۱۱۱۸۹۹۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

استارت پروژه بازسازی رئال

داستان جدایی زین‌الدین زیدان از رئال مادرید هر روز جدی‌تر می‌شود و حالا رسانه‌های اسپانیایی از احتمال بالای این جدایی خبر می‌دهند.

فرهیختگان: داستان جدایی زین‌الدین زیدان از رئال مادرید هر روز جدی‌تر می‌شود و حالا رسانه‌های اسپانیایی از احتمال بالای این جدایی خبر می‌دهند. ظاهرا زیدان به بازیکنانش اعلام کرده که فصل بعد تمایلی به ماندن در رئال ندارد و تصمیمش را برای جدایی از این باشگاه گرفته است. در چنین شرایطی او شاید بدون کسب جام در آخرین فصل حضورش در برنابئو، تیم محبوبش را ترک کند و برخلاف دوره نخست حضورش روی نیمکت رئال، این بار دوران موفقی را در این تیم سپری نکرد.

عده‌ای معتقدند نقش رونالدو در موفقیت‌های رئال با زیدان و فتح سه لیگ قهرمانان پررنگ‌تر از این مربی فرانسوی بود و عیار واقعی او حالا و در غیاب این ستاره پرتغالی مشخص می‌شود. در هر صورت رئال در رقابت‌های این فصل لالیگا کار بسیار سختی برای رقابت با اتلتیکو مادرید و بارسلونا داشت و تا چند روز دیگر فلورنتینو پرس باید خود را برای یکی از پرکارترین تابستان‌های عمرش به‌عنوان رئیس باشگاه آماده کند. یکشنبه آینده رئال آخرین بازی فصل خود را برابر ویارئال برگزار خواهد کرد و پس از آن تغییرات گسترده در این باشگاه کلید خواهد خورد.

زیدان در فکر جدایی

پس از به پایان رسیدن فصل، پرس باید به سرعت برای تغییرات در تیم دست به‌کار شود و اگر چه خودش ترجیح می‌دهد به جای واژه انقلاب از کلمه بازسازی برای اقدامات تابستانی‌اش استفاده کند، اما شاید تغییراتی که قرار است انجام شود فراتر از یک بازسازی ساده باشد. پرس اولویت‌های زیادی برای کارهایش دارد، از روشن شدن تکلیف زیدان به‌عنوان سرمربی تیم گرفته تا تمدید قرارداد بازیکنان، فروش برخی ستاره‌ها و البته خریدهای کهکشانی که بارها وعده آن را داده است.

زیدان به‌خوبی می‌داند که محبوبیت سابق را در بین هواداران ندارد و شاید به این نتیجه رسیده که در شرایط کنونی نمی‌تواند کمکی به بهتر شدن تیم کند. به همین دلیل در جمع بازیکنانش به آنها گفته که تصمیش برای رفتن جدی است و به‌زودی برنابئو را ترک می‌کند. با این حال اولویت اصلی پرس در این زمینه برگزاری جلسه با زیدان است تا درنهایت مشخص شود که آیا او ماندنی خواهد بود یا خیر. پرس می‌گوید زیدان هنوز با باشگاهش قرارداد دارد و به آن پایبند خواهد بود اما از سوی دیگر این واقعیت را می‌داند که مربی فرانسوی تمایل چندانی به ماندن ندارد و در رختکن تیمش نیز به وضوح این موضوع را اعلام کرده است. زیدان پیش از این نیز از پاسخ به این پرسش که آیا فصل بعد نیز سرمربی رئال خواهد بود، طفره رفته بود و مدیران باشگاه به خوبی می‌دانند که این عدم شفافیت تا حد زیادی می‌تواند به معنای جدایی قطعی او باشد.

به محض پایان رقابت‌های لیگ نخستین کار پرس برگزاری جلسه با زیدان خواهد بود تا درباره آینده او و شرایطش برای ماندن یا جدایی صحبت کنند. اگر زیدان درنهایت راضی به ماندن نشود، پرس باید برای فسخ قرارداد با او به توافق برسد و احتمالا زیدان ترجیح می‌دهد تا این قطع همکاری و خداحافظی از سوی خود باشگاه رسما اعلام شود. فلورنتینو علاقه‌ای به کنار گذاشتن سرمربی تیمش ندارد و زیدان همیشه یکی از نفرات محبوب او محسوب می‌شود. با این حال این بار ظاهرا تصمیم مرد فرانسوی جدی است و پرس کار سختی برای متقاعد کردن او برای ماندن خواهد داشت. در چنین اوضاعی بی‌دلیل نیست که نام‌های مختلفی به‌عنوان جانشینان احتمالی زیدان معرفی شده‌اند و از همین حالا بسیاری سرمربی بعدی رئال را از بین رائول یا مکس آلگری می‌دانند. با این حال تا پیش از جلسه این دو نفر، به‌صورت قطعی نمی‌توان در این‌باره اظهارنظر کرد. البته زیدان احساس می‌کند حمایت لازم را از سوی پرس ندارد و حتی اگر در این فصل می‌توانست به نخستین مربی از سال ۱۹۸۹ تبدیل شود که توانسته دو فصل پیاپی تیمش را فاتح لالیگا کند باز هم تصمیمش برای جدایی جدی بود.

رائول، آلگری و شاید هم آنچلوتی

رسانه‌ها خیلی زود گمانه‌زنی درباره جانشینان احتمالی زیدان را آغاز کرده‌اند و فعلا نام رائول و آلگری بیش از سایرین شنیده می‌شود. البته روز گذشته این شایعه که شاید آنها به سراغ کارلو آنچلوتی، سرمربی سابق خود هم بروند شنیده می‌شد. رئالی‌ها البته برای حفظ شأن سرمربی فعلی خود هنوز رسما به سراغ گزینه‌ای نرفته‌اند، اما گفته می‌شود مذاکرات اولیه را آغاز کرده‌اند. رائول با توجه به اینکه سال‌ها در این باشگاه حضور داشته می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای این پست باشد و البته این تیم با آلگری هم می‌تواند پروژه‌ای تازه و احتمالا موفق را آغاز کند. شاید تجربه کمتر رائول در چنین سطحی یکی از نقاط‌ضعف عمده او برای نشستن روی نیمکت رئال باشد. آلگری هم که دومین فصل بدون تیم خود را سپری می‌کند در یوونتوس دوران بسیار خوبی را پشت‌سر گذاشت و به همراه این تیم ۵ قهرمانی لیگ را تجربه کرد اما پس از اینکه نتوانست در لیگ قهرمانان به موفقیتی برسد جای خود را به مائوریتسیو ساری داد.

البته یوونتوسی‌ها حالا به‌خوبی قدر سرمربی سابق خود را می‌دانند و پس از ناکامی در این فصل به همراه پیرلو به فکر یافتن جانشینی برای او هستند که زیدان و آلگری اصلی‌ترین گزینه‌های آنها هستند. آلگری در طول این دو سال تقریبا کاندیدای مربیگری در تمامی تیم‌های مشهوری که تغییراتی روی نیمکت خود داشتند، بوده است و این بار نوبت به رئال رسیده تا او را نامزد حضور روی نیمکت خود کند.

رائول هم که در تیم‌های پایه رئال مشغول به کار است به‌تازگی به‌عنوان گزینه اصلی هدایت اینتراخت فرانکفورت در بوندس‌لیگا مطرح شده ‌ و حضور او در این تیم برای فصل بعد تقریبا قطعی به نظر می‌رسید، اما حالا با داشتن پیشنهاد از رئال اوضاع کمی متفاوت شده و ممکن است تغییراتی در برنامه‌های او ایجاد شود. بی‌شک وسوسه هدایت رئال مادرید برای او بسیار جذاب است و به همین دلیل تا مشخص شدن شرایط فعلا مذاکراتش با تیم آلمانی را متوقف کرده است. برای آلگری هم هدایت تیمی همچون رئال می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد و به سختی چنین پیشنهادی را رد خواهد کرد. در چنین شرایطی و درحالی‌که از سوی مدیران باشگاه با آلگری تماس گرفته شده است احتمال حضور او در برنابئو کمی بیشتر از رائول است.

گزینه دیگری که رئال مادرید مدنظر دارد، کارلو آنچلوتی است که سابقه حضور روی نیمکت این تیم را دارد و با تجربه بالای خود می‌تواند تیم را در شرایط بد فعلی سروسامان دهد. کارلتو در سال ۲۰۱۴ به همراه این تیم قهرمانی اروپا را تجربه کرد و البته سال بعد پس از اینکه در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان شکست خورد و در لالیگا نیز به مقام نایب‌قهرمانی رسید از سمتش اخراج شد. این مربی ایتالیایی در این فصل به همراه اورتون نتایج نسبتا خوبی کسب کرده و می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای جانشینی زیدان باشد.

تعیین‌تکلیف جدایی‌طلبان

یکی دیگر از مسائلی که پرس پیش رو دارد مساله پایان قرارداد برخی بازیکنان، فهرست مازاد تیم و البته خریدهای جدیدی است که قرار است در تابستان انجام شود. یکی از بازیکنانی که تکلیفش هنوز مشخص نیست، سرخیو راموس است که در انتهای ماه ژوئن قراردادش به پایان می‌رسد و هنوز مذاکرات طرفین برای تمدید آن به نتیجه نرسیده است. اولویت اصلی پرس پس از مشخص شدن تکلیف ماندن یا جدایی زیدان، احتمالا تعیین‌تکلیف کاپیتان تیم خواهد بود.

زمان به سرعت درحال سپری شدن است و این مدافع ۳۵ ساله تنها ۴۵ روز دیگر به‌عنوان بازیکن آزاد می‌تواند راهی تیم جدیدی شود. به همین علت اگر رئال واقعا به حفظ او تمایل دارد باید هر چه سریع‌تر به فکر به نتیجه رساندن مذاکرات خود با وکلای او باشد. گفته می‌شود اصلی‌ترین چالش در این میان‌ مدت قرارداد اوست که راموس پیشنهاد قراردادش را دو ساله داده اما رئالی‌ها تنها برای یک فصل حاضر به تمدید آن هستند. البته ظاهرا بحث‌های مالی نیز در این میان مطرح است و دو طرف هنوز نتوانسته‌اند خواسته‌های خود را تامین کنند. اگر زیدان در مسیر جدایی از باشگاه قرار گیرد، خداحافظی سرخیو راموس می‌تواند تیم را در شرایط نامناسبی قرار دهد چراکه هم سرمربی و هم کاپیتان تیم همزمان این تیم را ترک می‌کنند و این اتفاق می‌تواند برای رختکن تیم مشکل‌ساز باشد.

مادریدی‌ها برای جانشینی راموس، داوید آلابا را زیرنظر دارند و اگر چه گفته می‌شود دستمزد بالای او باعث شده تا هنوز توافقی صورت نگیرد اما خرید این ستاره اتریشی که توانایی بازی در چند پست را دارد و البته بازیکن آزاد است می‌تواند تا حد زیادی مشکلات تیم در فاز دفاعی را حل کند. البته رئالی‌ها این روزها کم با مشکل روبه‌رو نیستند و مساله رافائل واران نیز به تازگی به مشغله‌های ذهنی پرس اضافه شده است. این مدافع فرانسوی تصمیمی برای تمدید قراردادش ندارد و به این ترتیب در تابستان سال بعد می‌تواند به‌عنوان بازیکن آزاد تیم را ترک کند. در چنین شرایطی باشگاه ممکن است نهایتا مجبور به قبول پیشنهادهای او شود و در این تابستان دیگر مدافع میانی‌اش را نیز از دست بدهد. واران درحال حاضر از منچستریونایتد و لیورپول پیشنهادهای خوبی دارد و به این ترتیب ممکن است رئال در فصل بعد یکی از بهترین زوج‌های تدافعی تاریخ خود را دیگر در اختیار نداشته باشد.

پرس از سوی دیگر باید تکلیف آینده سه بازیکن تیم که در موفقیت‌های سال‌های اخیر رئال نقش مهمی داشتند را مشخص کند. لوکاس واسکز، ایسکو و مارسلو در سال‌های اخیر از نفرات تاثیرگذار تیم به‌خصوص در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بوده‌اند که البته باشگاه باید هر چه زودتر درباره آینده آنها تصمیم بگیرد. واسکز همانند راموس آخرین روزهای قراردادش را سپری می‌کند و هنوز با باشگاه به توافق نرسیده است. البته با توجه به سن و سالش رئالی‌ها بی‌میل نیستند تا او را همچنان در ترکیب خود حفظ کنند اما اوضاع برای مارسلو و ایسکو متفاوت است. قرارداد این دو بازیکن فصل بعد به پایان می‌رسد، اما هر دو در شرایط خوب فوتبالی قرار ندارند و در این دو فصل کمتر از سوی زیدان به بازی گرفته شده‌اند. در چنین شرایطی فروش آنها محتمل‌ترین گزینه برای رئال است. البته در صورت جدایی زیدان، نظر سرمربی بعدی تیم در این زمینه می‌تواند بسیار مهم باشد اما بعید است با توجه به افتی که این دو بازیکن داشته‌اند، تلاشی برای حفظ آنها صورت بگیرد.

تامین هزینه خرید امباپه و هالند

پرونده دیگری که رئیس باشگاه باید به فکر حل کردن آن باشد تعیین‌تکلیف چند بازیکن نامدار تیم از جمله گرت بیل و ادن آزارد است. بیل پس از حواشی زیادی که برای تیم ایجاد کرد درنهایت در تابستان قبل تصمیم گرفت به صورت قرضی به تاتنهام برگردد و بازگشت او به لیگ برتر انگلیس نسبتا موفقیت‌آمیز بود اما او هنوز هم با رئال قرارداد دارد و تاتنهام هم با توجه به دستمزد سالانه ۱۷ میلیون یورویی‌اش تمایلی به دائمی کردن قرارداد او ندارد. به این ترتیب وینگر بلزی به برنابئو برمی‌گردد و البته پروژه فروش او با توجه به حواشی سال‌های اخیرش چندان ساده نخواهد بود.

البته در این میان اگر هدایت تیم به کارلو آنچلوتی سپرده شود شاید این مربی ایتالیایی بی‌میل نباشد تا همچنان از او در ترکیب تیمش استفاده کند. به‌خصوص که به تازگی خبر تمایل اورتون برای خرید بیل منتشر شده بود و ظاهرا این مربی ایتالیایی به بازی شاگرد سابقش علاقه دارد. لجبازی بیل با پرس و زیدان باعث شده تا مذاکرات با او بسیار سخت پیش برود و بارها اعلام کرده که می‌خواهد تا پایان مدت قراردادش با رئال در این باشگاه بماند.

ادن آزارد هم که قرار بود جای خالی کریس رونالدو را پرکند در این دو فصل اصلا نمایش خوبی در رئال نداشته و با توجه به شرایط اقتصادی باشگاه، آنها هر پیشنهادی که برای این ملی‌پوش بلژیکی برسد را بررسی خواهند کرد. فروش این ستاره ناموفق می‌تواند بعضی از مشکلات تیم را حل کند. البته اگر تیمی حاضر به خرید بازیکن افول کرده‌ای همچون آزارد باشد که مسلما دستمزد بالایی هم از تیم جدیدش طلب خواهد کرد.

رئالی‌ها اگر بتوانند تا اینجا پروژه‌های خود را به‌خوبی پیش ببرند آن وقت می‌توانند به دنبال خریدهای کهکشانی خود باشند که سال‌هاست منتظر محقق کردن آن هستند. پرس که همیشه رویای یک رئال کهکشانی را در سر دارد و بارها با خرید ستاره‌های بزرگ دنیای فوتبال نشان داده که در این زمینه موفق است این بار می‌خواهد با به خدمت گرفتن کیلیان امباپه و ارلینگ هالند تیمی غیرقابل مهار را تشکیل دهد. ستاره فرانسوی پاری‌سن‌ژرمن سال‌هاست که در رادار رئال قرار دارد اما مشکلات مالی و قیمت بالای او باعث شده تا این تیم نتواند رویای خود را در خرید او محقق کند. با این حال در این تابستان ممکن است پرس دست به جیب شده و گران‌ترین انتقال تاریخ فوتبال را به نام تیمش ثبت کند.

به‌خصوص که رئال فصل قبل هم خرید مهمی انجام نداد و احتمالا امسال با دست پر وارد بازار نقل‌وانتقالات خواهد شد. البته در این میان خرید هر دوی این بازیکنان بسیار دشوار و تا حدی غیرممکن خواهد بود؛ چراکه با توجه به بحران کرونا، درآمد تیم‌ها تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و نمی‌توانند همانند سابق دست به ولخرجی بزنند. شاید در‌صورتی‌که آنها بتوانند بیل و آزارد را با قیمتی مناسب به فروش برسانند برای خرید هالند از دورتموند نیز دست به کار شوند اما در شرایط فعلی خرید یکی از این دو بازیکن هم می‌تواند موفقیت بزرگی برای پرس محسوب شود. رئیس رئال پس از شکست تلخی که در جریان ماجرای راه‌اندازی سوپرلیگ اروپا داشت تلاش دارد تا وجهه خود را ‌ بین هواداران رئال بهتر کند و یک خرید بزرگ می‌تواند تا حد زیادی محبوبیت از‌دست‌رفته او را برگرداند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج