۱۱۱۹۹۵۶
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

علیه روحانی از دو جبهه‌ی نمایندگان و کاندیدا‌ها

مجلس‌یازدهمی‌ها در جلسه علنی روز گذشته خود بار دیگر در نطق‌هایشان به نبرد دوباره با دولت و شخص روحانی رفتند و حتی خواستار محاکمه روحانی در دادگاه افکار عمومی شدند.

شرق: مجلس‌یازدهمی‌ها در جلسه علنی روز گذشته خود بار دیگر در نطق‌هایشان به نبرد دوباره با دولت و شخص روحانی رفتند و حتی خواستار محاکمه روحانی در دادگاه افکار عمومی شدند.

روزهای پایانی دولت‌‌ها که هم‌زمان است با رقابت‌های انتخاباتی، معمولا با نقدهای تند به عملکرد دولت مستقر همراه می‌شود و دولت روحانی هم از قاعده مستثنا نیست. هرچند عملکرد روحانی و کابینه او، به‌خصوص در حوزه اقتصاد، در سه سال گذشته قابل دفاع نیست، اما عملکرد بهارستانی‌ها هم در یک سال گذشته دستاورد درخور توجهی نداشته و جز حمله به دولت، کارکرد دیگری برای خود تعریف نکرده‌اند.

علیه روحانی از دو جبهه‌ی نمایندگان و کاندیدا‌ها

از نمایندگان مجلس که حتی نتوانستند امانت‌دار بودجه باشند و با رسوایی دستکاری جداول بودجه روبه‌رو هستند، انتظار می‌رود قبل از هر اقدامی بر عملکرد خود متمرکز شوند تا آبروی رفته مجلس را بازگردانند.

در این بین، صحن علنی مجلس برای نمایندگانی که در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شده‌اند، فرصت خوبی برای خط‌و‌نشان‌کشیدن برای دولت فراهم کرده و کرونا و مذاکرات وین نیز چاشنی این حملات شده‌اند.

نایب‌رئیس مجلس که خود نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری است، روز گذشته در صحن مجلس گفت: شش ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده، دولت باید تمهیداتی می‌اندیشید تا مردم شرایط بهتری داشته باشند. به نظر می‌رسد دولت همه چیز را رها کرده است.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی گفت: وضعیت گرانی‌ها شرایط بدی پیدا کرده است. پیش از این بهانه افزایش قیمت ارز را داشتند و می‌گفتند به دلیل افزایش قیمت دلار، قیمت کالاها افزایش یافته است. در حال حاضر قیمت دلار در حال کاهش است، بنابراین گرانی‌های اخیر توجیهی ندارد. وی تصریح کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا، بسیاری از مردم شغل و درآمد خود را از دست داده‌اند. در این شرایط، گرانی‌های اخیر فشاری مضاعف بر آنان است.

روحانی از تأثیر سیاست گلابی‌اش بر سفره‌های مردم بگوید

پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نیز در جلسه دیروز با بیان اینکه مردم انتظار دارند رئیس‌جمهور نسبت به عملکرد خود نه در صد روزه که وعده داده، بلکه نسبت به عملکرد هشت‌ساله خود پاسخ‌گو باشد، تأکید کرد عملکرد دو دوره فعالیت وی باید در دادگاه مردمی مورد بررسی قرار گیرد. نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر کسانی نگاه به اصول 130 تا 155 قانون اساسی داشته باشند، می‌بینند که رئیس‌جمهور عالی‌ترین مقام رسمی کشور است؛ البته بعد از مقام معظم رهبری که وظایف خاص دیگری دارد.

وی تصریح کرد: این روزها که در آستانه مباحث انتخابات ریاست‌جمهوری قرار داریم و مردم باید کارنامه دو دوره چهار‌ساله رئیس‌جمهور فعلی را جمع‌بندی کنند، چند نکته شایان توجه است. مردم ما انتظار دارند که آقای روحانی نسبت به عملکرد خود، نه در صد روزه که وعده دادند و نه در چهار سال، بلکه نسبت به عملکرد هشت‌ساله خود پاسخ‌گو باشد.

وی خطاب به رئیس‌جمهور گفت: آقای روحانی بفرمایید سیاست‌های گلابی شما با سفره‌های مردم و با اشتغال جوانان تحصیل‌کرده چند‌میلیونی این کشور چه کرده است؟ مردم این روزها بعد از هشت سال می‌گویند دریغ از پارسال.

مذاکرات وین و نگرانی نمایندگان مجلس از به ‌نتیجه ‌رسیدن این مذاکرات و احتمال رفع تحریم‌ها، موضوع حمله بعدی این نماینده مجلس بود و رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آقای روحانی در کنار میز مذاکرات و مناظرات باید میز پاسخ‌گویی برای مردم پهن کند و در یک دادگاه مردمی عملکردش مورد بررسی قرار گیرد.
پژمانفر خطاب به رئیس‌جمهور یادآور شد: مردم ما بارها و بارها به شما گفته‌اند مشکل ما سیاست خارجی، آن‌هم به سبک ذلت‌باری که شما آن را انجام داده‌اید، نیست، بلکه مشکل ضعف مدیریت داخلی شماست که بر آن اصرار دارید. شما بلایی بر سر مردم آوردید که همه مسئولان شرمسار هستند.

وی افزود: مردم ما می‌گویند در گام دوم انقلاب، مصونیت غیرقانونی مسئولان برخلاف قانون، شرع و عقل است و باید مصونیت‌های بی‌وجه مثل خیلی از کشورهای دنیا برداشته شود. تشکیل میز بررسی عملکرد رئیس‌جمهور موجب اعتماد بیشتر مردم به نظام خواهد شد. پژمانفر گفت: کسانی که قائل هستند رئیس‌جمهور هیچ اختیاری ندارد، سؤال از آنها این است که چرا وارد این عرصه شده‌اید و سال‌ها کار را به دست گرفتید و امروز هم با ولع دنبال این امور هستید؟

عزیزان، مردم دست شما را خوانده‌اند و می‌دانند بی‌عرضگی و ناتوانی، شما را به این وضع انداخته است. مردم ما خیلی فراموش‌کار نیستند که کسی را که در کشور بالاترین نقش را در سال‌های گذشته بر عهده داشته و در مدیریت یک قوه و تأثیر در دو قوه دیگر زبانزد خاص و عام است، فراموش کنند. در ادامه جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس، مجید نصیرایی، نماینده طبس نیز در تذکری به افزایش افسارگسیخته قیمت کالاهای اساسی اعتراض کرد و گفت: در دو ماه گذشته قیمت کالاهای اساسی افزایش شدیدی داشته است.

قیمت روغن ۳۵ درصد، شکر ۷۲ درصد و نان حدود ۵۰ درصد و قیمت شن و ماسه نیز افزایش یافته است. نصیرایی با بیان اینکه شب انتخابات عده‌ای به دنبال ناراضی‌کردن مردم هستند تا دلسرد شوند، گفت: گرانی‌های شب انتخابات در این موقعیت حساس قابل تحمل نیست. وی تأکید کرد: وزیر صمت در زمان رأی اعتماد وعده داده بود قیمت کالاهای اساسی افزایش نخواهد یافت، اما امروز شاهد افزایش افسارگسیخته قیمت کالاها هستیم.

تضمین مذاکرات وین چیست؟

مذاکرات وین و نگرانی از رفع تحریم‌ها نیز که مدت‌هاست سبب نارضایتی بسیاری از مخالفان دولت از‌جمله نمایندگان اصولگرای مجلس شده، به محلی برای حمله به دولت تبدیل شده است. رضا آریان‌پور، دیگر نماینده مجلس نیز در تذکری خطاب به وزیر امور خارجه و هیئت مذاکره‌کننده در وین گفت: شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم و همچنین دانشمندان شهید هسته‌ای از جان شیرین خود مایه گذاشتند تا به جهانیان بفهمانند که شیران بیشه ایران جنگنده‌تر از گذشته با دندان‌های تیزتر و پنجه‌های قوی‌تر آماده دفاع از قلمرو و منافع ملت ایران در هر جایی از دنیا هستند. آریان‌پور در پایان اضافه کرد: این‌بار چه چیزی تضمین است و قرار است مذاکرات اخیر را به کدام معاهده و قانون بین‌المللی به سرانجام برسانید که طرف مقابل هر وقت منافعش اقتضا کرد، نتواند قرارداد را نقض کند و در صورت اتفاق در کدام دادگاه بین‌المللی می‌توانیم تظلم‌خواهی کنیم؟

ماه‌هاست حمله‌ و تخریب جای تصمیم‌سازی‌های مسئولان را گرفته و آنچه به فراموشی سپرده شده، تلاش برای رهایی مردم از شرایط سخت و نابسامان اقتصادی این روزهاست. حال با تغییر دولت در چند ماه آینده، بهانه حمله به دولت هم با آمدن دولتی اصولگرا از نمایندگان مجلس گرفته خواهد شد.

در چنین شرایطی، باید دید بهارستانی‌ها به وظایف ذاتی خود بازخواهند گشت یا خیر؟! اگر هدف تخریب‌های اخیر کمک به روی کار آمدن دولتی اصولگرا و حمایت از نامزدی خاص باشد‌، باید دید در برابر دولت بعد و تصمیم‌های درست و غلط آن، چه مواضعی خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س.ج.م

      سیاه نمایی بس است موقع مناظره مجلسیان وتند روها شرمنده سیاه نمایی خود خواهند شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سیاه نمایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
        جالبه
        بیشر مجلس داره سیاه نمایی میشه
        نمیدونم والا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج