جاباما
۱۱۱۸۹۱۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دلیل شکست تراکتور در پرونده‌های فسخ یک طرفه

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال به تشریح دلایل شکست تراکتور در پرونده‌های فسخ یک طرفه قرارداد‌ها پرداخت.

فارس: رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال به تشریح دلایل شکست تراکتور در پرونده‌های فسخ یک طرفه قرارداد‌ها پرداخت.

جمشید نورشرق درباره نام دقیق کمیته تحت مسئولیتش در فدراسیون فوتبال اظهار داشت: نام دقیق این کمیته، وضعیت بازیکنان است.

وی درباره اینکه شنیده می‌شود باشگاه تراکتور در پرونده بازیکنانی مثل رضا شکاری، رشید مظاهری و احسان حاج صفی محکوم شده و اخیرا هم حواشی زیادی درباره به هم خوردن رابطه مسعود شجاعی و اشکان دژاگه با این باشگاه رخ داده است، عنوان کرد: درباره مسعود شجاعی و اشکان دژاگه باید بگویم به هیچ وجه مشمول این موضوع نبودند و تا جایی که من اطلاع دارم چنین مطلبی درباره آنها مطرح نشده است. این موضوع درباره محمدرشید مظاهری و رضا شکاری مطرح شده بود و طبق آن مبالغ قرارداد آنها مربوط به مازاد بر فصل اول فوتبالی پس از امضای قرارداد در جاهای خالی موجود در برگه درج شده که این کار بدون توافق با بازیکنان اتفاق افتاده است.

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال ادامه داد: این امر می‌تواند صحیح باشد یا نباشد؛ از آنجایی که مطابق مقررات صلاحیت ورود به این مورد را نداشتیم و رسیدگی به آن در صلاحیت کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بود هم کمیته انضباطی درباره قرارداد مظاهری و مورد اخیر رسیدگی و احراز کرد که قسمت‌های قرارداد بعدا درج شده است.

نورشرق درباره راه‌های تشخیص دستکاری در قرارداد بازیکنان شاکی گفت: یکی از راه‌های تشخیص ارجاع به کارشناس رسمی دادگستری در رشته خط و امضا است که وی تاریخ تقریبی درج قسمت‌های مختلف قرارداد را طبق تخصصی که دارد می‌تواند تعیین و اعلام کند.

وی درباره حکم قضایی لازم نسبت به باشگاهی که چنین تخلفی مرتکب شده را توضیح داد: لزوماً مطلب این نیست که عدد بیشتری بوده و بعدا عدد کمتری در قرارداد درج شده است. حتی در یک مورد عددی که بعدها در قرارداد درج شده بود ۲۰-۳۰ درصد نسبت به عدد اول و فصل اول قرارداد افزایش داشت اما مساله این است که این بالغ باید با توافق درج شده باشد و در حقیقت میزانش مهم نیست. اگر این امر بدون توافق و تراضی و به صورت یکطرفه باشد اعتباری نخواهد داشت.

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال عنوان کرد: آفتی که در عرصه فوتبال کشور به شکل گسترده می‌بینیم این است متاسفانه حتی بازیکنانی که سابقه حرفه‌ای‌گری قابل توجهی داشته و و از واسطه‌های نقل و انتقالاتی بهره می‌برند، در زمان انعقاد قرارداد نسخه‌ای از قرادراد را که مربوط به خودشان است با توجیهات مختلفی دریافت نمی کنند و این موضوع بعدها سبب تولید مشکل می‌شود.

نورشرق در ادامه گفت و گو با رادیو ایران عنوان کرد: بازیکنان باید به این امر واقف باشند وقتی نوشته‌ای را تحت عنوان قرارداد الحاقیه یا سند با باشگاه امضا می‌کنند حق دارند نسخه‌ای از آن را در اختیار داشته باشند تا بعدها بدون نیاز به توسل به ابزارهایی که اکنون در اختیار است این مغایرت‌ها به راحتی تثبیت شود.

وی درباره اینکه چرا بیشتر بازیکنان تیم تراکتور یکطرفه قرارداد خود را فسخ کرده و در ادامه در دعاوی حقوقی پیروز می‌شوند، گفت: این سؤال کلی است. ما مقررات را اجرا می‌کنیم و طبق مقررات اگر فسخ قرارداد بازیکن موجه باشد و قرارداد این اجازه را به وی بدهد به دلیل پرداخت نشدن به موقع مطالباتش یا هر شرط مورد توافق دیگری که قانون آن را تایید می‌کند، فسخ را موجه دانسته و بازیکن را آزاد می‌کنیم اما اگر مقررات نقل و انتقال چنین اجازه‌ای ندهد فسخ را غیرموجه شناخته و نسبت به اعمال ضمانت اجرایی مثل جرائم پیش‌بینی شده و محرومیت‌ها اقدام خواهیم کرد همانطور که تاکنون در کمیته تعیین وضعیت این اعمال شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج