جاباما
۱۱۲۰۷۸۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

شریفات: آقای اسکوچیچ! آلومینیوم را هم ببین

تیم آلومینیوم علاوه‌بر عملکرد خوب در لیگ برتر در جام حذفی هم نتایج خوبی گرفت و به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد.

فرهیختگان: تیم آلومینیوم علاوه‌بر عملکرد خوب در لیگ برتر در جام حذفی هم نتایج خوبی گرفت و به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد. در بازی اخیر این تیم در جام حذفی که با جنجال‌های زیادی هم به‌خاطر دعوای رسول خطیبی با علیرضا منصوریان همراه بود، اسماعیل شریفات ستاره پیشین استقلال یکی از بهترین بازیکنان بود. او با پاس گلی که داد، در صعود تیمش نقش پررنگی داشت. همین موضوع درکنار همه حواشی این بازی باعث شد دقایقی پای حرف‌های این بازیکن بنشینیم؛ بازیکنی که سال‌ها در فاز تهاجمی حضور داشت و حالا در اراک در پست مدافع راست بازی می‌کند و خودش را هم بهترین مدافع راست فعلی لیگ ایران می‌داند و البته معتقد است تیمش توان کسب سهمیه دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا را دارد. گفت‌وگو با اسماعیل شریفات را در ادامه می‌خوانید.

چرا بازی آلومینیوم و تراکتور اینقدر پرحاشیه شد؟

بازی جذابی بود. بازی دیگری هم با تیم تراکتور در اراک داریم که از این هم جذاب‌تر خواهد شد. حساسیت و جذابیت آن بازی سه‌برابر بیشتر می‌شود. در بازی رفت این تیم را شکست دادیم، از جام حذفی حذف‌شان کردیم و در اراک هم به‌دنبال حفظ سه امتیاز خانگی هستیم. همه اینها باعث می‌شود آنها برای انتقام به اراک بیایند، ولی بازهم می‌بازند! احتمالا با سه باخت در فصل‌جاری مقابل‌شان هت‌تریک خواهیم کرد.

فکر می‌کنی حضور منصوریان و خطیبی روی نیمکت دو تیم باعث جنجال در این بازی شد؟

نمی‌دانم این حساسیت از کجا می‌آید. خطیبی در نیم‌فصل تصمیمی گرفت که خیلی‌ها ناراحت شدند، ولی فوتبال همین است. شاید اگر هر مربی دیگری به‌جای خطیبی بود، همین انتخاب را می‌کرد. باید به تصمیم او احترام بگذاریم. طرفداران تیم آلومینیوم به‌خاطر صعودشان به لیگ برتر مدیون خطیبی هستند، همان‌طور که به‌خاطر صعود از لیگ دو به لیگ یک مدیون پاشازاده هستند. خطیبی بعد از ۱۸ سال این تیم را به لیگ برتر آورد. قطعا مردم اراک و هواداران این تیم قدردان این مربی هستند. خطیبی برای این تیم خیلی زحمت کشید، خیلی تلاش کرد و خیلی حرص خورد و اتفاقا در نیم‌فصل اول هم نتایج خوبی گرفت. منصوریان هم همان نتایج را تکرار کرد و حتی بهتر هم شدیم. به‌نظر من باوجود منصوریان عملکرد تیم باانسجام‌تر است. شاید حساسیت‌ها به خاطر این موضوع باشد.

چرا این دو مربی با هم درگیر شدند؟

ما در رختکن بودیم که مربیان زودتر به میدان رفتند و وقتی رسیدیم دعوا شده بود. زمانی که ما به زمین آمدیم، این دو اخراج و به سکو فرستاده شدند. نمی‌دانم مشکل برای چه بود، ولی شنیدم که آقاجلال مرادی (ناظر) می‌گفت اگر این‌دو روی سکو نروند، بازی را تعطیل می‌کند. شاید همین تنش‌ها وارد بازی شد.

تیم‌تان هفته‌های خوبی را پشت‌سر می‌گذارد. فکر نمی‌کنی این روند ادامه داشته باشد؟

تیم ما به شخصیت و انسجام خوبی رسیده و هیچ حریفی نمی‌تواند به‌راحتی از ما امتیاز بگیرد. از دقیقه یک همه رقبا غافلگیر می‌شوند. به آن شخصیت لیگ برتری رسیدیم و هیچ حریفی نمی‌تواند در لیگ و حذفی از ما امتیاز بگیرد یا شکست‌مان بدهد. این میل به بردن مخصوص بازی‌های خانگی نیست و در خارج از خانه هم امتیازات خوبی گرفته و برنده شدیم. مس رفسنجان را در خانه‌اش شکست دادیم و از صنعت نفت در آبادان سه امتیاز گرفتیم. ما ۸ بازی اخیر را با ۵ برد و ۳ تساوی پشت‌سر گذاشتیم و عملکرد خوبی داشتیم. برای تیم آلومینیوم بازی داخل خانه و بیرون خانه فرق ندارد. به مردم اراک دین داریم و دوست داریم این دین را ادا کنیم.

یکی از چهره‌های شاخص بازی با تراکتور بودی. به‌نظر می‌رسد در آلومینیوم دوباره احیا شدی؟

امسال یکی از بهترین سال‌های فوتبالی خود را پشت‌سر می‌گذارم. در پست جدیدم جا افتادم و می‌توانم به جرات بگویم جزء بهترین دفاع راست‌های ایران هستم. در تیم ما پوریا آریا کیا نیز از بهترین‌های لیگ است. این مدافع چپ به‌جد بهترین دفاع چپ ایران است و باید به تیم ملی دعوت شود، حتی این توانایی را دارد فیکس تیم ملی بازی کند. اینکه حالا چرا دعوت نمی‌شود سوالی است که اسکوچیچ باید به آن جواب بدهد. یا لیگ را نگاه نمی‌کند یا در جریان نتایج و اتفاقات مسابقات نیست. من بی‌جهت تعریف نمی‌کنم. با تماشای بازی‌های تیم آلومینیوم شما هم با من هم‌نظر خواهید شد. امیر هوشمند، دفاع آخر تیم هم بازیکن فوق‌العاده‌ای است، حتی با گل‌هایی که زد و پنالتی‌هایی که گرفت، از تاثیرگذارترین بازیکن‌های تیم ماست. نمی‌دانم چطور است از تیم رده چهارم جدول بازیکنی دعوت نمی‌شود. من خودم را نمی‌گویم، ولی خیلی‌ها در تیم ما هستند که باید در اردوی تیم ملی باشند. مخصوصا آریا کیا که بهترین دفاع چپ نیم‌فصل اول شد. بعد از پوریا، امید نورافکن خوب است؛ دیگر خودتان حساب کنید این بازیکن چقدر خوب است.

در آلومینیوم تغییر پست دادی؛ از این بابت ناراحت نیستی؟

خیلی در دفاع راست خوب جا افتادم و از عملکرد خودم در این تیم راضی هستم. شاید ابتدا برایم سخت بود ولی خوشحالم که بار دیگر با این پست جدید فوتبالم از نو احیا شد. این را اول مدیون خطیبی و بعد منصوریان هستم. خوشحالم با بازی‌های خوبم جواب اعتماد منصوریان را دادم.

با بازی بیشتر در جایگاه چهارم قرار گرفتید. فکر می‌کنید بتوانید این جایگاه را حفظ کنید؟

ما این جایگاه را حفظ می‌کنیم. تیم‌های تراکتور و فولاد که در تعقیب ما هستند باهم بازی رودررو دارند و ناخودآگاه یکی از این دو تیم امتیاز از دست داده و یا بازی مساوی می‌شود. هر نتیجه‌ای در این بازی رقم بخورد به نفع ما است. فقط ممکن است استقلال به ما برسد و سبقت بگیرد. از این‌رو ما درنهایت ممکن است باتوجه به اینکه بازی بیشتری انجام دادیم یک پله پایین‌تر بیاییم و در رده پنجم قرار بگیریم. در ادامه با رقبا بازی‌های مستقیم داریم و با کسب امتیاز خود را بالاتر می‌کشیم. بازی‌های ما از رقبا کمی آسان‌تر است. هرچند یک بازی با استقلال در اراک داریم، ولی این تیم در اراک خطری ندارد و بازی سختی برای ما نیست و حتما برنده می‌شویم. من فکر نمی‌کنم از این بازی‌های باقیمانده امتیاز از دست دهیم. ازنظر من درنهایت تیم ما نه‌تنها رتبه تک‌رقمی به‌دست خواهد آورد، بلکه فکر می‌کنم جزء ۵ تیم بالای جدول باشیم.

به‌نظر می‌رسد می‌خواهید سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیرید.

ما به کسب سهمیه امیدواریم. وقتی مدیریت و استاندار از تیم حمایت می‌کنند و آقازاده، استاندار مرکزی با توئیت‌هایش از تیم حمایت می‌کند، ما روحیه می‌گیریم. او با آن‌همه مشغله برای تماشای بازی ما به ورزشگاه آمده بود. دیگر اعضای هیات‌مدیره هم آمده بودند. این حمایت‌ها باعث دلگرمی بازیکنان می‌شود. مشخص است می‌خواهند سال بعد تیم مستحکم‌تری روانه مسابقات کنند. شک ندارم اراک هم مثل تهران، اصفهان و اهواز از قطب‌های فوتبال ایران می‌شود. قرار است پاداش خوبی بدهند و درصدی از قراردادها را پرداخت کنند. فکر می‌کنم سال بعد از این هم بهتر شویم؛ چراکه خیلی از بازیکنان با نتایجی که ما گرفتیم به اراک به چشم یک تیم خوب نگاه می‌کنند و برای آمدن به اراک علاقه‌مند هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج