جاباما
۱۱۱۸۰۷۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

اردوغان: دنیا را علیه اسرائیل متقاعد خواهیم کرد

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه گفت که کوشش خواهیم کرد جامعه جهانی را متقاعد کنیم به اسرائیل به دلیل حملات علیه فلسطینیان و نادیده گرفتن حقوق انسانی و بی عدالتی، درس لازم را بدهد.

ایرنا: «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه گفت که کوشش خواهیم کرد جامعه جهانی را متقاعد کنیم به اسرائیل به دلیل حملات علیه فلسطینیان و نادیده گرفتن حقوق انسانی و بی عدالتی، درس لازم را بدهد.

خبرگزاری آناتولی امروز (جمعه) اعلام کرد که اردوغان در تماس تلفنی با «محمد بوخاری» رئیس جمهوری نیجریه گفته است که جامعه بین المللی اسرائیل را به سبب تجاوز و حمله به فلسطینی ها محکوم خواهد کرد.

وی افزود که اطمینان دارم ملت نیجریه همبستگی خود را با فلسطینی ها در مساله غزه و حملات اسرائیلی ها اعلام خواهند کرد.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد که تلاش می کنیم جامعه بین المللی را در خصوص دادن درس لازم به اسرائیل بی وجدان و بی قانون که بویی از عدالت نبرده، متقاعد کنیم.

در همین پیوند، «بنیامین نتانیاهو» رئیس رژیم صهیونیستی تاکید کرد که حملات نظامی به باریکه غزه تا بازگشت امنیت و آرامش در سرزمین های اشغالی ادامه خواهد یافت.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب گفت که نیروهای ارتش این رژیم اکنون در دو جبهه «باریکه غزه» و «شهرهای اسرائیل» درگیر جنگ هستند.

در همین حال، «هیدا زیلبرمن» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز امروز گفت: نیروهای ارتش اسرائیل وارد غزه نشده اند اما به ما دستور داده شده که آماده باشیم. او گفت که تا کنون ۱۸۰۰ راکت از غزه به سمت اسرائیل پرتاب شده که ۴۳۰ راکت اصابت کرده است.

نتانیاهو در ادامه حرفهایش گفت که جبهه جنگ نخست باریکه غزه است و حملات به این منطقه با قدرت ادامه خواهد یافت.

وی افزود: همان گونه که پیشتر نیز اعلام کردم کاری خواهیم کرد که حماس و گروه‌های دیگر فلسطینی هزینه های سنگینی را متحمل شوند و این کار را انجام خواهیم داد و با قدرت به آن ادامه می دهیم.

رئیس رژیم صهیونیستی اضافه کرد که هنوز حرف پایانی زده نشده است و عملیات نظامی مادام که نیاز باشد، ادامه خواهد یافت.

همزمان وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی در غزه به ۱۰۹ نفر از جمله ۲۸ کودک و ۱۵ زن رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه همچنین شمار زخمی های حملات هوایی و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه را ۵۸۰ نفر اعلام کرد.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب و بامداد جمعه به شدت مناطق شمالی و جنوبی غزه را بمباران کردند. همچنین توپخانه رژیم صهیونیستی نیز مناطق هم مرز با فلسطین اشغالی را نیز هدف قرار دادند.

گردان های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) افزایش حملات رژیم صهیونیستی به غزه را نشان از درماندگی این رژیم در مقابل حملات موشکی مقاومت فلسطین عنوان کرد.

نیروهای مقاومت فلسطین طی روزها اخیر با هزاران موشک مناطق گسترده ای در فلسطین اشغالی را هدف قرار دادند.

پیش تر گردان های عزالدین قسام فرودگاه «رامون» رژیم صهیونیستی واقع در جنوب فلسطین اشغالی در ۲۲ کیلومتری غزه ظهر امروز با موشک عیاش ۲۵۰ مورد هدف قرار داده بودند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی دیروز پس از موشک باران فرودگاه «بن گوریون» در تل آویو آن را ناامن اعلام کرده و از هواپیماهای در حال عزیمت به آن خواست تا در فرودگاه رامون فرود آیند.

مقاومت شب گذشته نزدیک به ۵۰۰ راکت و موشک تنها به سمت دو شهر عسقلان و تل آویو شلیک کرد که در این حملات تاکنون ۵ اسرائیلی به هلاکت رسیده است و ده ها نفر دیگر زخمی شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج