جاباما
۱۱۱۶۹۷۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

فرهاد شکست را بر عهده گرفت، وریا قول جبران داد

فرهاد اهمیت‌های دربی را لحظاتی بعد از باخت خانگی به ذوب‌آهن درک کرد و مساعی بسیاری در راستای ساختن افکار تیمش برای بازی مهم جمعه‌شب داشت؛ دیداری سنتی که می‌تواند تیم پیروز را از فرش به عرش ببرد

ایران ورزشی: سه امتیاز مفت از چنگ استقلال پرید تا فرهاد مجیدی نیز به‌ناچار این شکست را گردن بگیرد؛ اقدامی که مشخص نیست در جهت کاستن از تکرار اشتباهات آتی مفید باشد یا اینکه نتیجه معکوس دهد. سرمربی استقلال بعد از شکست خانگی مقابل ذوب‌آهن عملاً از بعد فنی حرفی برای گفتن نداشت. گرچه سرمربی استقلال به فرصت‌های از دست‌رفته تیمش اشاره کرد و تیم خود را مستحق این نتیجه ندانست، اما پیدا بود که فرهاد از فرصت‌سوزی مهاجمانش عمیقاً دلگیر است اما به‌جهت آنکه روحیه تیمش را تضعیف نکند کوشید فضا را به سمت دیگری ببرد.

شاید اگر پای دربی در میان نبود، فرهاد در نشست خبری بعد از بازی طور دیگری حرف می‌زد اما ماجرای بازی با رقیب سنتی بسیار پیچیده است و مجیدی هم نیک می‌داند اگر در بازی جمعه‌شب بتواند اسباب برد تیمش را فراهم کند، نه‌تنها خاطره تلخ این شکست خانگی از ذهن هوادارانش پاک می‌شود بلکه می‌تواند به تداوم حضور روی نیمکت استقلال عمیقاً خوشبین باشد.

فرهاد اهمیت‌های دربی را لحظاتی بعد از باخت خانگی به ذوب‌آهن درک کرد و مساعی بسیاری در راستای ساختن افکار تیمش برای بازی مهم جمعه‌شب داشت؛ دیداری سنتی که می‌تواند تیم پیروز را از فرش به عرش ببرد. سیاست فرهاد مجیدی اگر جواب دهد (گردن گرفتن باخت و اشتباهات فردی بازیکنان) بی‌شک استقلال دوباره در مسیر امیدوارکننده‌ای قرار خواهد گرفت اما چنانچه حربه او جواب ندهد باید منتظر اتفاقات تازه‌ای در مسیر مربیگری خود در استقلال باشد.

فرهاد برای عبور از پرسپولیس می‌تواند روی کاپیتانش هم حساب کند. وریا غفوری که در بازی با ذوب‌آهن یکی از غایبان تیمش بود بعد از این شکست صراحتاً اعلام کرد استقلال برای جبران آنچه در بازی با ذوب خلق شد، چشم به پیروزی در دربی دارد. تردیدی نیست اگر وریا آماده و سرحال به این بازی برسد دست استقلال در جناح راست کاملاً باز خواهد بود و آبی‌ها می‌توانند با خوشبینی به این بازی مهم بنگرند و احتمالاً باخت عجیب به ذوب‌آهن را جبران کنند.

البته عبور از سد پرسپولیس به این سادگی‌ها هم نیست. فرهاد مجیدی و مردانی همچون وریا غفوری که ظاهراً عزم خود را برای جبران شکست خانگی به رقیب اصفهانی جزم کرده‌اند باید بدانند پرسپولیس این سال‌ها عمیقاً تیمی بابرنامه است که عبور از آن نیاز به برنامه‌ای قابل اجرا در میدان مسابقه دارد.

هرچند سرمربی و آقای کاپیتان تلاش کردند بازی رسانه‌ای را بعد از باخت به ذوب‌آهن نبازند و خود را از پیش بازنده معرفی نکنند، اما باید باور داشت در هم شکستن هماهنگی پرسپولیس که از دوران برانکو به یادگار مانده و اکنون یحیی وارث آن است نیاز به یک همت همه‌گیر در استقلال دارد.

طور دیگری به این وعده‌ها بنگیریم؛ پیروزی و جبران باخت خانگی به ذوب‌آهن به‌تنهایی از دست مجیدی و وریا برنمی‌آید و دیگر بازیکنان نیز باید هوشیار و بدون اشتباه باشند. استقلال در بخش دفاعی خود عمیقاً لنگ می‌زند اما بی‌تعارف باید به مردان دفاعی استقلال اعلام کرد که دربی جای هیچ اشتباهی نیست آن هم مقابل مهاجمان پرسپولیس که از خیر هیچ فرصت بادآورده‌ای نمی‌گذرند.

در خط آتش نیز اگر استقلال به‌مانند بازی با ذوب‌آهن باشد، کارش به اما و اگر می‌کشد. در بازی با ذوب‌آهن مهاجمان استقلال روز بسیار بدی را رقم زدند. نه شیخ دیاباته در حد و اندازه خودش بود و نه ارسلان مطهری. شگفتا که مهدی قایدی نیز با افتی محسوس مواجه بود و نتوانست گره از مشکلات استقلال باز کند.

با این تفاسیر اما هواداران استقلال روی قول سرمربی و کاپیتان خود حساب می‌کنند و دیگر بازیکنان نیز باید همچون سرمربی و آقای کاپیتان برای جبران شکست و به دست آوردن پیروزی مقابل رقیب سنتی باانگیزه باشند. استقلال به پیروزی در بازی جمعه‌شب نیاز دارد؛ بیش از پرسپولیس. این یک واقعیت است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج