۱۱۲۱۰۳۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

بلینکن: تحریم‌های ناسازگار با برجام را می‌شناسیم

وزیر خارجه آمریکا با اتهام‌زنی به ایران به خاطر فعالیت‌های منطقه‌ای، دستیابی به توافق در زمینه هسته‌ای را ضروری دانست و گفت ما می‌دانیم چه تحریم‌هایی با برجام ناسازگارند و باید برداشته شوند.

ایرنا: وزیر خارجه آمریکا با اتهام‌زنی به ایران به خاطر فعالیت‌های منطقه‌ای، دستیابی به توافق در زمینه هسته‌ای را ضروری دانست و گفت ما می‌دانیم چه تحریم‌هایی با برجام ناسازگارند و باید برداشته شوند.

آنتونی بلینکن روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری ای بی سی نیوز، درباره تحریم‌های ضد ایرانی، اظهار کرد: ایران، فعالیت‌های زیادی همچون آنچه که او تامین مالی گروه‌های افراطی و در مقیاس وسیع‌تر، حمایت از گروه‌های تروریستی خواند، انجام می‌دهد.

بلینکن: تحریم‌های ناسازگار با برجام را می‌شناسیم

وی مدعی شد: آن‌ها از نیابتی‌های بسیار خطرناک خود که در سراسر منطقه خاورمیانه اقدامات بی‌ثبات‌ساز دارند، حمایت می‌کنند و تسلیحات خود را گسترش می‌دهند.

بلینکن ادامه داد: ایران با سلاح اتمی یا توانایی دستیابی سریع آن، با معافیت مجازات بیشتری، این کارها را انجام خواهد داد. این مساله برای اینکه مشکل هسته‌ای را در درون جعبه قرار دهیم، توافق هسته‌ای را ضروری می‌سازد که این کار را می‌کند.
وی اضافه کرد: البته تعداد زیادی از اقداماتی که اکنون انجام می‌شود، در طول سال‌های پیش در دولت سابق تحت "فشار حداکثری" ادامه داشت و ما هیچ دستاوری از آن سیاست، ندیدیم.

وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: نخستین کاری که باید انجام دهیم بازگرداندن مشکل هسته‌ای به درون جعبه است و به همین علت اگر ایران به تعهدات برجامی پایبند شود ما هم همین کار را می‌کنیم. سپس از این توافق به عنوان سکویی برای توافق در سایر زمینه‌ها استفاده خواهیم کرد.

بلینکن یادآور شد: ما پنج دوره مذاکره غیر مستقیم با ایران در وین داشته‌ایم تا مشخص شود که هر طرف چه اقدامی باید انجام دهد. ما می‌دانیم چه تحریم‌هایی که با توافق ناسازگارند باید برداشته شوند.

وی گفت: از آن طرف، ایران هم می‌داند چه اقداماتی را باید برای برنامه هسته‌ای خود انجام دهد اما هنوز ندیده‌ایم که آیا ایران آماده تصمیم‌گیری برای انجام کاری است که باید انجام دهد. این آزمونی است که ما هنوز پاسخش را ندیده‌ایم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت مهره سوخته شده دیگهههه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج