جاباما
۱۱۱۸۵۳۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تعداد داوطلبان انتخابات ۱۴۰۰ مشخص شد

رییس ستاد انتخابات کشور گفت: در پنج روز اخیر ۵۹۲ نفر با حضور در وزارت کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شدند که از این تعداد ۴۰ نفر خانم بودند و ۵۵۲ نفر آقا بودند.

ایرنا: رییس ستاد انتخابات کشور گفت: در پنج روز اخیر ۵۹۲ نفر با حضور در وزارت کشور داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شدند که از این تعداد ۴۰ نفر خانم بودند و ۵۵۲ نفر آقا بودند.

جمال عرف روز شنبه و در پایان روز پنجم ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ۵۹۲ نفر کل مراجعه کنندگان ما در این پنج روز بوده است که از این تعداد ۴۰ نفر خانم بودند و ۵۵۲ نفر آقایون بودند.

عرف در خصوص تحصیلات و مدارک تحصیلی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری گفت: به لحاظ تحصیلات ۲۷۲ نفر لیسانس و کمتر بودند و ۳۲۰ نفر فوق لیسانس و بالاتر بودند به لحاظ سن ۸۹ نفر زیر ۴۰ سال بودند و ۴۰ تا ۷۵ سال ۴۹۵ نفر بودند و ۷۵ سال به بالا هم هشت نفر بودند.

وی با مقایسه این دوره با دوره های قبل گفت: در دوره دوازدهم ۱۶۳۶ نفر و در دوره یازدهم ۶۸۶ نفر داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شدند. این دوره به نظر من یک فضای عقلانیتی ایجاد شد و تاکیدی که نسبت به ماده ۳۵ با استناد به اصل ۱۱۵ قانون اساسی صورت گرفت، شرایط کسانی که می‌خواهند مراجعه کنند را روشن‌تر کردند.

رییس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: شورای نگهبان از فردا بر اساس چارچوب‌ها و مصوبات خود عمل خواهند کرد. ما همه مدارکی که این پنج روز جمع کردیم، را تقدیم شورای نگهبان می‌کنیم شورای نگهبان هم بررسی‌ها را آغاز می کند و دو فرصت پنج روزه دارند و در پایان ۱۰ روز شورای نگهبان افرادی که صلاحیت آنها احراز شد را اعلام می‌کند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج