستقیم لیگ جزیره درصورتی که دو تیم انگلیسی در لیگ قهرمانان و لیگ اروپا قهرمان شوند، تعداد سهمیه‌های این لیگ برای فصل آینده چند تیم خواهد بود؟

با رجوع به قوانین یوفا صراحتا اعلام شده که یک کشور نهایتا می‌تواند پنج سهمیه در لیگ قهرمانان اروپا دارد و در صورتی که حتی دو تیم انگلیسی قهرمان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا شوند تعداد سهمیه‌ها به شش تیم نخواهد رسید و طبق قوانین دو تیم قهرمان لیگ قهرمانان و لیگ اروپا به همراه سه تیم نخست لیگ برتر، سهمیه لیگ قهرمانان را کسب خواهند کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج