۱۱۱۷۴۶
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

موتور سوخته کولر را دوباره سیم پیچی نکنید

سازمان بهره وری انرژی ایران(سابا) اعلام کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، الکترو موتورهای سوخته که مجدد سیم پیچی می شود، به طور متوسط ۵۰ درصد مصرف برق کولر را افزایش می دهد.

خبرگزاری ایرنا: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو حاکی است، بررسیهای سازمان یاد شده نشان می دهد، تنها روش اصولی و مقرون به صرفه جایگزینی الکترو موتور نو به جای الکترو موتورهای سوخته است.

بر پایه این گزارش، در مرحله انتخاب و خرید کولر باید به شهر و میزان رطوبت هوا توجه شود به طوری که برای شهرهای با آب و هوای گرم و خشک(دارای متوسط رطوبت هوای کمتر از ۲۰ درصد) انتخاب کولرهای آبی بهترین گزینه است، زیرا در کنار مصرف برق کمتر، آسایش حرارتی بیشتری را فراهم می کند.

هنگام خریداری کولر آبی توجه به برچسب انرژی با رتبه A و بالاتر، می توان دمای هوا را بین ۱۰ تا ۱۲ درجه کاهش داد و بیش از ۳۰ درصد در مقایسه با کولرهای با رتبه انرژی پایین تر نیز در میزان مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

تعویض سالانه پوشال ها و تسمه کولر، شستشو، جرم گیری و رسوب زدایی دریچه های ورودی هوا در درب کولرها، پره های فن، توری و صافی پمپ آب، دیواره و کف داخلی کولر ، روغن کاری یاتاقان های کولر هر ماه یک بار در طول فصل گرم از مواردی است که برای کاهش مصرف انرژی از سوی سازمان نامبرده، توصیه شده است.

کنترل میزان سفتی تسمه پس از قرار گرفتن در شیار پولی(میزان سفتی باید به گونه ای باشد که تسمه با فشار ملایم انگشت حداکثر یک سانتیمتر خم شود)، شستشو و جرم گیری شیلنگ و سه راهی توزیع آب و بازرسی میزان ریزش و توزیع یکنواخت آب بر روی ناودانی درب کولر، بازرسی عدم پارگی و نشتی شیلنگ آب از محل سرشیر تا محل اتصال به شناور کولر، بازرسی سلامت و عدم پارگی برزنت(محل اتصال دهنه خروجی کولر به کانال اصلی) از دیگر راهکارهای کاهش مصرف برق کولر آبی است.

انجام بازدید دوره ای و کنترل عملکرد کولر شامل تراز بودن بدنه، عدم وجود نشتی آب از سرشیر تا کولرها، توزیع مناسب و یکنواخت آب بر روی پوشال ها، سلامت پمپ آب و روغن کاری یاتاقان ها و عدم پارگی تسمه (هر ۱۵ روز یک بار) در طول ماه های گرم سال توصیه شده است .

در مرحله راه اندازی، نصب سایبان روی کولرهای آبی موجود در کاهش مصرف آب و برق بسیار موثر است، این کار افزون بر کاهش میزان تبخیر و مصرف آب در کولرهای آبی، از تابش مستقیم نور خورشید به سقف و بدنه و درنتیجه آن افزایش حرارت آب و هوای داخل کولر جلوگیری کرده و درنتیجه موجب افزایش بازده و کاهش مصرف انرژی کولر می شود.

استفاده از رنگ های پلیمری ترکیبی با خاصیت عایق حرارتی نیز در سقف و بدنه کولرها در کاهش مصرف آب و انرژی مفید است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      باسلام لطفا از چیزی سردر نمیارید مطلب نزارین با تشکر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج