۱۱۱۷۳۸۳
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

فرهاد مربی باهوشی است و برنده دربی می‌شود

استقلال در کمال ناباوری بازی با ذوب را باخت تا با روحیه نه چندان مساعد خودش را برای دربی آماده کند.

فرهیختگان: استقلال در کمال ناباوری بازی با ذوب را باخت تا با روحیه نه چندان مساعد خودش را برای دربی آماده کند. جدای از اینکه پرسپولیس رقیب دیرینه استقلال محسوب می‌شود اما به دلیل اینکه این تیم چهار سال پی‌درپی قهرمان شده و همچنان در فصل جاری برای قهرمانی می‌جنگد تا شاید برای پنجمین بار قهرمان شود، در آمادگی کامل به سر می‌برد و این می‌تواند برای استقلال دردسرساز شود هرچند که به قول اکثر کارشناسان، دربی شرایط خودش را دارد و قابل پیش‌بینی نیست. در این خصوص با مهدی فنونی‌زاده همکلام شدیم؛ پیشکسوت استقلال که این روزها از فعالان فضای مجازی است و برای پرسپولیسی‌ها حسابی کری می‌خواند.

استقلال مقابل ذوب باخت و همین نکته هواداران را شوکه کرد. فکر می‌کنید چرا استقلال در این بازی شکست را پذیرفت!

بازی بدی نبود، موقعیت‌هایی هم داشتیم اما استفاده نکردیم. ذوب‌آهن بسته بازی می‌کرد و البته نه اتوبوسی، آنها چشم‌شان به ضدحمله‌ها بود و از این روش هم استفاده کردند و به گل رسیدند. از طرفی خستگی لیگ قهرمانان آسیا تیم را تحت تأثیر قرار داده بود. انجام 6 بازی در 20 روز و در آن شرایط آب و هوایی کار خیلی سختی است. البته مدافعان ما هم اشتباهاتی داشتند و ضعف خط دفاعی مشهود بود. بهتر بود از محمد دانشگر در بازی با ذوب‌آهن استفاده می‌شد. چند بازیکن مانند غفوری و فرشید اسماعیلی را هم به دلیل مصدومیت نداشتیم که مزید بر علت شد با این حال ما کماکان پشت این تیم هستیم. در کل فکر می‌کنم فرهاد این بازی را فدای دربی کرد. او خوراکش دربی است. اگر در دربی ناداوری نباشد و به تیم ما ظلم نشود برنده بازی استقلال خواهد بود.

خیلی‌ها معتقدند جدایی فراز کمالوند در این مقطع تأثیر زیادی در روند تیم استقلال داشت! نظر شما چیست؟

با یک بازی نمی‌توان اینطور گفت. یکدفعه که تیم اینطوری افت نمی‌کند. البته به نظرم فقط ۱۰ یا ۱۵ درصد جدایی فراز تأثیر خودش را بر تیم گذاشت. فرهاد خودش کاربلد است و دو ماهی است که در کنار بچه‌ها هست پس بی‌انصافی است که نتایج استقلال را فقط به کمالوند نسبت بدهیم. استقلالی‌ها خسته بودند و این مسأله کاملاً مشهود بود. بالاخره سه هفته در گرمای عربستان بازی کردند که این تأثیر خودش را بر تیم گذاشته بود.

تیم‌هایی مثل پرسپولیس هم در آسیا شرکت کرده بودند اما دیدیم که پرسپولیس مقابل سپاهان خیلی خوب کار کرد. خستگی اگر باشد باید در این تیم هم نمود کند.

شما نگاه کنید بازیکن 40 ساله آنها طوری آماده است و بازی می‌کند که بازیکن 22 ساله ما نمی‌تواند بازی کند. حالا خود همین پرسپولیسی‌ها بودند انگ دوپینگی به بازیکن ما می‌زدند. یادتان نیست که دائماً گفته می‌شد فرهاد دوپینگی است، چند بار از او تست دوپینگ گرفتند. اصلاً فرهاد را کالبدشکافی کردند. حالا این بازیکن 41 ساله چرا اینقدر سرحال است؟ آنها اگر بودند حتماً می‌گفتند بازیکن استقلال دوپینگ کرده است.

بازی دربی در پیش است استقلال می‌تواند در این بازی برنده باشد؟

این بازی را کلاً نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما دوست دارم استقلال برنده باشد. کری‌خوانی‌ها و شلوغ‌کاری‌های رسانه‌ای باعث می‌شود کیفیت این بازی از دست برود. دربی شرایط خاصی دارد. این بازی مثل شطرنج می‌ماند و یک بازی فکری است. هر مربی که بتواند باهوش‌تر عمل کند برنده است. فرهاد نشان داده مربی باهوشی است و امیدوارم در این بازی هم همانطور باهوش عمل کند و ما برنده این شطرنج باشیم!

بعد از بازی پرسپولیس و سپاهان درگیری پیش آمد اما اینطور که گفته می‌شود برای اینکه مشکلی پیش نیاید رأی‌های این بازی را بعد از دربی صادر می‌کنند، نظر شما در این خصوص چیست؟

نمی‌دانم بر سر چه موضوعی دعوا شد اما بزرگان دو تیم نباید اجازه می‌دادند کار به اینجا می‌کشید. سیدجلال حسینی بزرگ‌ترین فرد زمین بود اما او به سینه همه می‌زد. در صورتی که او باید بزرگی کند و سایر بازیکنان را هم آرام کند. دو تیم شانس آوردند که در ورزشگاه تماشاگر نبود. باخت یا مساوی جنبه می‌خواهد. بازیکنان استقلال هم به ذوب‌آهن امتیاز دادند اما دعوا و جنجال نکردند و خیلی آرام به رختکن رفتند. به نظرم باید رأی آن بازی صادر شود اما بهتر است رأی صادر نشود چون اگر حتی بازیکن ذخیره آنها هم محروم شود به خاطر این مسأله جنجال درست می‌کنند و می‌گویند چون این بازیکن محروم شده ما نتیجه نگرفتیم. پرسپولیس همین الان دو بر صفر عقب است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوریال بده اش.......

    • س

      من استقلالی هستم ولی جان مادرت توحرف نزن فنونی زاده،نه علم فوتبال داری نه جایی مربی هستی،پس خودتوقاطی نکن،شلوغم نکن،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج