جاباما
۱۱۱۷۵۱۵
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

درخواست نمایندگان ژاپن برای لغو المپیک

نمایندگان مجلس ژاپن خواستار لغو المپیک توکیو شدند.

خبرگزاری فارس: آیا بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو در تابستان امسال می‌تواند طبق برنامه پیش برود حتی اگر هیچ چشم انداز مشخصی برای کنترل عفونت‌های ویروس کرونا وجود نداشته باشد؟

نمایندگان مخالف در جلسه اخیر کمیته بودجه مجلس ژاپن سوالات خود را بر این موضوع متمرکز کردند اما یوشیهیده سوگا نخست وزیر ژاپن نتوانست هیچ پاسخ قانع کننده‌ای ارائه دهد.

یوکیو ادانو رئیس بزرگترین حزب دموکراتیک مشروطه ژاپن (CDP) به عنوان یک مخالف، آشکارا خواستار لغو این بازی‌ها شد و گفت: زندگی و معیشت مردم ژاپن با برگزاری بازی‌های المپیک ناسازگار است.

سوگا در پاسخ به این سوال اظهار داشت که تصمیم گیری در مورد ادامه بازی با تصمیم گیرندگان اصلی از جمله دولت توکیو و کمیته بین المللی المپیک (IOC) است، بنابراین دولت مرکزی در موقعیتی نیست که تصمیم بگیرد.

با توجه به اینکه شینزو آبه نخست وزیر سابق ژاپن سال قبل خواستار تعویق یکساله شده بود، به نظر می‌رسد صحبت‌های سوگا خیلی منطقی نیست.

همچنین مشخص شد که دولت هیچ برنامه مشخصی برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا در بازیها ندارد؛ اول اینکه حتی وزیر المپیک هم نمی‌توانست بگوید که چه تعداد از افراد مرتبط با این رویداد وارد ژاپن می‌شوند. بدون دانستن این تعداد، نمی‌توان تصمیم گرفت که چه تعداد از کادر پزشکی مورد نیاز خواهد بود.

علاوه بر این، دولت گفته است که همه ورزشکاران را ملزم به انجام آزمایش کرونا به صورت مداوم خواهد کرد اما این اتفاق آزمایشات محلی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

همچنین از نخست وزیر سوال شد که در صورت اعزام به بیمارستان یکسان، چه کسی می‌تواند تحت اولویت درمان قرار گیرد؟ یک ورزشکار آلوده یا یک شهروند ژاپنی؟ اما سوگا از این سوال طفره رفت. در عوض او مرتباً جوابهایی را می‌داد که اساساً در حد یک شعار بود.

سوگا در پاسخ به سوال نمایتده مخالف دیگری که گفته بود او اولویتی جز المپیک ندارد اعلام کرد این حرف بسیار بی ادبانه است اما وضعیت فعلی رهبری مطابق با میل مردم نیست.

به نظر می‌رسد اولین کاری که دولت ژاپن باید انجام دهد رو در رو شدن با اضطراب‌های مردم است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج