۱۱۲۰۷۷۴
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

فصل جدید خاطره‌انگیز‌ها و پرمخاطب‌ها در راه آنتن

پژمان جمشیدی، هومن برق‌ نورد، بهزاد خداویسی و بیوک میرزایی با ادامه سریال‌های محبوب به تلویزیون می‌آیند

خراسان: همان‌طور که از خروجی آنتن تلویزیون مشخص است، صداوسیما در سال‌های اخیر به دنباله‌سازی علاقه فراوانی پیدا کرد؛ از سریال‌های قدیمی تا جدیدها. هم اکنون فصل جدید چهار سریال در حال ساخت است، فصل جدید سه سریال در مرحله پیش ‌تولید است و فصل دوم یک سریال در نوبت پخش قرار دارد. علاوه بر سریال‌هایی که در ادامه می‌خوانید، وعده‌هایی برای ساخت ادامه «پایتخت» و «نون خ» نیز داده شده، اما هنوز از آغاز رسمی کارخبری نیست.

فصل جدید خاطره‌انگیز‌ها و پرمخاطب‌ها در راه آنتن

از سرنوشت ۴

سریال «از سرنوشت» به کارگردانی علیرضا بذرافشان و محمدرضا خردمندان، اولین بار سال 98 پخش شد و به زندگی کودکانی پرداخت که در پرورشگاه زندگی می‌کنند. فصل اول این سریال دوران کودکی و نوجوانی و فصل دوم و سوم آن دوران جوانی دو شخصیت اصلی قصه یعنی «سهراب» و «هاشم» را روایت کرد. فصل سوم سریال به روابط عاطفی «سهراب» و «هاشم» و ازدواج آن‌ها پرداخت و قصه به پایان رسید، اما تلویزیون تصمیم به ساخت ادامه سریال در فصل چهارم گرفت.

«از سرنوشت 3» که سال گذشته پخش شد، تنها 25 درصد بیننده داشت و در این شرایط تولید فصل چهارم منطقی به نظر نمی‌رسد. با این حساب ممکن است فصل چهارم این مجموعه، به سرنوشت فصل چهارم «بچه مهندس» دچار شود. همه بازیگران اصلی این سریال در فصل چهارم حضور دارند و بازیگران جدیدی مانند نگین صدق‌گویا و سولماز غنی هم به گروه اضافه شده‌اند.

خانه امن ۲

سریال «خانه امن» به کارگردانی احمد معظمی، اولین بار آبان سال 99 پخش شد. این مجموعه که فضای پلیسی و معمایی داشت، به عملیات گروه تروریستی داعش در ایران می‌پرداخت. معمولا سریال‌های امنیتی و پلیسی با استقبال مخاطبان مواجه می شوند و «خانه امن» نیز از این قائده مستثنا نبود. شخصیت‌های اصلی سریال دو مامور امنیتی به نام های «کمال» و «افشین» بودند.

در پایان فصل اول، این دو شخصیت، ماموریت حساس جدیدی را آغاز کردند و خطرات تازه‌ای آن‌ها را تهدید می‌کرد، بنابراین قصه در نقطه‌ای تمام شد که ظرفیت ادامه پیدا کردن در فصل دوم را داشت. «خانه امن» با 44 درصد مخاطب موفق شد پربیننده‌ترین سریال در فصل زمستان باشد. با توجه به درصد بینندگان و قصه سریال، «خانه امن 2» نیز شانس بالایی برای جلب توجه مخاطبان دارد. فصل دوم این سریال هنوز کلید نخورده است.

دودکش ۳

سریال «دودکش» به کارگردانی محمد حسین لطیفی، اولین بار رمضان سال 92 روی آنتن رفت. داستان این مجموعه درباره دو خانواده بود که با مشکلات اقتصادی درگیر بودند و فشار اقتصادی، روابط آن‌ها را تحت تاثیر قرار داده بود. رقابت‌های «فیروز» و «نصرت»، آن‌ها را به شخصیت‌های محبوبی تبدیل کرد و بازی خوب هومن برق‌نورد و بهنام تشکر نیز باعث شد آن‌ها زوج کمدی موفقی در سریال باشند. فصل دوم این سریال با نام «پادری»، سه سال بعد پخش شد و مورد توجه قرار گرفت.

اکنون فصل سوم آن با همان نام قبلی یعنی «دودکش» جلوی دوربین رفته و این مجموعه در حال ساخت است. همه بازیگران دو خانواده اصلی قصه یعنی هومن برق‌نورد، بهنام تشکر، سیما تیرانداز، نگار عابدی و امیرحسین رستمی در «دودکش 3» هم حضور دارند. «دودکش 3» یکی از مهم‌ترین شانس‌های تلویزیون در میان سریال‌های دنباله‌دار است.

روزگار جوانی ۳

یکی از سریال‌های ماندگار و خاطره‌انگیز تلویزیون، مجموعه «روزگار جوانی» به کارگردانی شاپور قریب و اصغر توسلی است که سال 77 پخش شد. اصغر فرهادی در مقام فیلم نامه‌ نویس، در این مجموعه ماجرای چند دانشجو را روایت می‌کرد و مسائل و مشکلات جوانان را به تصویر می‌کشید. امین حیایی، نصرا... رادش، کیهان ملکی، بهزاد خداویسی و مهدی صبایی نقش شخصیت‌های اصلی سریال را بازی می‌کردند.

فصل دوم این سریال با تغییراتی در گروه سازنده، سال 78 پخش شد. کارگردانی این فصل را اصغر توسلی و نگارش فیلم نامه آن را علی‌ اکبر محلوجیان و فرهاد نقدعلی، برعهده داشتند. اکنون پس از گذشت 22 سال، فصل سوم این سریال جلوی دوربین رفته است. از میان عوامل این سریال، تنها اصغر توسلی به عنوان کارگردان در فصل سوم حضور دارد و جز بیوک میرزایی، هیچ کدام از بازیگران فصل‌های قبلی در «روزگار جوانی 3» حضور ندارند. به دلیل تغییر گروه سازنده و غیبت بازیگران اصلی سریال، فصل سوم «روزگار جوانی» بعید است خاطره خوب آن سریال را تکرار کند.

زیرخاکی ۲

سریال کمدی «زیرخاکی» به کارگردانی جلیل سامان، اولین بار سال 99 پخش شد. بازی پژمان جمشیدی و ژاله صامتی در سریال، فضاسازی خوب سامان و موقعیت‌های کمدی جذاب سریال، باعث شد «زیرخاکی» مورد توجه تماشاگران قرار بگیرد و مخاطبان زیادی داشته باشد، اما شیوع کرونا در این سریال هم تغییراتی ایجاد کرد و باعث شد فصل دوم «زیرخاکی» با تاخیر جلوی دوربین برود.

علاوه بر مسئولیت سامان برای تصویربرداری بخش‌های باقی‌مانده سریال در فصل دوم، این مجموعه در زمان پخش با استقبال مخاطبان مواجه شد، بنابراین ساخت ادامه آن قابل پیش‌بینی بود. ژاله صامتی و پژمان جمشیدی بازیگران اصلی فصل قبل، در «زیرخاکی 2» نیز حضور دارند و بازیگران جدیدی مانند هومن برق‌نورد و ستاره پسیانی به گروه اضافه شده‌اند. با این حال هادی حجازی‌فر از بازیگران اصلی این سریال، در فصل 2 حضور ندارد. «زیرخاکی» که امید می‌رود باز هم پرمخاطب شود، از جمعه هفته جاری به کنداکتور شبکه یک اضافه می‌شود.

سرنخ ۲

یکی دیگر از سریال‌های قدیمی تلویزیون که پس از سال‌ها ادامه آن قرار است ساخته شود، مجموعه پلیسی «سرنخ» است. این سریال به کارگردانی کیومرث پوراحمد، سال 75 ساخته شد. پوراحمد در این مجموعه تصویر متفاوت و قابل باوری از شخصیت پلیس به نمایش گذاشت و همین مسئله «سرنخ» را نزد مخاطبان محبوب کرد. جهانبخش سلطانی و بهزاد خداویسی نقش دو پلیس این سریال را بازی می‌کردند و خداویسی با حضور در این مجموعه به شهرت رسید.

او اکنون پس از 25 سال، دوباره سراغ این مجموعه رفته و حدود دو سال است که مشغول نگارش فیلم نامه این سریال است. «سرنخ» شانس بالایی برای تکرار تجربه موفق 25 سال قبل دارد. کارگردان «سرنخ 2» احتمالاً خسرو معصومی خواهد بود و قرار است سلطانی و خداویسی در آن حضور داشته باشند.

گاندو ۳

سریال «گاندو» یکی از پرسروصداترین سریال‌های سال‌های اخیر تلویزیون است. این مجموعه به کارگردانی جواد افشار، سال 98 از شبکه 3روی آنتن رفت و بر اساس اتفاقات واقعی، ماجرای فعالیت‌های جاسوسان در ایران را روایت می‌کرد. فصل دوم این مجموعه سال گذشته در سکوت خبری ساخته شد و در آستانه نوروز امسال خبر پخش آن به عنوان سریال نوروزی شبکه 3 منتشر شد. با وجود این که سریال سیاسی بود و فضای امنیتی داشت، اما «گاندو 2» در نوروز موفق شد درصد نسبتا قابل توجهی مخاطب داشته باشد و با 55 درصد مخاطب جایگاه دومین سریال پربیننده تلویزیون را کسب کند. فصل سوم «گاندو» این روزها با حضور بازیگران فصل‌های قبلی در حال ساخت است.

نجلا ۲

سریال «نجلا» به کارگردانی خیرا... تقیانی‌پور، سال 99 روی آنتن رفت. قصه این مجموعه که در سال 58 می‌گذشت، درباره جوانی به نام «عَبِد» بود که با قاچاقچیان همکاری می‌کرد، اما علاقه او به «نجلا» زندگی او را دچار تغییر و تحولاتی کرد.

این سریال قرار است در فصل دوم ادامه پیدا کند. «نجلا» در فصل اول بینندگان فراوانی نداشت و با 35 درصد مخاطب پربیننده‌ترین سریال وقت تلویزیون شد. نمی‌توان امید داشت که نتیجه فوق‌العاده‌ای برای فصل دوم آن رقم بخورد، اما قصه عاشقانه «عبد» و «نجلا» می‌تواند با حضور بازیگران فصل قبل، فصل دوم آبرومندی داشته باشد. این سریال اکنون در مرحله نگارش فیلم نامه است و هنوز خبر رسمی درباره حضور بازیگران اصلی آن یعنی سارا رسول‌زاده، آزیتا حاجیان و حسام منظور منتشر نشده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یا خدا چقدر فیلم

    • بدون نام

      فیلم ها وسریال های مزخرف

    • ستاره

      ای جان نجلا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج