۱۱۱۹۹۵۸
۹ نظر
۵۰۱۲
۹ نظر
۵۰۱۲
پ

درخواست از شورای نگهبان برای عدم تائید نامزد‌ها

درخواست‌ها برای ردصلاحیت‌ها از تأیید صلاحیت‌ها بیشتر است. کیهان و بسیج دانشجویی به‌طور مشخص خواستار رد‌صلاحیت برخی نامزدهای ثبت‌نامی شده‌اند. سخنگوی شورای نگهبان هم گفته افرادی که در سال‌های گذشته صلاحیتشان رد شده این بار هم امیدی به تأیید صلاحیت نداشته باشند...

شرق: درخواست‌ها برای ردصلاحیت‌ها از تأیید صلاحیت‌ها بیشتر است. کیهان و بسیج دانشجویی به‌طور مشخص خواستار رد‌صلاحیت برخی نامزدهای ثبت‌نامی شده‌اند. سخنگوی شورای نگهبان هم گفته افرادی که در سال‌های گذشته صلاحیتشان رد شده این بار هم امیدی به تأیید صلاحیت نداشته باشند.

بسیاری این سخن عباسعلی کدخدایی را کنایه به محمود احمدی‌نژاد دانسته‌اند. از سوی دیگر علیرضا زاکانی که خودش دو دوره صلاحیتش از سوی شورای نگهبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری رد شده، گفته که عدم تأیید احمدی‌نژاد از سوی شورای نگهبان قطعی است و دور از ذهن به نظر می‌رسد که اعضای شورای نگهبان درباره صلاحیت سعید محمد به اتفاق نظر برسند.

بسیج دانشجویی دانشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای سراسر کشور در بیانیه‌ای اعلام کرده که ما خواستار رد صلاحیت مسببین وضع موجود در انتخابات پیش‌رو هستیم. این نهاد دانشگاهی با دفاع از عملکرد شورای نگهبان در بیانیه خود آورده است: «نکته شگفت‌آور آن است که مسببین این وضع که با اعتماد بی‌حد‌و‌حصر به غرب و رهاکردن امور کشور، متهم ردیف ‌اول وضع موجود هستند، امروز در مقام طلبکاری در آمده و در سخنان و موضع‌گیری‌هایشان، گویی عالم و آدم مقصرند غیر از خودشان.

حال آنکه امروز اگر قرار است کسانی پاسخ‌گو باشند، آنهایی هستند که هشت سال معیشت ملت شریف را اسیر دست دشمنان قسم‌خورده این مرز‌و‌بوم کردند. آنهایی که هشت سال عزت ملت شریف را در صفوف مختلف اعم از مرغ، روغن و‌... پایمال کردند. آنهایی که هشت سال با ادعای آزادی، منتقدان دلسوز را به عناوین مختلف اعم از دلواپس و کاسب تحریم و بی‌شناسنامه و‌... متهم کردند.

آری امروز نوبت پاسخ‌گویی مسببان وضع امروز کشور است. اما بانیان این وضع، در پس نقاب اصلاح امور اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی بار دیگر در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم ثبت‌نام کرده‌اند. از سوی دیگر، آقایانی که هشت سال با همین شیوه انتخابات مبتنی بر قانون اساسی بر کرسی ریاست‌جمهوری تکیه زده‌اند، امروز همین سیستم را زیر سؤال برده و به شورای نگهبان هجمه می‌برند. متأسفانه آقایان به قدری گستاخانه سخن می‌گویند که سلامت انتخابات را به شخص خود گره می‌زنند.

فاین تذهبون! انگار یادتان رفته که یکی از مسببین وضعیت امروز مملکت، شمایید که با دو‌قطبی‌سازی و فرقه‌سازی در دو سال آخر ریاست‌جمهوری خود، باعث روی‌کار‌آمدن دولت فشل و ناکارآمد یازدهم شدید. ما بسیجیان دانشگاه فنی‌‌وحرفه‌ای، تلاش‌های مذبوحانه این عده از هر قشر و جناحی برای تضعیف جایگاه و سنگر مهم شورای نگهبان را محکوم نموده و ضمن اعلام پشتیبانی همه‌جانبه از این شورا در روند بررسی صلاحیت‌ها، خواستار رد صلاحیت مسببین وضع موجود در انتخابات پیش‌رو هستیم».

کیهان هم یازدهم اردیبهشت در مطلبی نوشته بود: «این است که انتظار می‌رود شورای محترم نگهبان با توجه به شرایط حساس کشور و تهدیدات و توطئه‌های دشمنان این ملک و ملت‌، در انجام وظیفه خطیر خود بیش از گذشته شجاع و قاطع عمل کند و بدون کمترین اعتنا به هو و جنجال بلندگوهای وابسته به اردوگاه استکبار و دشمنان قسم‌خورده مردم ایران، همان‌ها که سال‌ها حامی رژیم‌های مستبد حاکم بر ایران و امروز مدافع دولت‌های دیکتاتوری و ضدمردمی منطقه و جهان هستند، با در‌نظر‌گرفتن رضای الهی‌، مصالح ملک و ملت و سرنوشت آینده کشور کسانی را که صلاحیت در معرض انتخاب رأی مردم قرار‌گرفتن دارند، تأیید صلاحیت نمایند، کسانی که شأن و ارزش این ملت شریف را نه با کلمه که در عملکرد خود بفهمند و بدانند و بی‌منت و با همه وجود به کار‌کردن در جهت تحقق اهداف ملی و انقلابی آنها افتخار نمایند.

کسانی که این مقام و منصب‌ها را به چشم «‌طعمه» ننگرند بلکه آن را فرصتی برای خدمت به بندگان خدا و پاس‌داشتن حق و عدالت و همچنین «‌امانتی» بر گردن خود تلقی کنند. بدون تردید، خواسته و ناخواسته شورای نگهبان هم در کارنامه دولت‌ها -‌چه مثبت و چه منفی- سهیم است».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      سعید محمد تخلف داشته باید رد صلاحیت شه

    • بدون نام

      ای کاش مسئولین جراید نظر سنجی میکردم در جامعه چه کسی و چه گروها وچه کسانی در جامعه منفور ملت هستند ؟

    • بدون نام

      رأی بی رأی تحریم انتخابات

    • مصطفی ارتا

      اگر احمدی نژاد نیاد حداقل نصف مردم هم نمیاد برای رای اینو شرط میبندم باورکنید

    • بدون نام

      رأی بی رای تحریم انتخابات

    • تعهد

      کسی باید قبول بشه که تعهد محضری بده گرانی را ریشه کن کند.
      وگرنه حضرات همه سر و ته یک کرباسن

    • بدون نام

      رای بی رای

    • ناصر

      سالها رای دادیم هیچی نشد این دفعه رای نمیدهیم

    • عباس

      یا احمدی یا تحریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج