جاباما
۱۱۱۷۹۷۹
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

برنده جایزه مریم میرزاخانی مشخص شد

جایزه مریم میرزاخانی از سوی انجمن ریاضی ایران به دکتر ملیحه یوسف زاده- استاد آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان اهدا شد.

ایسنا: جایزه مریم میرزاخانی از سوی انجمن ریاضی ایران به دکتر ملیحه یوسف زاده- استاد آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان اهدا شد.

۲۲ اردیبهشت ماه مصادف با تولد زنده یاد پروفسور مریم میرزاخانی، توسط انجمن ریاضی ایران، روز زن در ریاضیات نامگذاری و جایزه ای به نام «جایزه مریم میرزاخانی» از سوی این انجمن اختصاص داده شده است.

این جایزه به منظور تشویق و ایجاد انگیزه در بانوان ریاضیدان کشور و به افتخار اقدامات پژوهشی زنده یاد مریم میرزاخانی، نخستین بانوی برنده جایزه فیلدز در جهان به بانوان ریاضیدان که کارهای پژوهشی ارزشمند داشته باشند اهدا می شود.

به همین مناسبت، دکتر ملیحه یوسف زاده - استاد دانشکده آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان برای نخستین بار موفق به کسب جایزه مریم میرزاخانی در مراسم سومین گرامیداشت روز زنان در ریاضیات شد.

بر اساس اعلام سایت انجمن ریاضی، این جایزه به افرادی که دارای شرایطی همچون داشتن مدرک دکتری در علوم ریاضی، دو مقاله علمی شاخص در پنج سال اخیر، تالیف کتاب، نظریه پردازی در قالب تالیف مقاله، رساله دکتری ارزشمند، افتخار علمی، کسب گرنت پژوهشی معتبر بین المللی، دبیر کمیته علمی همایش‌ها، سخنران مدعو در همایش‌های ریاضی، خدمات علمی مانند مشارکت در راه اندازی مراکز و موسسات علمی و پژوهشی و ... است، تعلق می‌گیرد که با بررسی این موارد جایزه به یک نفر اهدا می‌شود.

این جایزه به هر فرد حداکثر یک بار اعطا می شود.

ملیحه یوسف زاده - استاد دانشکده آمار و ریاضی دانشگاه اصفهان و برنده جایزه مریم میرزاخانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: دانش آموزان خیلی با کاربرد ریاضی آشنا نیستند. به همین دلیل به سمت ریاضی گرایش ندارند و این روزها شاهد کاهش علاقه به این رشته هستیم.

وی افزود: ریاضیات در مباحث عمیق فیزیک و دیگر رشته‌ها کاربردهای گسترده ای دارد که دانش آموزان از آن بی اطلاع هستند. اگر آنها به این نقش ریاضی آگاه شوند، حتما به این رشته علاقه مند خواهند شد.

وی از اساتید و معلمان نیز خواست تا کاربرد ریاضی در دیگر رشته ها را بیش از پیش برای دانش آموزان و دانشجویان آشکار سازند و خاطرنشان کرد: اگر اساتید بتوانند، دانش آموزان را با کاربرد این رشته آشناتر کنند و فلسفه پشت برخی از مباحث پیشرفته ریاضی را برای آنها ارائه دهند می‌توانند زمینه علاقه مندتر کردن آنها را فراهم کنند.

هوشنگ طالبی- رییس دانشگاه اصفهان نیز در این خصوص، اظهار کرد: خبر مسرت بخش موفقیت دکتر یوسف زاده- استاد دانشکده آمار و ریاضی برای کسب اولین جایزه مریم میرزاخانی، نشان از توان بالای علمی ایشان و سایر اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان دارد.

وی ضمن تبریک روز زن در ریاضیات به همکاران زن در دانشکده ریاضی و آمار، کسب این موفقیت بزرگ را به دکتر یوسف زاده و به خصوص خانواده دانشکده آمار و ریاضی تبریک گفت و از خداوند تبارک و تعالی آرزوی توفیق روز افزون برای همه فرهیختگان علم و دانش را خواستار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج