جاباما
۱۱۱۷۶۱۰
۶ نظر
۵۱۱۱
۶ نظر
۵۱۱۱
پ

آب کردن شکم؛ ۱۵ ترفند ساده اما کاربردی

وجود مقداری چربی در ناحیه شکم برای همه ما کاملاً طبیعی است. حتی افراد لاغر اندام نیز کمی چربی در قسمت شکم خود دارند. اما واقعیت این است که تجمع بیش از اندازه چربی در ناحیه شکم می‌تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. چاقی شکم معمولاً روی عملکرد قلب، ریه ها، کبد و سایر اندام‌های شما تأثیر می‌گذارد.

کوروش‌مگ: وجود مقداری چربی در ناحیه شکم برای همه ما کاملاً طبیعی است. حتی افراد لاغر اندام نیز کمی چربی در قسمت شکم خود دارند. اما واقعیت این است که تجمع بیش از اندازه چربی در ناحیه شکم می‌تواند سلامتی شما را به خطر بیندازد. چاقی شکم معمولاً روی عملکرد قلب، ریه ها، کبد و سایر اندام‌های شما تأثیر می‌گذارد.

آب کردن شکم؛ ۱۵ ترفند ساده اما کاربردی

از طرف دیگر بزرگ بودن شکم موجب می‌شود تا لباس شما آن طور که باید در تنتان زیبا به نظر نرسد. چاقی شکمی مشکلی است که تنها افراد چاق با آن درگیر نیستند. بسیاری از افراد لاغر نیز به دنبال ترفند‌های آب کردن شکم هستند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با ۱۵ ترفند از بهترین روش‌های آب کردن شکم در مدت کوتاه آشنا کنیم.

۱- قبل از غذا کاهو بخورید

بسیاری از متخصصان تغذیه بر این باور هستند که خوردن سالاد و کاهو قبل از هر وعده غذایی موجب می‌شود تا کالری کمتری مصرف کنید. از همین امروز شروع کنید. قبل از اینکه شروع به غذا خوردن کنید. ابتدا یک کاسه سالاد کاهو بخورید. سپس به سراغ غذای اصلیتان بروید. این روش یک درمان خانگی کوچک شدن شکم محسوب می‌شود. خوردن کاهو قبل از غذا به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاه از شر چربی‌های دور شکمتان خلاص شوید.

آب کردن شکم؛ ۱۵ ترفند ساده اما کاربردی

۲- خوردن روزانه سیب

یکی از ترفند‌های آب کردن شکم این است که قبل از شروع شام یا ناهار، یک عدد سیب به عنوان پیش غذا میل کنید. فیبر موجود در پوست سیب هضم غذا را کند می‌کند. خوردن این میوه فوق العاده به شما کمک می‌کند تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید. مطالعه‌ای که به مدت ۲۴ سال در دانشگاه هاروارد و روی ۱۳۳۴۶۸ نفر زن و مرد انجام شد، نشان داد افرادی که هر روز از سیب و گلابی استفاده می‌کنند، اضافه وزن کمتری نسبت به سایر افراد دارند.

آب کردن شکم؛ ۱۵ ترفند ساده اما کاربردی

۳- شب‌ها در زمان مشخصی بخوابید

برای خواب شبتان یک ساعت مشخص را انتخاب کنید. سعی کنید هر شب در همان ساعت بخوابید. محققین ژاپنی دریافته اند که افرادی که برای خواب از یک روال مشخص پیروی می‌کنند، راحت‌تر وزن کم می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد که خوابیدن کمتر از ۷ ساعت در شب، سرعت متابولیسم بدن را کاهش می‌دهد و موجب می‌شود تا در طول روز میل بیشتری به خوردن کربوهیدرات داشته باشید.

آب کردن شکم؛ ۱۵ ترفند ساده اما کاربردی

۴- خوابیدن در اتاق خنک

شاید با دیدن این موضوع تعجب کنید، اما مطالعات نشان می‌دهد افرادی که در زمستان در اتاق خنک تری می‌خوابند، راحت‌تر وزن کم می‌کنند. چربی قهوه‌ای که به آن چربی خوب نیز گفته می‌شود، نوعی چربی است که مقدار آن با افزایش سن کم می‌شود. این چربی‌ها بسیار راحت‌تر از چربی‌های سفید آب می‌شوند؛ بنابراین افزایش این چربی به معنای این است که شما می‌توانید راحت‌تر وزن کم کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که قرار گرفتن بدن در هوای سرد آن هم در هنگام خواب می‌تواند مقدار این نوع چربی را در بدن افزایش دهد. این موضوع به طور مستقیم روی سرعت از بین رفتن چربی‌های شکم شما تأثیر می‌گذارد.

آب کردن شکم؛ ۱۵ ترفند ساده اما کاربردی

۵- در اتاق تاریک بخوابید

به منظور افزایش کیفیت خواب شبانه باید شب‌ها اتاق را به تاریک‌ترین حالت ممکن درآورید. روشن بودن چراغ یا وجود نور در زمان خواب موجب می‌شود تا نتوانید به درستی بخوابید. اختلال در خواب به طور مستقیم موجب افزایش وزن می‌شود. مطالعاتی که توسط یک مجله اپیدمیولوژی آمریکایی انجام شد، نشان می‌دهد افرادی که شب‌ها در اتاق تاریک می‌خوابند، ۲۱ درصد کمتر از سایر افراد به اضافه وزن مبتلا می‌شوند.

آب کردن شکم؛ ۱۵ ترفند ساده اما کاربردی

۶- غذایتان را خوب بجوید

جویدن درست غذا یکی دیگر از ترفند‌های آب کردن شکم است. مطالعات نشان می‌دهد که شما باید هر لقمه را برای ۳۰ ثانیه بجوید. این کار موجب می‌شود تا غذا بهتر هضم شود و از طرف دیگر میل شما به غذا خوردن نیز کاهش پیدا کند. در نتیجه مقدار کالری کمتری مصرف خواهید کرد.

آب کردن شکم؛ ۱۵ ترفند ساده اما کاربردی

۷- قهوه بخورید

خوردن قهوه به تقویت متابولیسم بدن کمک زیادی می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد که میانگین سوخت و ساز بدن افرادی که روزانه از قهوه استفاده می‌کنند، تا ۱۶ درصد نسبت به سایر افراد بیشتر است؛ بنابراین با اضافه کردن یک وعده قهوه به رژیم غذاییتان کالری بیشتری در طول روز بسوزانید.

آب کردن شکم؛ ۱۵ ترفند ساده اما کاربردی

۸- از غذا‌های مفید استفاده کنید

خوردن غذا‌های نامناسب اولین دلیل بزرگ شدن شکم است. سعی کنید در زمان گرسنگی تنها به سراغ غذا‌هایی خاص بروید. برای این کار باید غذا‌های مفید را در دسترس قرار دهید تا در زمان گرسنگی برای خوردن غذا‌های نامناسب وسوسه نشوید. سعی کنید همیشه مقداری میگوی پخته شده منجمد در فریزر داشته باشید. زمانی که گرسنه تان شد، مقداری از آن را گرم کنید و به همراه کمی کاهو بخورید. خوردن موز رسیده، یک کیسه از انواع میوه ها، اسفناج و برنج قهوه‌ای پخته شده هم ایده فوق العاده‌ای برای رفع گرسنگی محسوب می‌شود.

آب کردن شکم؛ ۱۵ ترفند ساده اما کاربردی

۹- شکر را حذف کنید

برای آب کردن شکم در مدت کوتاه قبل از هر چیز باید بدانید که شکر سفید بزرگ‌ترین عامل اضافه وزن و چاقی شکم است. حذف کردن شکر سفید از رژیم غذایی به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاهی وزن کم کنید. به جای استفاده از قند و شکر و خوراکی‌های شیرین شده از میوه‌هایی که به صورت طبیعی شیرین هستند، استفاده کنید.

آب کردن شکم؛ ۱۵ ترفند ساده اما کاربردی

۱۰- چای بنوشید

یکی از بهترین ترفند‌های آب کردن شکم نوشیدن روزانه چای است. برای این کار لازم نیست فقط چای سبز بنوشید. چای نعناع فلفلی و چای سفید دو چای فوق العاده مؤثر برای افزایش متابولیسم بدن هستند. نوشیدن چای موجب می‌شود تا چربی‌ها سریع‌تر بسوزند و شما راحت‌تر وزن کم کنید.

آب کردن شکم؛ ۱۵ ترفند ساده اما کاربردی

۱۱- فیبر بیشتر مصرف کنید

خوردن غذا‌های حاوی فیبر به کاهش تجمع چربی در اطراف شکم کمک زیادی می‌کند. از طرف دیگر فیبر موجب می‌شود تا برای مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشید. فیبر با اتصال به اسید‌ها صفراوی مورد نیاز برای هضم چربی، جذب چربی در بدن را کاهش می‌دهد. از طرف دیگر فیبر به قند و کربوهیدرات نیز متصل می‌شود. موجب می‌شود که جذب آن‌ها در جریان خون به تأخیر بی افتد و آهسته‌تر انجام شود.

آب کردن شکم؛ ۱۵ ترفند ساده اما کاربردی

۱۲- کمی بدنتان را تکان دهید

سبک زندگی ما مهم‌ترین دلیلی است که موجب اضافه وزن و تجمع چربی در شکم می‌شود. بیشتر افرادی که شغل‌های پشت میز نشینی دارند و تحرک کمی در طول روز دارند، خیلی زود به اضافه وزن و چاقی مبتلا می‌شوند. برای اینکه سالم‌تر باشید و بدن متناسب تری داشته باشید، سعی کنید کمی حرکت کنید. در طول روز به بهانه‌های مختلف راه بروید و حرکت کنید. به جای استفاده از پله برقی یا آسانسور از پله استفاده کنید. در صورت امکان تا محل کارتان بخشی از مسیر را پیاده بروید. با این روش‌ها کمی کالری بسوزانید. فراموش نکنید که ورزش برای آب کردن شکم بسیار مؤثر است و می‌تواند روند خوش اندام شدن شما را سریع‌تر کند.

آب کردن شکم؛ ۱۵ ترفند ساده اما کاربردی

۱۳- آب گرم بنوشید

نوشیدن آب به دفع سموم بدن و مواد زائد کمک زیادی می‌کند. از طرف دیگر نوشیدن آب موجب افزایش سوخت و ساز بدن و حفظ انرژی شما می‌شود. زمانی که به جای آب سرد از آب گرم استفاده می‌کنید، سرعت سوخت و ساز و دفع مواد زائد در بدن بیشتر می‌شود. برای آب کردن چربی شکن سعی کنید هر روز صبح ناشتا یک لیوان آب ولرم بخورید.

آب کردن شکم؛ ۱۵ ترفند ساده اما کاربردی

۱۴- پروتئین بیشتری مصرف کنید

خوردن پروتئین بیشتر در طول روز، یک راز کوچک شدن شکم است. خوردن غذا‌های غنی از پروتئین می‌تواند به عضله سازی بدن کمک کند. از طرف دیگر پروتئین موجب می‌شود تا اشتهای شما کاهش پیدا کند. مصرف پروتئین بیشتر می‌تواند به کاهش چربی شکمی نیز کمک زیادی کند. خوردن غذا‌هایی مثل تخم مرغ، مرغ، عدس، حبوبات، آجیل‌ها و مغز‌ها غذا‌های غنی از پروتئین هستند که باید در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید.

آب کردن شکم؛ ۱۵ ترفند ساده اما کاربردی

۱۵- حذف کامل نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار

نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار نه تنها فایده‌ای برای بدن ندارند، بلکه به دلیل داشتن مقدار زیادی شیرین کننده مصنوعی، گاز و رنگ به شدت برای سلامتی مضر هستند. این نوشیدنی‌ها علاوه بر چاق شدن شکم خطرات زیادی برای سلامت ما دارند. بهتر است همین امروز خوردن این نوشیدنی‌ها را از رژیم غذاییتان حذف کنید و تنها از آب و چای گیاهی استفاده کنید.

آب کردن شکم؛ ۱۵ ترفند ساده اما کاربردی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همه اینا پول میخاد نداریم به لطفه بعضیا

    • بدون نام

      دقیقا...درست می فرمائید دوست عزیز پول می خواد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه چجوری اجیل ومغزبخوریم بااین قیمت به هرحال ممنون ازمطلب خوبتون

    • بدون نام

      همه اینا دل خوش وخیال راحت می خوادبازم مرسی مطالب مفیدبود

    • بدون نام

      من همه اینها رو انجام دادم ولی مقدار خیلی کمی از چرب شکمم آب شده،البته زیاد هم چربی شکمی ندارم

    • بدون نام

      من همه اینها رو انجام دادم و موثر بود واقعا. رژیم و ورزش در کنار هم باید باشند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج