جاباما
۱۱۱۷۳۶۵
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

سوپرمینی عجیب و جذاب سیتروئن

خودروسازی فرانسوی سیتروئن، اخیراً از یک وسیله حمل و نقل بسیار عجیب و بسیار کوچک برقی با نام Citroen Ami Cargo را معرفی کرده که علی رغم اندازه بسیار کوچک خود، می‌تواند ۱۴۰ کیلوگرم بار را تا مسافت ۴۷ مایل، با یک بار شارژ جابجا کند.

فرارو: خودروسازی فرانسوی سیتروئن، اخیراً با یک خودروی کاملاً عجیب و غریب، به عرصه رقابت طراحی و تولید خودرو‌های باربری برقی شهری پا گذاشته است. این خودروی عجیب و غریب، یک ون بسیار کوچک برقی با نام Citroen Ami Cargo است که علی رغم اندازه بسیار کوچک و قدرت موتور نچندان پایین، قادر است ۱۴۰ کیلوگرم بار را با یک بار شارژ تا مسافتی بالغ بر ۷۵ کیلومتر، جابجا کند.

به نقل از وبسایت motortrend، در حال حاضر خودروی برقی Citroen Ami به عنوان یک ماشین کوچک دو نفره با سرعت پایین، کاملاً عجیب به نظر می‌رسد، اما این تعجب ما وقتی بفهمیم که این خودروسازی مدل ون باربری شهری این خودرو را با عنوان Citroen Ami Cargo نیز عرضه می‌کند، تبدیل به شگفتی خواهد شد. اگر به شما بگوییم که این خودرو علاوه بر کوچکی شگفت انگیز و هزینه شارژ ماهانه ۲۵ یورو، می‌تواند ۱۴۰ کیلو بار را در خود جای دهد، بی شک شما نیز شگفت زده خواهید شد. خودرویی که تنها ۲.۴ متر طول و ۱.۴ متر عرض دارد و می‌تواند با سرعت حدود ۵۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند؛ بنابراین اگر در کشور فرانسه باشید، بدون نیاز به داشتن گواهینامه کامل رانندگی می‌توانید این خودرو را مورد استفاده قرار دهید.

خودروسازی فورد در تلاش است تا فروش وانت الکتریکی E-Transit خود را آغاز کند، یک وسیله نقلیه باری بزرگ که در طولانی‌ترین و بلندترین قالب خود می‌تواند تقریباً به اندازه دو دستگاه Ami Cargo سیتروئن باشد. ما به دلیل تضاد جالب توجه در اخبار اخیر خودرو‌های باری برقی، این مقایسه را انجام می‌دهیم. Ami در مدل مسافربر خود، تنها دو نفر ظرفیت دارد که در نخستین حضور خود در ایالات متحده با عنوان یک خودروی اجاره‌ای سواری در شهر‌هایی همچون واشنگتن دی سی، پورتلند و اورگان معرفی شده است. وانت برقی فورد E-Transit بزرگ، اواخر تابستان امسال آزمایش عمومی خود را آغاز می‌کند، در حالی که در فرانسه، ون بسیار کوچک و عجیب برقی آمی، برای انجام وظیفه باربری رونمایی شد.

محفظه بار خودروی Citroen Ami Cargo به طور حیرت انگیزی ۱۴ فوت مکعب فضا باری را در مکانی که قبلاً صندلی مسافر بوده، ایجاد کرده است. این مقدار اگرچه در مقایسه با غول باربری الکتریکی E-Transit فورد، ناچیز است، اما در مقایسه با صندوق عقب بسیاری از سدان‌های بزرگ همچون کیا ریو ۲۰۲۱ و یا میتسوبیشی میراژ G۴ ۲۰۲۱، بزرگتر است.

بخش محفظه بار این خودروی کوچک، با دقت تمام طراحی شده است. یک پارتیشن عمودی برای جدا کردن راننده از منطقه‌ای که قبلا برای یک مسافر اختصاص داده شده بود، در نظر گرفته شده است.

همچنین یک قفسه مدولار که به یک میز کار ersatz تبدیل می‌شود، در این خودرو تعبیه شده که در صورت لزوم می‌تواند برای جای دادن وسایل بسیار بلند نیز برداشته شود. علاوه بر این، Citroen Ami Cargo مجهز به محفظه‌های کوچک و ایمنی شده است تا بتوان وسایل ارزشمند کوچک همچون جواهر آلات را نیز با آن جابجا کرد.

همچون مدل معمولی، Citroen Ami Cargo از پیشرانه الکتریکی برخوردار است که کمی بیش از ۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و می‌تواند سرعتی در حدود ۵۰ کیلومتر بر ساعت را در اختیار کاربر قرار دهد. باتری لیتیوم یونی ۶ کیلووات ساعتی این خودرو نیز حدود ۷۵ کیلومتر شعاع حرکتی (در چرخه اروپا) را فراهم می‌کند و برای شارژ کامل با شارژر سطح ۲ فقط به سه ساعت زمان نیاز دارد. از همه مهمتر، Ami به عنوان یک خودروی باربر واقعاً ارزان قیمت است چرا که تنها با ۸۹۰۵ دلار می‌توان یکی از آن‌ها را خریداری کرد.

خودرسازی سیتروئن این خودروی باربری کوچک را یک راحل مناسب برای کاهش آلایندگی از سوی خودرو‌های باربری شهری می‌داند. در حال حاضر، خدمات تحویل بار درون شهری در جهان به دنبال همه گیری ویروس کرونا، به شدت افزایش یافته است و کارشناسان این موضوع را یکی از عوامل تأثیرگذار بر افزایش میزان آلودگی هوا در این دوره زمانی تلقی می‌کنند. سیتروئن اعلام کرده است که این خودرو با محفظه بار قابل اعتنای خود، به همراه هزینه نگهداری پایین و قیمت مناسب، می‌تواند جایگزین مناسبی برای خودرو‌های تحویل بار کنونی شهری باشد. نکته قابل توجه این است که در این مدت بسیاری از شرکت‌های بزرگ آمریکایی نیز به شدت در حال سرمایه گذاری بر روی خودرو‌های تحویل بار برقی شهری هستند. اگرچه هنوز نمی‌توان در مورد موفقیت Citroen Ami Cargo اظهار نظر کرد، اما حضور این خودرو در سرویس‌های تحویل بار شهری ایالات متحده را نمی‌توان دور از انتظار دانست.

تصاویر مینی ون سیتروئن Ami Cargo

سوپرمینی عجیب و جذاب سیتروئن

سوپرمینی عجیب و جذاب سیتروئن

سوپرمینی عجیب و جذاب سیتروئن

سوپرمینی عجیب و جذاب سیتروئن

سوپرمینی عجیب و جذاب سیتروئن

سوپرمینی عجیب و جذاب سیتروئن

سوپرمینی عجیب و جذاب سیتروئن

سوپرمینی عجیب و جذاب سیتروئن

سوپرمینی عجیب و جذاب سیتروئن

سوپرمینی عجیب و جذاب سیتروئن

سوپرمینی عجیب و جذاب سیتروئن

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سیترو ان واقعا گل کاشته
      متوری توی بازار دو برابر این بار جابه جا میکنه سرعت ش هم که دیگه نگم واست .
      بیاد ایران غوغا میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج