۱۱۱۷۳۸۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

شجاعی و دژاگه قهر کردند یا اخراج شدند؟

وقتی رسول خطیبی به تراکتور برگشت و سرمربی قرمزپوشان تبریزی شد، کاملاً مشخص بود تغییراتی در ترکیب و تاکتیک تیم خواهد داد.

ایران ورزشی: وقتی رسول خطیبی به تراکتور برگشت و سرمربی قرمزپوشان تبریزی شد، کاملاً مشخص بود تغییراتی در ترکیب و تاکتیک تیم خواهد داد. خطیبی از همان ابتدا سعی کرد بازیکنان باتجربه تیم را در دقایق حساس به میدان بفرستد و از جوان‌ها که شور و انگیزه زیادی داشتند بیشتر استفاده کند.

به این ترتیب شانس مسعود شجاعی و اشکان دژاگه برای بازی ثابت در تراکتور کمتر شد. در آن زمان خیلی‌ها فکر می‌کردند خطیبی با این کار قصد دارد به بازیکنان باتجربه‌اش استراحت دهد تا در لیگ قهرمانان آسیا از آنها بیشتر بهره ببرد اما اینطور نبود.

سرمربی جوان تراکتوری‌ها، در لیگ قهرمانان آسیا هم کمتر به این بازیکنان میدان می‌داد و بعضی وقت‌ها در دقایق حساس، آنها را به میدان می‌فرستاد. به هر ترتیب تراکتور از گروهش در این رقابت‌ها صعود کرد تا حمایت از رسول خطیبی بیشتر و بیشتر شود. نکته جالب این است که مسعود شجاعی و اشکان دژاگه بعد از صعود تراکتور، این اتفاق مهم را به هواداران تراکتور تبریک گفتند و برای تیم در ادامه راه آرزوی موفقیت داشتند.

اینها نشان می‌داد دلخوری وجود ندارد و هر ۲ کاپیتان تراکتور خیلی حرفه‌ای با شرایط کنار آمدند و می‌خواهند کنار تراکتور باشند اما وقتی تیم از امارات برگشت، خبری از شجاعی و دژاگه در تمرینات نبود. ابتدا حسن آذرنیا سرپرست تیم تراکتور اعلام کرد شجاعی و دژاگه با مرخصی گرفتن از کادرفنی، دیرتر به تمرینات ملحق می‌شوند اما بازی با پیکان هم فرا رسید و خبری از این ۲ بازیکن با تجربه نبود. تراکتور در بازی مقابل پیکان به تساوی رضایت داد و باز هم خبری از شجاعی و دژاگه نشد.

در ابتدا خبر رسید این بازیکنان به خاطر پرداخت نشدن مطالبات‌شان ناراحت و ناراضی هستند و به همین دلیل قصد دارند با محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور جلسه داشته باشند اما جلسه‌ای در کار نبود.

بعد از آن خبر رسید مسعود شجاعی و اشکان دژاگه از اینکه در لیگ قهرمانان آسیا کمتر به میدان می‌رفتند ناراحت و ناراضی هستند و به همین دلیل قهر کردند اما ظاهراً قهری هم در کار نبود.

در نهایت در چند روز گذشته خبرهایی رسید که چندان هم عجیب نبود. گفته می‌شود شجاعی و دژاگه با باشگاه استقلال مذاکره کرده‌اند و قصد دارند به این تیم بروند تا در ادامه لیگ قهرمانان آسیا به آبی‌ها کمک کنند. باور این خبر چندان سخت نبود چون قبلاً هم بحث حضور این بازیکنان در استقلال به وجود آمده بود اما باشگاه تراکتور با آنها مخالفت کرد تا هر دو کاپیتان باتجربه در تبریز بمانند و به کار خود ادامه دهند. حالا که کادرفنی تراکتور تغییر کرده و از این بازیکنان کمتر استفاده می‌شود، ظاهراً فرصت خوبی شده که آنها به دنبال جدایی باشند.

از آنجا که رشید مظاهری و رضا شکاری با قهر و به صورت ناگهانی از تراکتور جدا شدند و رأی کمیته انضباطی هم به نفع‌شان بود، بعید نیست حالا شجاعی و دژاگه هم به دنبال چنین راهکاری برای جدایی و رفتن به استقلال باشند. اگرچه باور کردن همه این اتفاقات، چندان سخت نبود و نیست اما حالا خبری منتشر شده که خیلی عجیب به نظر می‌رسد.

ظاهراً شجاعی اخیراً تصویری را لایک کرده که در آن ادعا شده او و اشکان دژاگه از تیم تراکتور کنار گذاشته شده‌اند تا به نوعی خبر مرخصی را رد و کنار گذاشته شدن از این تیم را تأیید کرده باشد. این وضعیت در حالی است که شنیده می‌شود سجاد سیاح، مدیرعامل تراکتور هم چند روزی است از سمت خود کناره‌گیری کرده و عقب افتادن مطالبات بازیکنان و برخی پاداش‌ها در این شرایط باعث ناراحتی اعضای تراکتور شده است.

اینکه یک سرمربی، بازیکنی را به هر دلیلی نخواهد کاملاً منطقی است اما در این مقطع از لیگ، کنار گذاشته شدن شجاعی و دژاگه کمی عجیب به نظر می‌رسد.

مگر اینکه قهر شجاعی و دژاگه و نیامدن آنها سر تمرین باعث شده رسول خطیبی چنین تصمیمی بگیرد تا دیگر بازیکنان، آن را تکرار نکنند و به اصطلاح درسی باشد برای بقیه. به هر حال، حاضر نشدن شجاعی و دژاگه در تمرینات تراکتور ابتدا با بحث مرخصی شروع شد، بعد از آن به قهر رسید و حالا هم بحث اخراج‌شان از تیم مطرح شده که باید دید در نهایت باشگاه چه واکنشی نسبت به این موضوع دارد و آیا کاپیتان‌های باتجربه تراکتور که قراردادهای سنگینی هم با این باشگاه تبریزی دارند، در میانه‌های فصل جدا می‌شوند و می‌روند یا اینکه تا پایان این فصل که پایان قراردادشان هم هست، کار را ادامه خواهند داد.

آذرنیا: باشگاه در حال مذاکره با شجاعی و دژاگه است

مسعود شجاعی و اشکان دژاگه که در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا همراه تراکتور بودند و برای این تیم به میدان رفتند، در بازگشت تیم به تبریز در تمرینات حضور نداشتند و در دیدار اخیرشان مقابل پیکان هم غایب بودند.

غیبت شجاعی و دژاگه در تمرینات موجب شده تا دلایل مختلفی ازجمله عدم پرداخت مطالبات این دو کاپیتان تراکتور توسط باشگاه مطرح شود. حسن آذرنیا، مدیر تیم فوتبال تراکتور در مورد آخرین وضعیت مسعود شجاعی و اشکان دژاگه، می‌گوید: «این دو بازیکن با ما تا پایان فصل قرارداد دارند و باشگاه به ‌صورت عام از تمام طرفین قرارداد با خود درخواست دارد که ضمن احترام به تصمیمات هیأت مدیره و کادرفنی، رفتارهای خود را با مقررات و مفاد قرارداد فی‌مابین تطبیق دهند. باشگاه با آقایان شجاعی و دژاگه برای اخذ هماهنگی بیشتر آنها با تصمیمات قانونی هیأت مدیره و کادرفنی در حال مذاکره و تفاهم است.»

مدیر تیم تراکتور از حمایت این باشگاه از رسول خطیبی و برنامه پنج ساله با او هم خبر می‌دهد: «رسول خطیبی برای تراکتور برنامه پنج‌ ساله دارد و هیأت‌ مدیره باشگاه هم قاطعانه از او حمایت می‌کند. خطیبی با قدرت به کار خود ادامه خواهد داد. ما در لیگ قهرمانان آسیا موفق به صعود از گروه شده‌ایم و روند تیم خوب است. ان‌شاءالله در هفته‌های آینده در لیگ برتر هم نتایج درخشان تراکتور آغاز می‌شود.» حسن آذرنیا درباره وضعیت تیم تراکتور پس از بازی مقابل پیکان، ادامه می‌دهد: «با تصمیم رسول خطیبی، پس از بازگشت تیم به تبریز، بازیکنان یک روز استراحت کردند و تمرینات از دیروز سه‌شنبه زیر نظر کادر فنی از سر گرفته شد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج