۱۱۱۹۳۵۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

قرنطینه موقت ۵۸مسافر در مرز‌های کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از قرنطینه موقت ۵۸ نفر و پایش سلامت ۲۹۷ هزار و ۴۰۹ مسافر در مرزهای (هوایی، زمینی و دریایی) کشور توسط امدادگران و داوطلبان این نهاد خبر داد.

ایرنا: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از قرنطینه موقت ۵۸ نفر و پایش سلامت ۲۹۷ هزار و ۴۰۹ مسافر در مرزهای (هوایی، زمینی و دریایی) کشور توسط امدادگران و داوطلبان این نهاد خبر داد.

مهدی ولی پور با اعلام آخرین آمار اجرای طرح کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور از روز ۲۰ اسفند سال گذشته تا صبح روز بیست و یکم اردیبهشت ماه امسال، افزود: با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، کنترل بهداشتی مسافران ورودی به کشور در ۱۸ مرز رسمی هوایی، زمینی و دریایی فعال در ۱۶ استان برعهده جمعیت هلال احمر قرار گرفته و ۴۷۱ نفر از نیروهای آموزش دیده جمعیت هلال احمر از ۲۰ اسفندماه سال ۹۹ فعالیت خود را در این زمینه آغاز کردند.

وی توضیح داد: در مدت یاد شده ۱۴ هزار و ۸۲۲ نفر تست «پی سی آر» برای مسافران مشکوک به کرونا انجام شد که ۵۸ نفر در این مدت در قرنطینه موقت قرار گرفتند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از انجام ۴۰ هزار و ۶۷۸ تست فوری تشخیص کرونا توسط امدادگران هلال احمر در ۱۸ مرز فعال و رسمی کشور خبر داد و گفت: این طرح با همکاری وزارتخانه های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و کمک به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می‌شود و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت نیاز تست سریع کرونا گرفته می‌شود.

ولی پور ادامه داد: اکنون امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی در قالب گروه‌های سه نفره در مرزهای زمینی و گروه‌های پنج نفره در مرزهای هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می‌شوند تست سریع کرونا می گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت نیاز به نقاهتگاه‌های پیش بینی شده ارجاع می‌شوند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم بیماری کووید ۱۹ است.

بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به این ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌هایی جدید در جهان به وجود آورده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج