جاباما
۱۱۱۸۰۶۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

سردیس پیشکسوت تئاتر فارس به سرقت رفت

عبدالعلی قصرالدشتی مجسمه‌ساز شیرازی گفت: سردیس برنزی استاد رحیم هودی پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران از آثار هنری اینجانب که در مقابل تالار حافظ شیراز نصب شده بود، به سرقت رفت.

ایرنا: عبدالعلی قصرالدشتی مجسمه‌ساز شیرازی گفت: سردیس برنزی استاد رحیم هودی پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران از آثار هنری اینجانب که در مقابل تالار حافظ شیراز نصب شده بود، به سرقت رفت.

وی گفت: این مجسمه برنزی اولین اثر سرویس برنزی است که شهرداری شیراز برای آن همت‌کرده بود و این اثر که به شایستگی اجرا شد در جایی مناسب نصب شده بود.

وی با بیان اینکه سختی های بسیاری برای این اثر متحمل شده است، از مسئولان خواست برای یافتن این سردیس و مجازات ربایندگان اهتمام کنند.

سردیس پیشکسوت تئاتر فارس به سرقت رفت

عبدالعلی قصرالدشتی، زاده مردادماه ۱۳۵۱ هنرمندی از اهالی شیراز است که بیشتر برای مجسمه‌هایش نام‌بردار است. او از شاگردان استاد علی‌اصغر تجویدی است.

قصرالدشتی در سال ۱۳۸۱ برای سفری تحقیقاتی به فرانسه اعزام شد و همین سفر، نقطه عطف تحول هنری او شد؛ پس از این سفر، دو سال دوره تخصصی هنرهای تجسمی را زیر نظر استادان دانشگاه تهران پشت سر نهاد و بعد از آن به دانشگاه هنرهای زیبای تهران گام نهاد و به تحصیل آکادمیک در رشته مجسمه‌سازی پرداخت. قصرالدشتی باری دیگر به خارج از ایران کوچ کرد و در اروپا به کسب تجربه پرداخت.

سردیس پیشکسوت تئاتر فارس به سرقت رفت

طراحی و اجرای آبنمای میدان پارسه، تندیس خواجوی کرمانی، کریمخان زند، ملاصدرا، سردیس حافظ و سعدی، مجسمه سنگی فردوسی، نماد سنگی صخره‌های مدرن در لوپ پل جهاد صنایع، مجسمه فلزی و مدرن رهایی در چهارراه زمزم، مجسمه میرزای شیرازی در پل معالی‌آباد، مجسمه کوه‌نوردان در بزرگراه حسین الهاشمی و مجسمه پرتره استاد عطروش، صندلی خانواده و انتظار و سیمرغ درخت خشک باغ جهان‌نما از آثار اوست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج