۱۱۱۹۹۲۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

وزارت ورزش، کمک دولت به فدراسیون را برداشت!

ترکش‌های پرونده ویلموتس و شکایت شستا و سند زدن ساختمان فدراسیون فوتبال به نام این شرکت زیرمجموعه تامین اجتماعی هنوز ادامه دارد.

فوتبالی: ترکش های پرونده ویلموتس و شکایت شستا و سند زدن ساختمان فدراسیون فوتبال به نام این شرکت زیرمجموعه تامین اجتماعی هنوز ادامه دارد.

دو هفته پیش بود که شهاب الدین عزیزی خادم رییس جدید فدراسیون فوتبال به همراه سرپرست تیم ملی در جلسه ای با محمدباقرنوبخت شرکت کردند و در انتهای جلسه خبری اعلام شد که محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به فدراسیون فوتبال کمک قابل توجهی کرده است. رقم های مختلفی از ۱۰ میلیارد تومان تا ۳۰ میلیارد تومان مطرح شد و البته این کمک می توانست گره های زیادی از مشکلات تیم ملی و فدراسیون فوتبال را باز کند.

اما خبر عجیبی در این باره به گوش می رسد. اینکه وزارت ورزش و جوانان کمک دولت به فدراسیون فوتبال را به جای پولی که بابت شستا به فدراسیون فوتبال داده، برداشته و نمی خواهد آن را به فدراسیون فوتبال بدهد.

این خبر را حافظ کاظم زاده، مجری برنامه ورزشگاه شبکه ۵ سیما روی آنتن زنده اعلام کرد و البته گفت وزارت ورزش و جوانان این پول را بلوکه کرده است. البته در اینکه پول می بایست به فدراسیون فوتبال برسد شکی نیست اما تیم ملی وفدراسیون فوتبالی که بحران مالی دارد و شنیده شده در حساب این فدراسیون، کمتر از ۳۰ میلیون تومان پول هست، به این پول احتیاج دارند. این پول در واقع بلوکه نشده بلکه به خاطر طلب وزارت ورزش از فدراسیون به خاطر کمک این وزارتخانه در سال ۱۳۹۹ برداشت شده و ظاهرا بودجه فدراسیون فوتبال در سال ۱۴۰۰ هم توسط وزارت ورزش به پای پولی که وزارت سال گذشته به فدراسیون فوتبال داده شده بود، گذاشته شده تا بحران های فدراسیون چند برابر شود.

البته در این موقعیت بهتر بود وزارت ورزش و جوانان پول این مقطع فدراسیون و تیم ملی مملکت را در آستانه حضور در بحرین می داد تا تیم ملی با آمادگی و روحیه بهتری به منامه برود و مشخص نیست چرا این اتفاق افتاده است اما هر چه هست، تیم ملی برای صعود به مرحله بعد به این پول احتیاج دارد.

انگار قرار نیست بد بیاری های فدراسیون فوتبال شهاب الدین عزیزی خادم تمام شود. پس از بحران سند زدن ساختمان فدراسیون و از دست رفتن این ساختمان، فدراسیون نشین که از لحاظ مالی در وضع مناسبی به سر نمی برند و کفگیرشان به ته دیگ خورده حالا یک چالش جدید پیش آمده است.

مشخص نیست چه کسی می خواهد این وضعیت را مدیریت کند چرا که اگر تیم ملی نتواند به مرحله بعد و در نهایت به جام جهانی قطر صعود کند، حدود ۱۱ میلیون دلار فدراسیون فوتبال از دست می رود.

با توجه به اوضاع بد تیم ملی فوتبال ایران در جدول گروه سوم رقابت های مقدماتی جام جهانی و انصراف کره شمالی و اریتره، امتیاز و گلهای خورده تیمهای چهارم حذف می شود و همین می تواند کار تیم ملی را سخت تر هم بکند. با توجه به اینکه تیم ملی در مقابل کامبوج سه امتیاز و تفضل گل خوبی کسب کرده و مطمئنا در بازی برگشت در منامه هم پیروز میدان خواهد بود اما اگر کامبوج تیم چهارم شود، امتیازهای این تیم هم حذف می شود و کار برای صعود سخت تر هم می شود.

در هر حال شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال به دلیل همین بحران، شخصا پیگیر امور تیم ملی شده تا بتواند با ایجاد بستر های مناسب و زیر ساخت های مورد نیاز تیم دراگان اسکوچیچ را با کمترین دغدغه راهی بحرین کند اما او به پول احتیاج دارد. عزیزی خادم تنهاست و این تنهایی با ماجرایی که وزارت ورزش و جوانان پیش آورده دارد کم کم به فدراسیون فوتبال و تیم ملی هم می رسد.

اگر قرار است مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان کمک دولت را به خاطر طلب شستا به فدراسیون فوتبال ندهند، چه لزومی به دیدار با محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور بود؟ عزیزی خادم سعی کرد تا کمک مالی مناسبی را برای تیم ملی جذب کند اما به دلیل محدودیت های قانونی کمک مستقیم دولت به فدراسیون فوتبال این پول درست قبل از شروع اردوی تیم ملی در کیش به وزارت ورزش و جوانان رسید تا زیرمجموعه دولت پول را به فدراسیون فوتبال بدهد،اما پول به خاطر طلب این وزارتخانه از فدراسیون قبلی (که رییس این فدراسیون در زمان انعقاد قرارداد با ویلموتس عضو فدراسیون هم نبود) در حساب وزارت ورزش و جوانان ماندنی شده است تا شوک دیگری این بار از سوی وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون عزیزی خادم وارد شود.

حالا که تیم ملی به این کمک نیاز مبرم دارد، چرا این پول به فدراسیون فوتبال داده نمی شود؟ در جایی که تیم ملی به حمایت ویژه نیاز دارد حالا دست فدراسیونی ها در پوست گردو مانده و باید دید در روزهای آتی این مشکل بزرگ حل می شود یانه. مشکلی که به راحتی می تواند بزرگ ترین سنگ و سد در راه رسیدن تیم ملی به مرحله بعدی رقابتهای مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج