۱۱۱۹۳۳۹
۲ نظر
۵۰۱۵
۲ نظر
۵۰۱۵
پ

سرانجام «سینما بلوار» چه شد؟

پروژه بازسازی "سینما بلوار"، واقع در بلوار کشاورز و در محدوده طرح توسعه دانشگاه تهران است

خبرگزاری ایسنا: معاون سابق فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از تصمیم دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تغییر کاربری "سینما بلوار" انتقاد کرد و گفت: متاسفانه این دانشگاه تصمیم دارد کاربری "سینما بلوار" را که ارزش تاریخی و فرهنگی دارد، تغییر داده و این مرکز را به محل برگزاری همایش تبدیل کند.
سرانجام «سینما بلوار» چه شد؟
دکتر مجید سرسنگی در گفت‌وگو با ما ضمن بیان این مطلب به آخرین وضعیت پروژه بازسازی "سینما بلوار"، واقع در بلوار کشاورز و در محدوده طرح توسعه دانشگاه تهران اشاره و اظهار کرد: دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به‌خاطر در برگیری جمع کثیری از دانشجویان برای رسیدن به اهداف فرهنگی خود، نیازمند داشتن اماکن هنری و فرهنگی هستند. به همین جهت از مدت‌ها پیش با همکارانمان در دانشگاه علوم پزشکی تهران برای در نظر گرفتن محیطی هنری در خصوص "سینما بلوار" وارد مذاکره شدیم.
وی در ادامه تصریح کرد: تصمیم ما با دانشگاه علوم پزشکی تهران این بود که با انجام یک پروژه مشترک، "سینما بلوار" را که یکی از سینماهای قدیمی کشور بود، بازسازی کنیم تا هم هویت فرهنگی آن حفظ شود و همین اینکه در درون "سینما بلوار" یک مجموعه از سالن‌های سینما و محیطی فرهنگی را برای دانشگاهیان و سایر اقشار مهیا کنیم.
معاون سابق فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: متاسفانه متوجه شدیم که دانشگاه علوم پزشکی تهران تصمیم گرفته است "سینما بلوار" را به محلی برای برگزاری همایش‌های خود تبدیل کند و از بازسازی آن به منظور استفاده فرهنگی و هنری منصرف شده است که به نظر من این اقدام سود فرهنگی چندانی برای دو دانشگاه نخواهد داشت.
دکتر سرسنگی تاکید کرد: در شرایطی که ما در دانشگاه‌ها می‌کوشیم با سیل تهاجمات فرهنگی و تولیدات مخرب هنری مقابله کرده و اوقات فراغت دانشجویان را با برنامه‌هایی سالم پر کنیم، تصمیم فعلی دانشگاه علوم پزشکی تهران قطعا همسو با این هدف نخواهد بود.
معاون سابق فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تاکید کرد: نکته بعدی اینکه "سینما بلوار" جزوی از تاریخ فرهنگ و هنر کشور است. ما باید سعی کنیم تا حد امکان در ساخت و بهره‌برداری از چنین سالن‌هایی همت کنیم، نه آنکه کاربری سالن‌های موجود را هم تغییر دهیم. هر مکان فرهنگی که بسته یا تخریب می‌شود، در حقیقت، بخشی از فرهنگ ما را به دست نابودی می‌دهد. امیدوارم دوستان عزیزمان در دانشگاه علوم پزشکی تهران که قطعا بیش از بنده دغدغه مسائل فرهنگی را دارند، در این رابطه تجدید نظر کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      درهیچ کشوری سینماهافقط فیلم داخلی پخش نمیکنندفیلم سایرکشورهاهم پخش میشه غیرازایران

    • حمید امانی

      دیگه کی حوصله سینما روداره هر کاری میخوان بکنن اصلا اونجارو مسجد درست کنن کی اعتراض میکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج