۱۱۱۹۹۲۶
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

برخورد جدی قوه‌قضائیه با جرایم انتخاباتی

معاون اول قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه در برخورد با تخلفات انتخاباتی بدون اینکه تفاوتی بین نامزدها قائل شود، با متخلفان برخوردی جدی و قانونی خواهد داشت.

ایسنا: معاون اول قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه در برخورد با تخلفات انتخاباتی بدون اینکه تفاوتی بین نامزدها قائل شود، با متخلفان برخوردی جدی و قانونی خواهد داشت.

حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ۲۹ اردیبهشت در آیین تودیع و معارفه رؤسای دادگستری استان اردبیل در سالن ولایت اردبیل اظهار کرد: ما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراها هستیم که یک شرایط خطیری را در ارتقا مراقبت‌های امنیتی به وجود آورده تا با پرهیز از دودستگی‌ها به حضور باشکوه مردم در پای صندوق آرا کمک کنیم.

برخورد جدی قوه‌قضائیه با جرایم انتخاباتی

وی تنوع برگزاری انتخابات در 28 خرداد را از انتخابات ریاست جمهوری تا شوراها گرفته و انتخابات میان دوره‌ای مجلس و خبرگان تصریح کرد: دشمنان تلاش می‌کنند تا به اشکال مختلف حضور مردم را در انتخابات کم رنگ جلوه دهند در حالی که مردم وظیفه‌شناس و مؤمن ایران برخلاف دیدگاه خبیث دشمنان، حضوری پررنگ در صحنه انتخابات را رقم خواهند زد.

معاون اول قوه قضائیه حضور در این عرصه را یک وظیفه شرعی و ملی دانست و گفت: انتخابات ایران از جهات مختلف با انتخابات آمریکا و کشورهای غربی متفاوت است چرا که در انتخابات کشورمان اصل بر جمهوریت و اسلامیت، رعایت اخلاق حسنه و مرزهای اعتقادی است.

محسنی اژه‌ای افزود: در کنار اقدامات پیشگیرانه، قوه قضائیه به عنوان مجموعه نظارتی در کنار نیروی انتظامی و مجموعه‌های امنیتی و اطلاعاتی سعی دارد تا مانع از مخدوش شدن صحنه انتخابات شده و به حفظ منافع ملی، بیت‌المال و جلوگیری از استفاده نامناسب از امکانات دولتی کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قطعا مجموعه قضایی سریع و به موقع با تخلفات انتخاباتی برخورد می‌کند و اگر نامزدی و یا طرفداری بخواهد خلاف مسیر قانونی حرکت کند، ما بدون تفاوت بین نامزدها و ستاد آنها سعی خواهیم کرد تا از ظرفیت‌های قانونی در برخورد با تخلفات استفاده کنیم.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: بدون اغماض در این زمینه ورود پیدا می‌کنیم تا با حفظ امنیت و آرامش کشور با فضاسازی‌های دروغین، ترویج ابتذال و حرکت‌های ضد اخلاقی در فضای مجازی و حقیقی برخورد شود.

وی بیان کرد: توجه به اصل مشورت خلاف استقلال آرا نیست و قضات باید بازداشتی‌های خود را به حداقل رسانده و به جای دادن آرای زندان، به صدور احکام جایگزین در حبس توجهی جدی داشته باشند.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: قاضی با توجه به شرایط و زمان مقتضی اجرای احکام را انجام می‌دهد و به پیوست امنیتی، رسانه‌ای و تأثیرگذار صدور احکام نیز توجهی جدی خواهد داشت.

وی در ادامه مبارزه مستمر و دائم با شیطان درون و بیرون را لازمه سلامت نفس دانست و اظهار کرد: امروز رژیم‌های ددمنش منطقه سعی می‌کنند تا با خوی وحشی‌گری در غزه و فلسطین اشغالی به کشتار مردم مظلومی دست بزنند که 70 سال است ظلم و ستم حاکمان فاسق را تحمل می‌کنند.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: در این روزها بیش از 200 نفر از مردم مظلوم فلسطین و غزه به شهادت رسیده که از این بین 60 نفر کودک و انسان‌های بی‌دفاعی بودند.

محسنی اژه‌ای سکوت سازمان‌های بین‌المللی را با سر دادن شعارهای دروغین حمایت از مظلومان یادآور شد و گفت: آنهایی که دست به چنین جنایت بی‌شرمانه‌ای می‌زنند باید از نسل گرگ صفتان و جلادانی باشند که خوی وحشی‌گری آنها هیچ وقت آرام نمی‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج