جاباما
۱۱۱۷۱۷۰
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

بیش از ۹میلیون جوان در سن ازدواج هستند

یک جمعیت شناس گفت: ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جوان در سن ازدواج و مجرد در ایران وجود دارد و ۲۲۰ هزار نفر از جمعیت کشور هم تا ۵۰ سالگی ازدواج نکردند و مجرد قطعی محسوب می شوند.

ایرنا: یک جمعیت شناس گفت: ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جوان در سن ازدواج و مجرد در ایران وجود دارد و ۲۲۰ هزار نفر از جمعیت کشور هم تا ۵۰ سالگی ازدواج نکردند و مجرد قطعی محسوب می شوند.

علی اکبر معصوم روز سه شنبه در نشست خبری روز ملی جمعیت که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: طبق آمارهای سال ۹۹ در حال حاضر جمعیت کشور بیش از ۸۴ میلیون نفر است و در کل ۲۶ میلیون خانواده با تعداد افراد ۳.۱ نفر در کشور زندگی می کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۵ درصد ولادت های کشور از مادران بالای ۳۰ سال است؛ به علاوه ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار جوان در سن ازدواج و مجرد در کشور داریم و ۲۲۰ هزار نفر از جمعیت کشور تا ۵۰ سالگی ازدواج نکرده و مجرد قطعی محسوب می شوند.

این کارشناس جمعیت شناسی تاکید کرد: این تأخیر در ازدواج و بالا رفتن سن فرزند آوری منجر به محدود شدن باروری و کاهش جمعیت شده است.

معصوم در ادامه به آمار زنان در سن باروری اشاره کرد و گفت: تا سال ۱۴۰۸ رشد آمار زنان در این سن متوقف می شود و سپس با کاهش آمار زنان بارور مواجه می شویم.

آمار جمعیت جوانان کشور

این کارشناس جمعیت درباره آمار جوانان کشور خاطرنشان کرد: جمعیت جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال کشور در سال ۹۰ برابر ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر، سال ۹۵ برابر با ۲۰ میلیون و ۵۱ هزار نفر و سال ۹۹ برابر با ۱۷ میلیون و ۸۱۷ نفر بود که این امر حاکی از کاهش شدید جمعیت جوان کشور است.

معصوم در خصوص آمار جمعیت سالمندان اعلام کرد که شمار سالمندان بالای ۶۰ سال در سال ۹۵، هفت میلیون و ۴۱۴ هزار نفر و در سال ۹۹ هشت میلیون و ۵۴۲ هزار نفر بود.

وی به آمار موالید کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در سال ۹۷، یک میلیون و ۳۶۷ هزار موالید داشتیم که این رقم در سال ۹۸ با کاهش روبرو شد و به رقم یک میلیون و ۱۹۷ هزار نفر رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جوونا هم بااین شرایط اقتصادی هیچ انگیزه ای برای ازدواج ندارن

    • بدون نام

      میخان فرزندآوری زیاد بشه, این نه میلیون رو در یابید

    • فرشید

      با این مهریه هایی که زنان بعد از ازدواج غز مردان میگیرن ، و اموال مرد رو با حکم دادگاه توقیف میکنن ، بدتر از این هم خواهد شد و دیگه پسران ایرانی تن به ازدواج نخاهند داد به امید خدا

    • بدون نام

      فاجعه خاموش

    • بدون نام

      سربازی و حذف کنید خیلی از جوانان ازدواج میکنن

    • بدون نام

      برید رای بدید درست میشه

    • بدون نام

      سلام دروغگویی هستید چرا من چهارپسردارم یک دختر والله از بی پولی اذواج نکردند فقط دخترم چهارسال اذواج کرد پسرم ۳۲ دارم یکی ۳۰ دارم سومی ۲۴ ساله واخری ۲۰ ساله خواهش دارم اینها چه گناهی کردند چه دستم خالی اذواج نکردند ر...

    • ایرانی

      بامشکلاتی که حاکمیت در کشور بوجود اورده جوانان بابیکاری نبود شغل گرانی مسکن رغبتی ب ازدواج نشان نمیدهند

    • الف دال

      ما که بچه هامون رو آوردیم مشکل بچه های مجرد وبچه هایی هستن که نمی خوان بیشتر از یکی داشته باشن وبعد که سن ازدواج رفت بالا که دیگه نمیشه بیارن بعد یه معضل دیگه اینکه آقایان پر مدعا تمایل به ازدواج با خانمهای کم سن وسال دارن

    • الف دال

      وخدا نبخشه کسی رو که امار داد میزان دختران بیشتر از پسران است کاش این تخم لق تو گلوش گیر می کرد واین حرف زده نمیشد یک مقدار مشکل از اینجا شروع شد

    • بدون نام

      چرا؟؟؟ آیا مسئولین دلیلش را نمیدانند؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج