جاباما
۱۱۱۹۶۶۰
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

همدانی: استقلال به فکر قهرمانی در جام حذفی باشد

پیشکسوت استقلال گفت: «فرهاد مجیدی» نتایج بدی نگرفته، اما ۲ شکست برابر ذوب‌آهن و پرسپولیس ناراحت کننده بود. باید از این باخت‌ها برای موفقیت درس گرفت. آبی‌پوشان باید به فکر قهرمانی در جام حذفی باشند و حق اشتباه کردن ندارد.

ایرنا: ستار همدانی از جمله پیشکسوت‌های استقلال است که صریح و شفاف سخنان خود را مطرح می‌کند. او با سال‌ها حضور در تیم استقلال به عنوان بازیکن، مربی و سرپرست شناخت جامع و کاملی از این تیم دارد و به طور حتم حرف‌هایش قابل تامل است.

همدانی درباره استقلال، شانس‌ این تیم برای قهرمانی در جام حذفی، مدیریت استقلال و فرهاد مجیدی حرف‌های جالبی زد که متن آن در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

شرایط استقلال چرا این روزها به هم ریخته است؟

تیم استقلالی که در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفت با تیمی که در ۲ دیدار اخیر خود در لیگ برتر بازی کرده تفاوت کرده است، آبی‌پوشان با افت روبرو شده‌اند.

دلیل این موضوع چیست؟

استقلال در مدت زمانی کوتاهی ۶ بازی سنگین پشت سر گذاشت و توانست با قاطعیت از گروه خود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان‌ آسیا صعود کند، اما در بازگشت خود به ایران و انجام ۲ بازی افت کرد. یکی از دلایل افت کردن می‌تواند خستگی باشد و دلیل دیگر ساختاری است که با تغییرات روبرو شده است.

این ساختار چرا از بین رفت.

شما نگاه کنید در لیگ قهرمانان آسیا ساختار تیمی استقلال به شکل مطلوبی بالا بود، آنها در دفاع و حمله توازن داشتند و علاوه بر اینکه خوب بازی می‌کردند، نتایج خوبی هم می‌گرفتند اما این شرایط عوض شد. باید مربیان استقلال تحقق و بررسی کرده و راهکارهای علمی و فنی در نظر بگیرند تا شرایط به سودشان رقم بخورد.

جدایی فراز کمالوند در این اتفاقات نقش داشت.

فراز کمالوند و استقلال زوج خوبی در نیمکت استقلال ساخته بودند، آنها فاکتور تجربه و محبوبیت را در کنار هم داشتند و نتایج خوبی را نیز کسب کردند. خروجی همکاری‌شان نیز مثبت بود و حالا فرهاد مجیدی باید فرد دیگری را کنار خود بیاورد که بتواند با وی هماهنگ بوده و کمک حالش باشد.

مجیدی در این ماجراها چقدر نقش دارد؟

یعنی چی؟

یعنی اینکه تیم خوب لیگ قهرمانان آسیا دچار افت شد، نقش مجیدی در این افت چقدر است؟

وقتی تیمی نتیجه می‌گیرد یا شکست می‌خورد همه عوامل به پای سرمربی که رهبر اصلی تیم است نوشته می‌شود. شاید که نه حتما نتیجه‌گیری تیم عوامل مختلف دارد اما همه سرمربی تیم را می‌بینند. مجیدی مربی باهوشی است و باید توجه داشته باشد همه در استقلال از وی توقع دارند تیم را به موفقیت برساند. او نتایج بدی تا حالا روی نیمکت استقلال نتیجه نگرفته اما دو شکست برابر ذوب‌آهن و پرسپولیس ناراحت کننده بود. وی باید از این باخت‌ها درس گرفته و از تجربیات شکست استفاده کند تا به موفقیت برسد.

این تیم در جام حذفی با ذوب‌آهن بازی دارد، تیمی که در لیگ برتر استقلال را شکست داد.

استقلال در لیگ برتر نیز شایسته شکست نبود و عملکرد خوبی داشت اما نتوانست از فرصت‌هایش استفاده کند و مغلوب شد. حالا استقلال باید جام حذفی را جدی بگیرد. در این بازی استقلال حق اشتباه کردن ندارد.

استقلال توانایی برنده شدن در این مسابقه را دارد؟

چرا که نه؛ جام حذفی مسیر کوتاهی برای قهرمانی است و استقلال با چند مسابقه می‌تواند جام بگیرد، بنابراین نباید غفلت کند. اگر اتفاق عجیبی رخ ندهد استقلال با غلبه بر ذوب‌آهن که تیم خوبی نیز هست راهی مرحله بعدی جام حذفی خواهد شد.با شکست در شهرآورد، تکلیف استقلال تقریبا در لیگ برتر مشخص شد و این تیم همان طور که گفتم باید به جام حذفی نگاه ویژه داشته باشد.

و حرف پایانی ..

به طور حتم مدیریت استقلال با فرهاد مجیدی نیز به مشکل خواهد خورد، همان طور که با شفر، استر‎اماچونی،مجیدی قبل از فکری و با خود فکری به مشکل خورد. انتخاب‌های غلط مدیریتی در استقلال این تیم را با مشکلات عدیده‌ای در سال‌های اخیر روبرو کرده است. یک مثال هست که می‌گویند اگر می‌خواهید یک شهر را خراب کنید مدیریت آن را به آدم‌های کوچک بسپارید و دقیقا در استقلال این اتفاق افتاد. انتخاب هیات مدیره و مدیران ضعیف در استقلال باعث شد این تیم نابود شود و باید سال‌ها بگذرد تا استقلال درست شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سرورشما

      کیسه کشا باعث خنده ما هستن

      توهمین خیال باش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج