جاباما
۱۱۱۷۷۰۶
۱۲۲ نظر
۵۰۱۴
۱۲۲ نظر
۵۰۱۴
پ

زیباکلام: رأی احمدی‌نژاد قطعاً بیشتر از رئیسی است

زیباکلام گفت: همین فردا اگر انتخابات شود آقای احمدی نژاد بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون رای می آورد و از آقای رئیسی قطعا بیشتر رای می آورد.

خبرآنلاین: «احمدی‌نژاد؛ تیغ دولبه رد و تایید صلاحیت» این عنوان جدیدترین برنامه انتخاباتی در کلاب هاوس است که ساعتی بعد از کاندیداتوری احمدی نژاد، احتمال تایید یا ردصلاحیت رئیس جمهور سابق مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

صادق زیباکلام، فعال و تحلیلگر سیاسی اصلاح طلب در بخشی از اظهاراتش درباره کاندیداتوری احمدی نژاد گفت: بر خلاف آنچه آقای داوری گفتند اتفاقات، کارها و رفتار آقای احمدی نژاد در جریان ثبت نام من را شگفت زده و تعجب زده نکرد. با شناختی که از او دارم قرار نبود او شناسنامه و کارت ملی اش را بگیرد دست و برود ثبت نام کند و برگردد منزل. اساسا رفتارها، خوراکش، حرف زدنش، تحریک کردن دیگران است.

زیباکلام: رأی احمدی‌نژاد قطعاً بیشتر از رئیسی است

وی با بیان اینکه پرونده آقای احمدی نژاد را تمام شده نمی بینم، گفت: من معتقدم قطعا ردصلاحیت می شود حتی قبل از این که بگوید اگر ردصلاحیت شوم در انتخابات شرکت نمی کنم اما او تمام شده نیست. شخصیت آقای احمدی نژاد کاریزماتیک است و رفتارهای پوپولیستی دارد. همین فردا اگر انتخابات شود آقای احمدی نژاد بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون رای می آورد و از آقای رئیسی قطعا بیشتر رای می آورد.

زیباکلام گفت: می توانیم وارد این بحث شویم که چه کسانی به او رای می دهند؟ این ۲۰ میلیون رای او در کدام اقشار اجتماعی است؟ این تجزیه و تحلیل پیچیده ای می طلبد که ساده اش این است: آقای احمدی نژاد مانند تمام چهره های پوپولیست دیگر، مانند ترامپ، هیتلر و موسولینی، رفتارهای پوپولیستی دارد. اولین ویژگی پوپولیستها این است که هوادارانش به دلیل اعمال سیاست های او هوادارش نیستند. اگر برای این ۲۰ میلیون طرفدار آقای احمدی نژاد را تا صبح قیامت استدلال کنید که در زمینه یارانه، عزل و نصبها، سیاست خارجی و ... چه کرده است، هیچ چیز عوض نمی شود.

وی گفت:‌طرفداران او خیلی طرفدار اصول و ضابطه و تجزیه و تحلیل و افکار و عقاید و فلسفه سیاسی نیستند. فلسفه و جهان بینی سیاسی آقای احمدی نژاد چیست؟ طرفدار آزادی است؟ طرفدار غرب یا شرق است؟ با کشورهای اسلامی می خواهد رابطه داشته باشد؟ طرفدار شرع است یا مخالف آن؟ اصلا و ابدا پاسخ این سئوالات مشخص نیست تنها چیزی که مشخص است، حرارتی است که پوپولیستها دارند. می توانیم بگوییم آقای احمدی نژاد اگر فرضا دوباره رئیس جمهور شود و کابینه تشکیل دهد، او چه خواهد کرد؟ به سمت تنش زدایی با آمریکا می رود؟ به سمت دشمنی می رود؟ معلوم نیست.

زیباکلام گفت: با هسته ای چه می کند؟ معلوم نیست؟ پس چطور حمایت می شود؟ پاسخ این سئوال به جامعه شناسی ۲۰ میلیون هوادارانش برمی گردد. این افراد در احمدی نژاد مابه ازای خود را می بینند یا با او همذات پنداری می‌کنند. آنها کمتر تحصیل کرده هستند، مهاجران روستایی به شهرها هستند، کمتر درآمد دارند، بعضا متدین هستند ولی همه شان دچار سرخوردگی های عمیق اجتماعی هستند که در آقای احمدی نژاد جوری رابین هود می بنند که دارد حق ما را می گیرد. او هم فوق العاده باهوش است و از این عواطف و احساسات سرخورده استفاده کرد.

این فعال سیاسی گفت: در سال ۸۴ از این احساسات سرخورده استفاده کرد و خود را رابین هود معرفی کرد و گفت حق شما از حلقوم اینها که خورده و برده اند، می گیرم. کی این کار را کرد؟ این خاندان هاشمی رفسنجانی است و من احمدی نژاد آنچه آنها خورده و برده اند را از گلویشان بیرون می کشم. حالا آمده اند قالیباف و لاریجانی ها را هم انتخاب کرده اند. می گردند کسانی که می توانند آسیب پذیر باشند را می گذارند جلو و به طرفدارانشان می گویند می توانیم حق شما را بگیریم. من به هیچ وجه نمی گویم خاندان هاشمی یا قالیباف یا لاریجانی مشکلی نداشت. بحثم سوءاستفاده از عواطف و احساسات لایه های پایینی جامعه است.

این چهره اصلاح طلب تاکید کرد: شاید بگویید این برای ایران قابل فهم است ولی در جامعه آمریکا قابل قبول است؟ اتفاقات ترامپ هم مانند احمدی نژاد عمل می کند. ترامپ می گوید بدبختی های زیر سر مسلمانان، سیاهپوستان، چینی ها و مکزیکی ها است. ترامپ و احمدی نژاد از سرخوردگی های اقشار وسیع جامعه با دادن آدرس غلط خود را تبدیل به قهرمان می کنند.

فاشیست های سفیدپوست فرانسوی و ایتالیایی و آلمانی هم اینطور رفتار می کنند. به گونه ای رفتار می کنند که اقشار کم سوادتر آلمانی بگویند تمام بدبختی های ما زیر سر مهاجران عرب و مسلمان است. اگر نگذاریم اینها به کشور ما بیایند آلمان آباد می شود. همه آنها به جای داشتن افکار و عقاید و نگاه و نگرش سیاسی و اجتماعی معنی دار عواطف و احساسات سرکوب شده مردم را برهم میزنند.

زیباکلام گفت:‌چون در جامعه ایران احساسات و عواطف سرکوب شده بسیاری است، هنر آقای احمدی نژاد این است که سرخوردگی ها را بدون آنکه راه حلی داشته باشد، نشان می دهد.

صادق زیباکلام در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت:‌یکی از عمده ترین مباحث و پرسشهایی که در معرض آن قرار گرفتم، این بود که این ۱۵ تا ۲۰ میلیون رای آقای احمدی نژاد را بر چه اساسی آوردید؟ نظرسنجی کردید؟ نه هیچ نظرسنجی ای صورت نگرفته و من هم هیچ مستندی ندارم. هیچ طوری نمی توانم ثابت کنم اگر آقای احمدی نژاد فردا انتخاب شود ۲۰ میلیون رای دارد. ولی چرا اینطور استنباط کردم؟ به هر حال پایگاه اجتماعی آقای احمدی نژاد کجاست؟

وی گفت: من گفتم اقشار حاشیه نشین و کمتر تحصیل کرده پایگاه او هستند. ولی این واقعیت است که این بخش از جامعه طرفدار او هستند. رای او بخشی از اینجا می آید و بخش دیگری هم رای سنتی اصولگرایان است. آیا ۲۴ میلیون رایی که به آقای روحانی داده شد و ما آن را بدنه اجتماعی اصلاح طلبان می دانیم چه تعداد از آن آرا به سبد احمدی نژاد می ریزد؟

این چهره سیاسی گفت:‌سئوال دیگر این است که چه میزان از ۱۷ میلیون رایی که آقای رئیسی آورد به سبد آقای احمدی نژاد می رود؟ درست است ما مستندات محکم نداریم ولی احتمال آن که از ۲۴ میلیون، بخش قابل توجهی سرریز به سبد آقای احمدی نژاد شود خیلی کم است. اساسا آن ۲۴ میلیون بنا ندارند در انتخابات شرکت کنند. این که چه میزان از آن ۱۷ میلیون رای آقای رئیسی به سبد آقای احمدی نژاد می رود؟ همه ما موافقیم که نمی دانیم چه میزان ولی قابل توجه است که بخش زیادی از این ۱۷ میلیون رای اصولگرایان به سبد آقای احمدی نژاد می ریزد. به خصوص اینکه او چهره و شخصیت پوپولیست دارد.

زیباکلام گفت:‌اگر احمدی نژاد بیاید بخش قابل توجهی از ۱۷ میلیون رای آقای رئیسی به سبد آقای احمدی نژاد خواهد ریخت. حداقل یکی از دلایل رد صلاحیت او، حفظ و حراست از رای ۱۷ میلیونی است که خارج از حوزه نامزد اصلی اصولگرایان نرود. آقای رئیسی بیاید و ما می دانیم رسما نامزد اصولگرایان و وارث این ۱۷ میلیون رای می شود. ولی نکته مهم اخلاق سیاسی می ماند. ما درباره تایید صلاحیت احمدی نژاد یا رد آن خیلی صحبت کردیم.

وی تاکید کرد:‌ آقای احمدی نژاد یک پول سیاه برای ردصلاحیت دیگران ارزشی قائل نیست. می گوید من اگر صلاحیتم تایید نشود در انتخابات شرکت نمی کنم. یعنی من اگر تایید صلاحیت شوم این انتخابات مشروعیت ندارد. این انتخابات چرا با آمدن شما یا نیامدن شما مشروعیت پیدا می کند یا نمی کند؟ صادق زیباکلام مانند احمدی نژاد نیست. به رد صلاحیت او و حقوق سیاسی و مدنی او معترضم.

وقتی آقای مشایی به ۶ سال زندان محکوم شد نامه سرگشاده به رئیس قوه قضاییه نوشتم و پرسیدم به چه دلیل، گناه و جرم او را محکوم کردید؟ نگویید چرا به فلان زندانی سیاسی مرخصی ندادند ولی به رحیم مشایی دادند. حبس کردن انسانها به واسطه اندیشه سیاسی غلط است چه میرحسین موسوی، چه نرگس محمدی و چه نسرین ستوده باشد. باید از رد صلاحیت که ابتدایی ترین اصول دموکراسی است باید برای همه دفاع کنیم. برای تاجزاده یا سید محمد خاتمی یا احمدی نژاد باید دفاع کنیم.

این چهره اصلاح طلب گفت:‌همیشه از سال ۸۸ بحث بوده که که آقای احمدی نژاد اطلاعاتی یا اسرار مگویی دارد که افشاگری کند؟ برخی می گویند برخی اسناد را به خارج از کشور منتقل کرده و می گوید اگر بلایی سر من آمد شما این را منتشر کنید. علت طرح این صحبتها آن است که در شلوغی سال ۸۸ ایشان وزیر اطلاعات وقت حجت الاسلام محسنی اژه ای را برکنار کرد. وقتی وزارتخانه وزیر نداشت او سرپرست شد. می تواند ۳ ماه با سرپرست وزارتخانه اداره شود. در آن مدت که دقیق نمی دانیم همه کاره وزارت اطلاعات جناب آقای احمدی نژاد بود.

زیباکلام گفت: ایشان یک سری نیروهای عوامل مهم وزارت اطلاعات را بازنشسته کرد و کنار گذاشت و خودش همه کاره وزارت اطلاعات شد. در آن شلوغی و اعتراضات خیابانی، به علاوه این که او بت و بلاتشبیه در خرداد، تیر و مرداد ۸۸ خدا شده بود، اسنادی را از وزارت اطلاعات جابجا کرده است. چنین بحثی است. اما این که که چقدر این بحث واقعی و در چه حدودی است، کسی نمی داند او چه دارد. ولی شواهدی داریم. یکی از شواهدی که داریم، این است که وقتی در زیرزمین خانه مان می گویم حسین طائب، خبردار می ایستم و رنگم می پرد. اینقدر می ترسم از او. وقتی برخوردی که آقای احمدی نژاد با حسین طائب می کند، من حیران می مانم. او می گوید طائب تعادل ندارد. من از او به شدت می ترسم و حساب می برم. اسم او را نمی برم. امیدوارم به حرمت شب عید فطر اسم او را بردم خیلی مشکل نباشد. شاید احمدی نژاد چیزی دارد که در مصلحت نیست با او قرص و محکم برخورد شود.

وی گفت:‌سئوال اینجاست مگر او چه کرده که ضرورت یافته با او برخورد محکم وقرص کرد؟ بگویید چه گفته که اگر وای به حالش نکردند به خاطر اسنادی است که دارد؟

زیباکلام تاکید کرد:‌نکته ای که مطرح شد این است که بی ثباتی سیاسی است و آقای احمدی نژاد حساب باز می کند اگر حرکتی شد و نهضتی به وجود آمد من بتوانم به عنوان رهبر آن نهضت باشم. تعدادی این مسئله را مطرح کردند. گفتند او که می داند تایید صلاحیت نمی شود در عین حال دارد مانور می دهد که آینده را داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      تو درباره همه باید حرف بزنی

      پاسخ ها

      • منتظر

        بخاطر فضولی آرامش نداره

      • سید

        رای دکتر سعید محمد از هر دو بیشتره حالا ببین تا ببین

      • سوری•

        شغلش اینه پس بیاد راجع به فرق هایگلاس با لترون صحبت کنه

      • بدون نام

        هیچ کدوم دیگه رای ندارن

      • بدون نام

        درست میگه ، رای احمدی نژاد بیشتر است.

      • هانیه

        رأی بی رأی

      • بدون نام

        از رئیسی می ترسید و معلومه چرا . ...

    • بدون نام

      درود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احمدي نزاد و رييسي مثل هم هستند-/ متاسفانه مردم ما حافظه ضعيفي دارن وً بعدا از راي دادن بشيمون ميشن

      • خسته از تزویر و ریا

        شاید هم احمدی نژاد رو آوردن به نفع رئیسی بره کنار بلکه دو سه تا رای براش جمع کنن

    • بدون نام

      جای تاسف داره،
      عوام فریبی هنوز رو بورسه

    • بدون نام

      زنده باد احمدی....دورترین خطرناکترین نقطه ایران تو جنوب اومد یه نترس تنها دلیل برای رای دادن

    • بدون نام

      از کل اصلاح طلب ها نیز بیشتر است

      پاسخ ها

      • دیاباته

        سوزش اصلاح طلبهاروداری

      • بدون نام

        دیاباته جون ۸ ساله اتش انداختن تو خون مردم

    • بدون نام

      رأی احمدی نژاد دوره خودش زیاد بود تاریخ مصرف ایشون خیلی وقته گذشته

    • بدون نام

      احسنت، تحلیل شخصیتی درستی از پوپولیستها مثل احمدی‌نژاد دادی. دقیقاً با شخصیت ترامپ یکی است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا تاریخچه احمد نژاد گذشته شک نکن

    • بدون نام

      از معدود دفعاتی که با نظر آقای زیبا کلام موافق هستم همین گفته هاست.به نظرم کاملا درست گفته

    • بدون نام

      این چیزا به تو ربطی نداره
      تو کار مردم دخالت نکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این قاشق نشسته باز حرف زد

    • حسینی

      چرا کلا دوست داری همیشه ضایع شی
      اقای تو ئیتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقاخلاف حرف شماجناب زیباکلان،محموددیگه بای.....

    • بدون نام

      همه را ول کن فقط احمدی نژاد درود بهش

    • بدون نام

      زیبا کلام
      از اول فامیلت همین بوده یا عوضش کردی
      نشتی میگی ای لنگه. گلنگش کن
      این میدون مرد میخواد
      نه خاله

    • بدون نام

      صحبتهای جالب و دقیق

    • بدون نام

      یه کلام ختم کلام
      بهترش اومد تصمیم می گیریم
      حالا که اومده خوش اومده

    • بدون نام

      اقای زشت کلام اول ببین اقای مموتی تایید میشه بعدا درخصوص میزان رای او اظهار نظر بفرما از تو روشن فکر بعیده استاد این همه عجله

    • بدون نام

      احمدی نژاد اون ۸ سال چه کار کرد که الان بکنه

    • بدون نام

      بله..کاملا درست

    • naser

      واقعاراست میگه من رای نمیدم امااحمدی نژادمحبوبتره

    • ناشناس

      احمدی نژاد بطور ثابت بالای ۲۵ میلیون رای داره

    • مفیدی هستم زندانی بانک مثلا اسلامی ...۰۹۱۳۸۴۲۱۲۶۵

      مابیسوادقبول ولی فقط احمدی نژادوبس

    • بدون نام

      کاملا با حرف هاش موافقم

    • بدون نام

      مردم بدنبال کسی می‌گردند که بتواندجلوی اقتداربایستد، واضع است که همچین کسی تأییدنمیشود، چندنفر راتأیید می‌کنند، مهم نیست کدام‌یک وباچه مقداررأی انتخاب شود، یکنفر که به اقتداراقتدا کند..

    • بدون نام

      من که دیگه رای نمیدم میخوای بده میخوای نده !

    • بدون نام

      همیشه نظرات ابلهانه دارد.

    • بدون نام

      مثل نامتون زیبا طرفدارهاشو توضیح دادی

    • بدون نام

      تو احمدی نژاد خوب شناختی و طرفداران مست عشقولانه اش خخخخ

    • بدون نام

      تو که می گفتی مشارکت حداقلی هست حالا می گی احمدی‌نژاد ۱۵ تا ۲۰ میلیون رأی داره ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشارکت حداقلی هست چون احمدی نژاد هرگز تایید صلاحیت نخواهد شد.

    • بدون نام

      تحلیل جالبی بود.

    • بدون نام

      بدبخت طرفدارانش که بازم راه رو اشتباه میرن

    • بدون نام

      اره با این حساب مردم طرفدار اصلاح طلبان ناگزیر بهش رأی میدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه اصلاح طلب ها طرفدار دارن خخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      من فیلم های طرفدارهاشو دیدم حال بدی بهم دست داد، راستی چقدر حقارت؟!!!!!!!

    • مسعود

      آقای زیبا کلام سال ۸۸ که ایشون رییس جمهور مستقر بود بیست و چند میلیون رای آورد شما و دوستانتان گفتید تقلب شده چرا امروز چنین تفسیری نداشتید

    • علیرضا

      تاسال قبل به خون هم تشنه بودید الان دست در دست هم برو خودتی

    • بدون نام

      تو با این هوش چطور خرگوش نشدی

    • بدون نام

      رای نمی دهیم

    • بدون نام

      یعنی بیست میلیون ادم بی مسئولیت هست توی این کشور

    • بدون نام

      آقای زیبا کلام یعنی تو میگی تو مملکت ما بیشاز بیست میلیون احمق وجود داره ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مومن آینه مومن است، شما داری خودت را در آینه می بینی عزیزم.

    • بدون نام

      دوران احمدی نژادبپایان رسیده!بهتره به امورخیریه بپردازد!

    • هوره‌ای

      فدات‌احمدی‌نژاد‌

    • رضا

      وتو دیوانه ترین خودشیفته تاریخ بشریت هستی

    • jorj

      رای بی رای

    • بدون نام

      درست میگه رای بی رأی تمام

    • بدون نام

      زیباکلام کلیداغتشاش رازدی؟

    • رضا

      شما اگه نظر ندی کسی نمیگه لالی سعی کن به خودت بیشتر بنگری تا عیب‌های دیگران رانبینی

    • داودی

      اقای زشت کلام
      روباه مکار هر روز به طریقی خیانت.
      ولی بدان که ما به هر صورت که با زی میکنی
      متوجه هستیم.
      خودت را خسته میکنی دبر نیست که هر جمله را باید
      جوابگو باشی

    • بدون نام

      تو یکی ماستت را بخور برادر

    • بدون نام

      درود بر احمدینژاد

    • مهرداد

      قطعا احمدی نژاد اگه دولت جلوش نگیره رئیس جمهور میشه

    • بدون نام

      الان قضاوت زوده

    • بدون نام

      زیباکلام درحد نظر دادن درباره احمدی نژاد نیستی

    • علی

      هرچه میخواهیدشما وصله به اقای احمدی نژادبچسبانیداحمدی نژاد راما فقط به خاطرشجاعتش قبولش داریم

    • بدون نام

      این یک حقیقت هست اگر احمدی نژاد تایید صلاحیت شود از آقای ریئسی رای بیشتر است

    • بدون نام

      کسی نظر ایشونو نخواست

    • بدون نام

      راست میگه تایید صلاحیتش نمیکنن،درهرصورت رای بی رای

    • بدون نام

      احمدی نژاد طرفدار مردمه.

    • بدون نام

      برای کشوری که ۱۵ میلیون رای به این احمدی نژاد میدن یعنی ۳۵میلیون نفری که ۱۵ م ازشون میتونه رای بده یعنی در فقر مطلق فرهنگی و اجتماعی اقتصادی بسر میبرن و این خیلی دردناکه برای کشورمون.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ۵۹ میلیون میتونن رای بدند

    • شجاع

      درد و بلای احمدی نژاد بخوره توی سر تو که جز وراجی و تفسیر به رای چیزی بلد نیستی

    • بدون نام

      حرف غیرکارشناسی نزن لطفا".

    • بیکار

      ما به هيچ کس رأی نمیدیم

    • بدون نام

      احمدی نژاد تایید نشه رای نمیدیم

    • ak

      قسم میخورم رای دکتر ظریف از جمع همه اینها بیشتر میشود ....

    • محمد

      حداقل همراه با وعده هایی که داد یه چند تایی هم عمل همراهش بود که سبب محبوبیت بین مردم فهمیده و داناست ولی شما و کسانی که شمارو تئوریسین معرفی کردن فقط حرف میزنین همین ...

    • بدون نام

      احسن آقای زیبا کلان عجب کالبد شکافی استادانه ای کردی این قضیه در مورد خاتمی هم صدق میکنه دقیقا

    • هموطن

      بعضی وقتها واقعا فکرمیکنم زیباکلام از تیم احمدینزاد پول میگیرد

    • بدون نام

      حلوا را خورد و گفت شیرین است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احتمال داره مردمی نژاد با خوب یارانه دادن رای بالایی بیاره

    • امید

      هههههههههه
      دمتگرم زیبا کلام خدب جوک میگی
      ههههههههههه
      اقایان همچی دان ههههههه

    • بدون نام

      تحلیل دقیقی بود.
      درود بر استاد زیباکلام با این فهم بالا.

    • کاظم

      احسنت آقای زیبا کلام،
      واقعا تحلیل درستی از شخصیت احمدی نژاد ارائه دادید

      حقا که زیبا کلام هستید

    • بدون نام

      اقای زیبا کلام چرا خودت جلو نمی آی
      برای اینکه نمیزارن کار کنی

    • بدون نام

      پس شما خودت از کدام قشر هستی مرفع یا....

    • بدون نام

      مکرو و مکرالله .....

    • رضا

      همه اینها رو گفتی .......
      احمدی احمدی خدا نگهدار تو

    • ایرانی

      موافقم

    • نومن

      ترامپ پوپولیست نیست آقای مثلن کارشناس علوم سیاسی. او واقع گراست و واقعیت ها را میبیند و قضاوت میکند. اکثرا جنایات در آمریکا کار سیاهان و رنگین پوستان و مهاجرین مسلمان است. اینرو آمار میگه نه ادعای ترامپ. البته کار به ریشه های این مسئله کاملا جامعه شناسانه ندارم

    • پدرام

      اگر تائید نشه می ترسند!

    • بدون نام

      هنر شما آقای زیبا کلام چیست؟
      نون به نرخ روز خوردن ، روشنفکری و حرف های قشنگ زدم ، گاهی برای خود نمایی خلاف جهت آب شنا کردن، طرفداری از کسی که بعد هشت سال هنوز اندر خم همان ۱۰۰ روز اول هست ، بگو چه فرقی بین موسلینی و فتحعلی شاه هست وقتی هردو برباد دادند.

    • بدون نام

      آقای زیبا کلا با این تحلیل .... احمدی نژاد ۲۰ میلیون رای می آورد!!!!
      از شما نامید شدم
      معلوم شد که در بطن مردم نیستید

      رای بی رای

    • بدون نام

      رای بی رای ولی هستند کسانی که رای میدن و اونام اکثریت به احمدی نژاد رای میدن

    • بدون نام

      حتی اگه خودم کاندید بشم به خودمم رای نمیدم

    • بدون نام

      یکی نیست به احمدی نژاد بگه در قبال اشتباهات و چپاول بین المال توسط خودت و یا اطرافیانت کی بهت گفته یالای چشمت ابرو که حالا طلبکارم هستی

    • سر گزمه

      گل گفتی سالار

    • بدون نام

      شماواحمدی نژادازنظرمردم است

    • بدون نام

      جوجه رواخر پاییز میشمارند.حالا برای مردم چه کردنند اینا؟جز بدبختی.

    • بدون نام

      مدرک دانشگاهی دلیل برسواد وفهم بالا نمیشوداقای زیبا کلام اگه سوادبالا یعنی تفکرات جنابعالی ترجیح میدم بیسوادباشم

    • جعفر عبافروش

      اگر بجای اصلاح احمدی‌نژاد و احمدی‌نژادیها خودتون رو اصلاح میکردید و اینقدر به ملت ظلم نمکردید، الان توی گرداب احمدی‌نژاد غرق نمی شدید...

    • پیشگو

      بازم پیشگوییت گل کرده
      ترامپ و برجام یادتت که

    • بدون نام

      آقای زیبا کلام همیشه با حرفات ناموافق بودم ولی اینبار حرفات حقه ودرسته

    • بدون نام

      خوشخیالی ک فک میکنی اماشرکت کننده ها به 15 میلیون میرسه . ادم دورو

    • بدون نام

      تحریم انتخابات رأی بی رأی

    • بدون نام

      تو دوباره حرف زدی ...

    • بدون نام

      احمدی نژاد خیلی ها رو از فقر نجات داد روحانی خیلی ها رو به فقر رسوند مثل نابودی اموال مردم در بورس

    • بدون نام

      اگه تایید بشه رای میاره

    • بدون نام

      شورای نگهبان برای مجلس تاییدش نکرد ومحال است که تاییدش کنند.

    • بدون نام

      این خیلی حرف بیهوده می زند .

    • ...

      توبیسوادی

    • بدون نام

      قطعا درست است مقبولیت احمدی نژاد بیشتر است ،

    • بدون نام

      به کوری چشم همه مخالفان دکتر احمدی نژاد

    • nnn

      از دوره همین احمدی اقتصاد خراب شروع شد و چقدر عجیییب که هنوز یه عده زیادی میگن ایول بهش و... تا وقتی این طرز فکرهست باید هم وضع مملکت این باشه

    • بدون نام

      قطعا همین طورهس

    • یاحق

      اگر احمدی نژاد تایید بشود دور اول با اکثریت آرا پیروز خواهد شد و اگر تایید نشود فتنه دیگر بپا خواهد شد در مناظره رییسی در مقابل احمدی نژاد کم می آورد

    • بدون نام

      رای بی رای نه به جمهوری اسلامی هر کی رای بده خائن به این مردم وکشور

    • بدون نام

      به این میگن فراررو به جلو. چه تعداد هم تعیین میکنه. کی رای میده اصلا؟

    • v

      کاملا درباره احمدی نژاد درست گفت ...ولی واقعا مردم دیگه نباید به این دروغگو ها رای بدهند ...همشون خرشون از پل بگذره فراموش میکنند مردم رو ...رای بی رای

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج