۱۱۱۹۹۷۸
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

اولین دیدار وزرای خارجه روسیه و آمریکا

وزرای خارجه روسیه و آمریکا در اولین دیدار خود با اشاره به اختلافات جدی که بین مسکو و واشنگتن وجود دارد، از تمایل خود برای همکاری‌های دوجانبه در موضوعات مختلفی از جمله ایران و افغانستان خبر دادند.

خبرگزاری فارس: «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) برای اولین‌بار با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد.

بلینکن در این دیدار که در شهر «ریکیاویک» پایتخت ایسلند برگزار شد، گفت: «ما به دنبال روابط پایدار با روسیه هستیم اما با آنها اختلافاتی نیز داریم... مناطق بسیاری وجود دارد که منافع ما با روسیه تلاقی می‌کند».

اولین دیدار وزرای خارجه روسیه و آمریکا

وی البته در راستای سیاست‌های ضد روسی آمریکا، مدعی شد: «اگر روسیه اقدامات ستیزه‌جویانه علیه آمریکا انجام دهد، ما و متحدان و شرکایمان واکنش نشان خواهیم داد».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، وزیر خارجه روسیه نیز تصریح کرد: «ما در ارزیابی وضعیت جهانی با واشنگتن اختلافات جدی داریم... گفت‌وگوها با واشنگتن باید صادقانه و براساس احترام متقابل باشد».

لاوروف با بیان اینکه روسیه برای بحث و گفت‌وگو درباره همه مسائل با واشنگتن آماده است، اظهار داشت: « مهمترین چیز استفاده از منابع دیپلماتیک است. ما باید در زمینه‌هایی که منافع ما برآورده می‌شود، همکاری کنیم».

وی همچنین افزود: «ما آماده حل همه مسائل باقی‌مانده از دولت‌های قبلی ایالات متحده هستیم. ما می‌توانیم در مورد برنامه هسته‌ای ایران و افغانستان با واشنگتن همکاری کنیم».

اخیراً «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن» رؤسای جمهور دو کشور، با یکدیگر تلفنی صحبت کردند و در این تماس بایدن به پوتین پیشنهاد داد به صورت حضوری در ماه‌های آتی دیداری داشته باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج