جاباما
۱۱۱۷۴۵۹
۱۴ نظر
۵۴۱۹
۱۴ نظر
۵۴۱۹
پ

۲۰ رازِ دوقلوها؛ به بهانه‌ی روزی که در تقویم دارند

به مناسبت این روز قصد داریم، به بیان ۲۰ حقیقت جالب و سرگرم‌کننده در مورد دوقلو‌ها می‌پردازیم که قطعا شما را متعجب خواهد کرد!

برترین‌ها: به مناسبت این روز قصد داریم، به بیان ۲۰ حقیقت جالب و سرگرم‌کننده در مورد دوقلو‌ها می‌پردازیم که قطعا شما را متعجب خواهد کرد!

۲۰ رازِ دوقلوها؛ به بهانه‌ی روزی که در تقویم دارند

امروزه، در حالیکه طبق گزارشات چهار، پنج و حتی شش کودک نیز همزمان وجود دارند، اما دوقلو‌ها هنوز هم یک جفت جذابی هستند مورد توجه، انواع گمان‌ها درباره چگونگی این اتفاق و اینکه واقعیت آن‌ها چیست، وجود دارد همه ما در جا‌های مختلف دوقلو دیده ایم، ادامه این بخش با موضوع این ۲۰ حقیقت جالب و سرگرم کننده در مورد دوقلو‌ها، قطعا شما را متعجب خواهد کرد!

ما عمدتا با دوقلو‌های همسان و نیمه همسان آشنا هستیم، اما آیا می‌دانستید که ۷ نوع مختلف دیگر از دوقلو‌ها وجود دارند، که همه آن‌ها تا کنون مورد مطالعه قرار گرفته اند.

۱. اسم‌های انواع دوقلو‌ها

دوقلو‌های همسان، دوقلو‌های کروموزومی مخلوط، دوقلو‌های نیمه همسان، دوقلو‌های آمیزشی همزمان دو تخمکی، دوقلو‌های بارداری در دوران آبستنی، هستند چیز‌های زیادی درباره انواع دیگر دوقلو‌ها نشنیده ایم، چون انواع دوقلو‌های دیگر به غیر از دوقلو‌های همسان و نیمه همسان، به ندرت اتفاق می‌افتند.

۲. چپ‌دست بودن دوقلو‌ها

در حدود ۲۲ درصد از دوقلو‌ها در سراسر جهان، چپ دست هستند، این عدد در مقایسه با ۱۰ درصد افراد چپ دست در کل جمعیت جهان، بسیار بزرگ است. در مطالعات و تحقیقات، چپ دست بودن، کاملا بعنوان یک ویژگی ژنتیکی و وراثتی تشخیص داده نشده است و عوامل پیچیده تری دارد. دانشمندان هنوز درباره چگونگی و چرایی اینکه چرا بسیاری از دوقلو‌ها چپ دست هستند، مطمئن نشده اند و به نتیجه واحدی نرسیده اند به آن چیزی که امروزه دست پیدا کرده اند، این است که به احتمال زیاد، به دلیل ژنتیک خویشاوندی و انحراف ژنتیکی می‌باشد، اما اینکه چرا این دو بهم متصل هستند، هنوز یک راز است.

۲۰ رازِ دوقلوها؛ به بهانه‌ی روزی که در تقویم دارند

۳. تاریخ تولد متفاوت دوقلو‌ها

دوقلو‌ها می‌توانند تاریخ تولد متفاوت داشته باشند و نیازی نیست که هر دوی آن‌ها در یک تاریخ متولد شوند. در حقیقت آن‌ها میتوانند، با فاصله از یکدیگر به دنیا بیایند. جالب است بدانید تاکنون، طولانی‌ترین فاصله بین تولد دوقلوها، ۸۵ روز بوده است. چطور این امکان وجود دارد؟ ساده‌ترین توضیح این است که، وقتی یکی از قول‌ها نیمه شب، به دنیا می‌آید و دیگری کمی بعد، به معنی اختلاف و فاصله در تاریخ تولد آن‌ها میشود، اما ۸۵ روز فاصله در حقیقت فاصله طولانی‌ای است و این اتفاق زمانی میفتد، که یکی از قول‌ها به دلیل بروز عوارضی، زودتر به دنیا می‌آید و دیگری در رحم باقی میماند، تا زمانی که تاریخ واقعی زایمان برسد، که این میزان از زمان، بقای کودک را بهبود می‌بخشد و برای کودک دوم بسیار امن است.

۴. آیا دوقلو‌ها اثر انگشت مشابه دارند؟

جواب منفی است. اثر انگشت در دوقلو‌های همسان، ممکن است، که در ظاهر بسیار شبیه به یکدیگر باشند، اما در بررسی‌های دقیق، میتوان متفاوت بودن آن‌ها را تشخیص داد؛ درست مثل دوقلو‌هایی که، میتوانند با تفاوت‌های جزئی که دارند، شناسایی شوند.

۵. تفاوت میزان تولد دوقلو‌ها بر اساس جغرافیا

دانشمندان بر این باورند، که تمایل به تولد فرزندان چند قلو در یک محل، محصول فاکتور‌های مختلفی است که شامل دارو‌های باروری، وراثت، انتخاب غذا، سن و ... هستند برخی از مناطق جهان، دارای میزان بالاتری از تولد‌های دوقلو، نسبت به سایر نقاط هستند.

به عنوان مثال:بر اساس گزارشات علمی، بیشترین میزان تولد دوقلو در آفریقای مرکزی ثبت شده است؛ و بیش از ۱۸ قلو در هر ۱۰۰۰ تا تولد، متولد می‌شود.

۶. دوقلو‌ها ممکن است شبیه هم نباشند

این واقعیت را مادر بعضی از دوقلو‌ها به خوبی لمس کرده اند، مثل مادر دوقلو‌هایی که یکی سفید پوست و دیگری سیاه پوست به دنیا آمده بود.

۷. تصویر آیینه دوقلو‌ها به چه معنا است؟

حدود ۲۵% از دوقلو‌های یکسان، در واقع تصویر آیینه دوقلو‌ها هستند تصویر آیینه دوقلو‌ها به چه معنا است؟ بدان معنا است که، دوقلو‌ها یکسان هستند، اما این شبیه انعکاس تصویر یک شخص درآیینه است.

برای مثال:اگر یکی از دوقلو‌ها در سمت چپ گونه خود یک خال داشته باشد، دیگری در سمت راست خود خواهد داشت مطالعات میگوید که به علت تقسیم تخمک‌های باور شده بعد از زمان معمول برای دوقلو‌های یکسان بوده است.

۲۰ رازِ دوقلوها؛ به بهانه‌ی روزی که در تقویم دارند

۸. الگوی موج مغزی مشابه دوقلو‌ها

این نظریه که دوقلو‌ها به طور یکسان فکر میکنند، با این یافته میتواند به حقیقت تبدیل شود تحقیق درباره دوقلو‌ها نشان داده است، که الگوی موج مغزی آن‌ها یکسان است و دانشمندان معتقدند، که میتوانند توضیح دهند، دوقلو‌ها تمایل دارند بدانند که هر کدام از آن‌ها در یک زمان مشابه چه احساسات و افکاری دارند.

۹. جشن سالانه برای دوقلو‌ها

درواقع twinsburg در سال ۱۸۱۷ توسط دوقلو‌های آرون و مونسِسِ ویلکاکس شروع شد امسال جامعه twinsburg، دویست سالگی خود را با شعار روز دوقلو‌های ۲۰۱۷ اعلام میراث دوقلو‌های صد ساله جشن میگیرند. این شهر در اوهایو جشنواره روز دوقلو‌ها را در دریا جشن میگیرند، که نه تنها شامل دوقلو‌ها می‌شود، بلکه سه قلو‌ها و چند قلو‌های پیر و جوان از سر تا سر دنیا در twinsburg جمع میشوند که روز دوقلوهارا جشن بگیرند و با آن‌ها همراه شوند.

۱۰. رژیم‌ خاص برای افزایش دوقلو‌زایی

تحقیقات نشان می‌دهد که خوراکی‌های زنان میتواند به افزایش شانس خود برای داشتن دوقلو‌ها کمک کند، ژنتیک نقش مهمی در تاثیرگذاری بر این پدیده ایفا می‌کند، اما برای کمک به آن، بعضی از رژیم‌های غذایی را پیدا کرده اند. رژیم غذایی غنی از محصولات لبنی و حیوانی، احتمالا کمک بیشتری در زایش دوقلو‌ها نسبت به کسانی که آن‌ها را ندارند می‌کند این، به خاطر پروتئینی است که در آن‌ها IGF نامیده شده که تخمک گذاری را در زن افزایش می‌دهد.

۱۱. تقارن عجیب و غریب در دو قلو‌ها

مطالعه شده است که یک سوم تمام دوقلو‌های متولد شده یکسان هستند یک سوم از آنها، هم جنس، و یک سوم آنها، نر و ماده هستند و دوقلو‌های یکسان که، نیمی از مردان نر و نیمی از زنان ماده را تشکیل می‌دهند.

۱۲. دوقلو‌ها یک زبان منحصر به فرد دارند

دوقلو‌ها اغلب زبان خود را توسعه می‌دهند و این پدیده به نام "کریپتوفایی"یا با نام کمتر شناخته شده "idioglossia"نامیده می‌شود اگرچه واقعا فریبنده است، اما این یک فرآیند نسبتا ساده و قابل فهم است، که می‌تواند توسط نوزادانی که زمان زیادی را با یکدیگر صرف می‌کنند، توضیح دهد. مدل حرف زدن اشتباه و یا صحبت نادرست دوقلو‌ها از یکدیگر و استفاده و تکرار این امر، منجر می‌شود هر دو دوقلو با استفاده از همان خطا‌های صوتی گرامری یا گفتار‌ی، راهی منحصر به فرد برای برقراری ارتباط بین یکدیگر ایجاد کنند این، از نظر مردم اطراف آنها، مانند یک زبان خارجی به نظر می‌رسد، اما آن، فقط یک بخش نرمال از توسعه شناختی است؛ همانطور که انسان یاد گرفته است تا با تعامل و صحبت با یکدیگر به تشکیل یک زبان خاص مبادرت ورزد.

۲۰ رازِ دوقلوها؛ به بهانه‌ی روزی که در تقویم دارند

۱۳. دوقلو‌های یکسان، می‌توانند از جنس‌ متفاوت باشند

آیا عجیب نیست که دوقلو‌های یکسان می‌توانند از جنس‌های مختلف باشند؟ اما این ممکن است و این اتفاق می‌افتد. زمانی که فرایند تقسیم تخمک آنگونه که باید انجام نمی‌شود. این، به نوبه خود نشان دهنده اختلالات ژنتیکی در کودکان مانند سندرم Klinefelter است در حالی که یک دوقلو، ممکن است همبستگی مناسب XX یا XY داشته باشد و دیگر‌ی XXY را داشته باشد.

۱۴. دوقلو‌ها یک DNA را به اشتراک می‌گذارند

ما می‌دانیم که دوقلو‌های یکسان، تقریبا همیشه از یک اسپرم و تخمک به وجود می‌آیند، اما با توجه به مطالعات جدید، DNA آن‌ها لزوما یکسان نیست اعتقاد بر این بود که تفاوت در دوقلو‌ها به دلیل عوامل محیطی است، اما این تنها نیروی تغییری در ژنتیک نیست، مطالعات ژنتیکی نشان می‌دهد که دوقلو‌ها از یکدیگر، با انتقال یک نسخه متفاوت یا کپی برداری مختلف از همان ژن برای دیگری دور می‌شوند.

۱۵. شباهت شخصیتی دوقلو‌های دور از هم

در طی دهه ۶۰ و ۷۰، دوقلو‌هایی یکسان، در هنگام تولد از هم جدا شدند، تا برای تعیین این که آیا طبیعت یا پرورش است که شخصیت‌های آن‌ها را تعیین می‌کند یا خیر، مطالعاتی انجام شود. این مطالعات به عنوان بعضی از روش ها‌ی بی رحمانه برای تحقیق در تاریخ پزشکی انجام شد که آن‌ها به آن محکوم شدند، اما مطالعه غیر اخلاقی نشان داد که بخش بزرگی از ما از ژن‌های ما می‌آید با وجود گذشت چند دهه، بسیاری از دوقلو‌هایی که در این تحقیق مورد مطالعه قرار گرفته بودند، شباهت‌های چشمگیری در شخصیت و ترجیحاتشان داشتند.

۱۶. دوقلویی یکسان، تصادفی است

دوقلو‌های دوتخمکی در نتیجه چندین تخمک آزاد شده، در یک زمان سیکل است این به طور عمده، نتیجه‌ی یک استعداد ژنتیکی است، اما دوقلو‌های یکسان، نتیجه تقسیم تصادفی یک تخمک هستند. تعداد تولد دوقلو یکسان در سال‌های اخیر هم همین طور بوده است، در حالی که تعداد دوقلو‌های دوتخمکی عمدتا به دلیل درمان‌های باروری افزایش یافته است.

۲۰ رازِ دوقلوها؛ به بهانه‌ی روزی که در تقویم دارند

۱۷. دوقلو‌هایی با رنگ پوست متفاوت

یک در یک میلیون، دوقلو‌های دو تخمکی میتواند رنگ پوست متفاوت داشته باشد به گفته کارشناسان، این بسیار نادر است، اما اتفاق می‌افتد؛ وقتی والدین، نژاد‌های چند رگه دارند، فرزندان آن‌ها می‌توانند رنگ پوست متفاوت داشته باشند. موارد زیادی در اخبار اخیر گزارش شده است و این امر برای مردم جذاب است، زیرا بسیار غیر معمول است همانطور که دوقلو‌های دو تخمکی یک ژنتیکی یکسان را به اشتراک نمی‌گذارند، احتمال دارد یکی از آن‌ها پوست مادر را به ارث ببرد و فرزند دیگر از پدر ارث برده باشد.

۱۸. تفاوت در سن بارداری

چگونه ممکن است سن بارداری متفاوتی داشته باشد؟ توضیح علمی این است که لازم نیست باروری هم زمان برای دوقلو‌های ۲ تخمکی (غیر همسان) اتفاق بیافتد دوقلو‌های غیر همسان، با انتشار دو تخمک مجزا در یک سیکل ماهیانه متولد می‌شوند. این تخمک‌ها را می‌توان در روز‌های مختلف در یک چرخه‌ی مشابه منتشر کرد و شاید روز‌ها یا حتی هفته‌ها پس از اولین لقاح بارور شود که منجر به تفاوت در سن نوزادان خواهد شد، هرچند این اختلاف ممکن است کم باشد.

۱۹. سنگین‌ترین وزن هنگام تولد در دوقلو‌ها

۲۷ پوند و ۱۲ اونس به عنوان سنگین‌ترین وزن هنگام تولد در دوقلو‌ها در جهان ثبت شده است. وزن طبیعی یک کودک تنها برای تولد ۱۴ پوند است. اگر فکر می‌کنید که سخت است، تصور کنید که دو کودک این وزن را در رحم مادر دارند! این چیزی است که در این مورد اتفاق افتاد، جایی که بزرگترین دوقلو مشخص شد، اما این در حالی است که سنگین وزن‌ترین نوزاد تنها با وزن تولد ۲۳ پوند ثبت شده است!

۲۰ رازِ دوقلوها؛ به بهانه‌ی روزی که در تقویم دارند

۲۰. مفاهیم دوگانه از تعداد دوقلوها افزون‌تر است

مفهوم دوقلو بسیار پیچیده‌تر از چیزی است، که بسیاری از افراد می‌شناسند البته، این مفهوم همیشه باعث تولد دو کودک سالم نمی‌شود؛ اغلب، یکی از تخمک‌های حامل شده، یا جنین‌ها به رحم مادر در پدیده‌ای به نام "سندرم ناپدید شدن دوقلو " دوباره جذب می‌شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دوقلوها جذابن

    • بدون نام

      من دو قلو پسر دارم ولی تو دو تا کیسه بودن همه چیزشون فرق میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا حفظشون کنه

      • بدون نام

        در پناه حضرت حق

    • بدون نام

      من و داداشم دو قلو هستیم خیلی خوبه فکر هم ومیخونیم با هم مریض میشم حتی الان که ازدواج کردیم رنگ پوستمون فرق داره من سبزه ام داداشم سفید و بور

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای جانم خدا بهتون سلامتی بده
        منم دوتا خواهرم دو قلو هستند،دوقلوی یکسانند،

      • بدون نام

        خدا حفطتون کنه

    • بدون نام

      منو برادرم دوقلو هستیم بچه که بودیم خیلی شبیه هم بودیم تشخیص واسه اطرافیانمون سخت بود اما الان که ۲۲سالمونه یه تفاوتایی پیدا کردیم

    • احمدی فرد خوشرو

      من تجربه داشتن خواهر و برادر رو هیچ وقت تجربه نکردم اما با عکسهای زیباتون لذت بردم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        منم همین طور حتی حس پدر داشتن هم نکردم فقط مادر دارم ولی برعکس تو فامیل هیچکس تگ فرزند نیست فقط من هستم :(

    • بدون نام

      چپ دصدی در مردم عادی ۲۰ درصد است

    • محیا

      روز دوقلو ب خودم تبریک میگم

    • Faezeh

      من و برادرم هم دوقلوهستیم و۲۳ سالمونه
      من نامزد کردم و ایشون دانشجوِ
      فقط پستمون سبزه و انتخاب لباس و موزیک هم سلیقه هستیم

    • بدون نام

      با مزه هستند خیلی . چرا اینقدر بامزه هستند بچه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج