جاباما
۱۱۱۸۲۱۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آمریکا چه میزان واکسن کرونا احتکار کرده است؟

سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید در حالی که مردم آمریکا تنها چهار درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند دولت این کشور نزدیک به یک چهارم کل واکسن‌های ضد کرونا را انبار کرده است.

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید در حالی که مردم آمریکا تنها چهار درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند دولت این کشور نزدیک به یک چهارم کل واکسن‌های ضد کرونا را انبار کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روزانه از اقدام آمریکا در انبار بخش زیادی از واکسن‌های ضد کرونا در دنیا انتقاد کرد.

آمریکا چه میزان واکسن کرونا احتکار کرده است؟

«هوا چانیینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری جمعه تصریح کرد مردم آمریکا تنها چهار درصد جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهند اما آمریکا نزدیک به یک چهارم دوزهای واکسن موجود در دنیا را خریداری کرده است.

او گفت: «آمریکا ۳۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد که معادل تنها چهار درصد جمعیت دنیا است. با وجود این، ۲.۶ میلیون دوز واکسن خریداری کرده که معادل یک چهارم کل دوزهای واکسن موجود در دنیا است.»

او در ادامه گفت: «در حالی که کشورها در تلاش هستند از تمامی ابزارهای موجود برای به دست آوردن واکسن‌هایی که به آن نیاز اضطراری دارند استفاده کنند صدها میلیون دوز واکسن در انبارهای آمریکا است.»

سخنگوی وزارت خارجه چین تأکید کرد مقام‌های آمریکایی خواستار ادامه سیاست «اول آمریکا» که از دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» آغاز شد هستند.

او گفت: «مقام‌های آمریکایی کماکان تأکید دارند که آمریکا باید رویکرد "اول آمریکا" یا اولویت‌دهی به توزیع واکسن در داخل را ادامه دهد. آمریکا علاوه بر این، برای صادرات مواد خام واکسن هم محدودیت ایجاد می‌کند.»

این مقام چین در ادامه از مخالفت آمریکا با اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد برای صدور بیانیه‌ای در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

«هوا چانیینگ»گفت: «اعضای شورای امنیت از درگیری‌ها نگرانند و از این شورا خواسته‌اند به وظیفه خود برای ایجاد ثبات و کاستن از تنش‌ها عمل کنند.»

وی در ادامه گفت: «همان‌طور که شما گفتید آمریکا متأسفانه به تنهایی با صدور بیانیه در نشست اضطراری شورای امنیت در روز ۱۰ می جلوگیری کرد. در دومین نشست اضطراری در روز ۱۲ می هم تقریباً همه اعضای شورای امنیت از صدور بیانیه مطبوعاتی در خصوص اوضاع فلسطین حمایت کردند اما آمریکا به تنهایی از انعکاس صدای این شورا جلوگیری کرد و یکبار دیگر روبروی جامعه جهانی ایستاد.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه تصریح کرد: «آمریکا ادعا می‌کند حقوق بشر مسلمان‌ها برایش اهمیت دارد. اما در حالی که درگیری‌های اخیر میان فلسطین و اسرائیل در حال سوق دادن عده زیادی از مسلمان‌های فلسطینی به سمت جنگ و رنج است آمریکا چشمش را به مصائب فلسطین بسته و حتی از اظهار نظر شورای امنیت در خصوص این مسئله هم جلوگیری کرده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج