۱۱۱۹۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

بدحجابی‌ها نتیجه توطئه جهانی است

وی با اشاره به اینکه اسلام دارای دو سلسله احکام ضروری و غیر ضروری است، بیان داشت: احکام ضروری آنهایی هستند که اگر مسلمانی آن را انجام ندهد منکر دین اسلام و قرآن و خدا شده است و انکار حجاب نیز یکی از همین احکام ضروری است.

آیت‌الله محمد حسن اختری شامگاه جمعه در همایش بزرگ عفاف و حجاب با موضوع بررسی توطئه‌های سیاسی و فرهنگی صهیونیسم و استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بنیاد فرهنگی صبح قریب با هدف فرهنگ سازی در مسئله عفاف و حجاب در میان زنان و مردان ایرانی تاسیس شده، اظهار داشت: بنیاد صبح قریب برای پشتیبانی و حمایت از مقاومت اسلامی و فرهنگ سازی مقاومت تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه امر حجاب و عفاف دو موضوع بسیار با اهمیت از موضوعات اسلامی و اصول دینی و انسانی است، تصریح کرد: حجاب به عنوان فریضه و دستور الهی و سفارش پیامبر بزرگ اسلام (ص) و به عنوان واجب قرآنی است که در آیات قرآن بر رعایت آن تاکید شده و مانند تمامی فرایض اسلامی همچون نماز، روزه، زکات، درستکاری و امانت داری به حجاب سفارش شده است.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: عفاف دارای ابعاد مختلفی است و عفت موضوعی عام و فراگیری است که در تمام رفتار، گفتار و اخلاق فرد مسلمان عینیت پیدا می‌کند و در تمام ابعاد وجودی انسانی راه دارد.

* منکر حجاب منکر خدا است

وی با اشاره به اینکه اسلام دارای دو سلسله احکام ضروری و غیر ضروری است، بیان داشت: احکام ضروری آنهایی هستند که اگر مسلمانی آن را انجام ندهد منکر دین اسلام و قرآن و خدا شده است و انکار حجاب نیز یکی از همین احکام ضروری است.

اختری تاکید کرد: حجاب جزو ضروریات دین مقدس اسلام و در آیات قرآن بر رعایت حجاب و عفاف تاکید شده است.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه ملزم به رعایت حجاب هستند، اضافه کرد: مردان نیز همانند زنان باید حجاب را رعایت کنند، اما حد و حدود حجاب مردان و زنان با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد.

* بسیاری از این هنجار شکنی‌ها و بد حجابی‌ها برنامه ریزی شده است

دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) با بیان اینکه در بعضی از مراکز تفریحی، عمومی، ورزشی و خیابان‌ها بسیاری از مظاهر بدحجابی دیده می‌شود، بیان داشت: مظاهر بدحجابی و هنجارشکنی در جامعه مسلمان ایران در حال گسترش است بنابراین باید مردم مسلمان همت ویژه‌ای در این خصوص به خرج دهند و همه با تلاش و همدلی جامعه ارزشی آراسته به زینت عفاف و حجاب را بسازیم.

وی در مورد ریشه‌های بد حجابی گفت: عده‌ای از افراد به دلیل کم توجهی و نا آگاهی به بدحجابی روی می‌آورند و هنوز مزایای حجاب برای آنها جا نیفتاده است و در بعضی از افراد نیز شبهاتی در مسئله حجاب و عفاف وجود دارد که باید برای آنها توضیح داده و مسائل روشن شود.

اختری ادامه داد: زمانی که برای افرادی که بر اثر بی اطلاعی حجاب را رعایت نمی‌کنند، شفاف سازی شود که بدحجابی آنها حکم مخالفت و مقابله با اسلام و ائمه (ع) را دارد آنها از این کار دست بر می‌دارند بنابراین یک مسئله در فرهنگ سازی عمومی و دیگر در فرهنگ عمومی نهفته است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از دلایل بدحجابی در جامعه به دلیل توطئه است، تصریح کرد: همه باید به این مسئله توجه داشته باشند که بخشی از بدحجابی‌ها در میان جامعه بر اساس برنامه ریزی‌های خاص پیش می‌رود و از توطئه جهانی و امپریالیسمی علیه جمهوری اسلامی ایران نشات می‌گیرد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: همان‌هایی که می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران را از پا درآورند و آن را ناکارآمد جلوه دهند و قصد تضعیف ایمان و اعتقاد و باورهای مردم را دارند، با برنامه مظاهر هنجارشکنانه را توسط انسان‌های فریب خورده و یا اجیر شدگان خود در جامعه ترویج می‌دهند.

وی اضافه کرد: دشمن همواره در تلاش است باور ایمانی مردم ما متزلزل کند و عده‌ای از دست نشانده‌های خود را مأموریت می‌دهند تا برای تبلیغ بدحجابی در میان مردم بروند و بر روی پسران و دختران و زنان و مردان ما تأثیر منفی بگذارد و زمینه فساد و تبهکاری را افزایش دهند.

اختری بیان داشت: اقدامات این افراد در اصول خانواده‌ها سستی به وجود می‌آورد و به بنیان‌های خانوادگی لطمه می‌زند و در اثر معاشرت‌های غیر مشروع و ناسالم آمار طلاق زیاد می‌شود.

این مسئول گفت: معتقدیم بسیاری از این هنجار شکنی‌ها و بدحجابی‌ها دستور و برنامه دشمنان برای از بین بردن ایمان جوانان ما است.

* ترویج حجاب و عفاف نیاز به گرفتن و بستن ندارد

دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع) تاکید کرد: عده‌ای از جوانانی که به هر دلیلی وارد کشورهای دیگر می‌شوند و در برنامه‌هایی خلاف عرف جامعه ایرانی شرکت می‌کنند، افرادی با گرفتن عکس از آنها، جوانان ما را مجبور به همکاری با خود می‌کنند و در صورت عدم همکاری آنها را تهدید به رسوایی و بی آبرویی در نزد خانواده‌هایشان می‌کنند، لذا عده‌ای از آنها تسلیم خواسته‌های دشمنان می‌شوند و هنگام برگشت به کشور در راستای مقابله با ضد ارزش‌ها قدم بر می‌دارند.

وی در پایان اذعان داشت: ترویج حجاب و عفاف نیاز به گرفتن و بستن ندارد بلکه نیازمند کار فرهنگی در سطح عموم جامعه است تا توطئه‌های دشمنان را در این خصوص ناکام بگذارد.

منبع: فارس

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

بدحجابی‌ها نتیجه توطئه جهانی است



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج