جاباما
۱۱۱۸۱۳۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

افزایش واردات برق برای دور زدن خاموشی

ایسنا به نقل از سخنگوی صنعت برق نوشت: صادرات و واردات برق برابر چارچوب‌های قراردادی با کشورهای همسایه انجام می‌شود اما در شرایط کمبود، اولویت با تامین برق داخل است. البته پیش‌بینی ما این است که امسال نسبت به سال گذشته برق بیشتری وارد کنیم.

ایسنا به نقل از سخنگوی صنعت برق نوشت: صادرات و واردات برق برابر چارچوب‌های قراردادی با کشورهای همسایه انجام می‌شود اما در شرایط کمبود، اولویت با تامین برق داخل است. البته پیش‌بینی ما این است که امسال نسبت به سال گذشته برق بیشتری وارد کنیم.

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به افزایش روز افزون مصرف برق در کشور و کمبود ظرفیت تولید برق آبی‌ها، اظهار کرد: در شرایط فعلی مدیریت مصرف مهم ترین رکن برای تامین برق پایدار کشور است به همین دلیل از تمام مشترکان تقاضای همکاری بیشتر ی داریم.

وی افزود: در صورت نیاز به افزایش واردات، این اقدام در سطح مقدورات کشورهای همسایه هماهنگ خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش مصرف برق در کشور گفت: فروردین امسال ۲۲ درصد انرژی بیشتری نسبت به فروردین سال گذشته در کشور مصرف شد که بخشی از آن به گرمای زودرس و کم آبی و بخشی هم با رمزارزهای غیرمجاز مرتبط بوده که به شدت دنبال می‌شود اما بخش عمده به تحرک تولید برمی‌گردد.

رجبی مشهدی با اشاره به راهکارهای جایگزین برای جبران این میزان کمبود تولید گفت: همواره بیش از ۶۰ درصد از مصرف برق در ماه‌های گرم سال به وسایل سرمایشی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه به منظور بهره‌گیری از این پتانسیل برای مدیریت مصرف برق، در اقدامی پیش‌دستانه تصمیم گرفته شد که استفاده از کولر در شرکت‌های آب و برق زیرمجموعه وزارت نیرو ممنوع و در سایر شرکت‌ها و ادارات دولتی نیز با همکاری استانداران، محدود باشد، افزود: بر اساس این ابلاغیه که به شرکت‌های تابع وزارت نیرو ارسال شده است، این شرکت‌ها باید مصرف برق خود را نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش دهند.

سخنگوی صنعت برق این اقدام را الگویی برای سایر شرکت‌ها و نهادهای دولتی دانست و افزود: این اقدام می‌تواند به صورت گسترده مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه اگر دمای کولرگازی را یک درجه افزایش دهیم، حدود ۳ درصد از مصرف برق آن کاسته می‌شود، ادامه داد: به عبارت دیگر اگر کولرهای گازی یا دستگاه‌های سرمایشی روی ۲۵ درجه قرار گیرند، حدود ۲۰ درصد از مصرف برق کاهش می‌یابد.

به گفته وی امسال پایش‌ها از دستگاه‌های اجرایی را تشدید خواهیم کرد و در عین حال از طریق کنتورهای هوشمند و بکارگیری اینترنت اشیا(IOT) مصرف برق ادارات کنترل و پس از ساعات کار اداری، برق سیستم‌های سرمایشی آنان قطع خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج