۱۱۲۱۴۵۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

وداع با هری کین، آگوئرو و واینالدوم

فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به پایان رسید. در هفته پایانی منچسترسیتی با برد پرگل ۵ بر صفر مقابل اورتون جام را بالای سر برد.

روزنامه اعتماد: فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱ رقابت‌هاي ليگ برتر انگليس به پايان رسيد. در هفته پاياني منچسترسيتي با برد پرگل ۵ بر صفر مقابل اورتون جام را بالاي سر برد. ديگر تيم شهر منچستر نيز با پيروزي مقابل وولورهمپتون در جايگاه دوم فصل را به پايان رساند. در سه ديدار حساس ديگر كه قرار بود دو سهميه باقيمانده انگليس براي فصل بعد ليگ قهرمانان اروپا را مشخص كند، با برد ليورپول و شكست چلسي و لسترسيتي در نهايت قرمزهاي مرسي‌سايد و آبي‌هاي لندن جواز حضور در يوسي‌ال فصل بعد را به دست آوردند. روباه‌ها هم مثل فصل قبل در قدم آخر كم آوردند و راهي ليگ اروپا شدند.

در كنار اتفاقات هيجان‌انگيزي كه در هفته پاياني رقم خورد، فوتبال دوستان شاهد چند وداع احساسي هم بودند. سرخيو آگوئرو با ركوردشكني از سيتيزن‌ها خداحافظي كرد، جرجي واينالدوم با كسب سهميه و كوله‌باري از جام مرسي‌سايد را ترك گفت و هري‌ كين با يك آمار خيره‌كننده تاتنهام و طرفدارانش را به خدا سپرد.

آگوئرو سال ۲۰۱۱ به منچسترسيتي پيوست. او در طي ده سال حضور در اين تيم تبديل به بهترين گلزن تاريخ اين باشگاه شد و ركورد گلزني با پيراهن يك باشگاه در ليگ برتر را هم كه در اختيار وين روني مهاجم تيم همشهري بود، شكست. مهاجم آرژانتيني ۱۸۴ گل براي سيتيزن‌ها زد. آگوئرو در تمام اين سال‌ها تبديل به يكي از سازندگان خاطرات شيرين براي هواداران تيمش شد. گل معروف او به كويينزپارك رنجرز كه منجر به قهرماني منچسترسيتي تحت هدايت مانچيني شد هرگز از ياد هواداران اين تيم نخواهد رفت.

وداع با هری کین، آگوئرو و واینالدوم

آگوئرو آن‌قدر خوب بود كه گوارديولا درباره‌اش بگويد پيدا كردن جايگزين براي او ممكن نيست. سرخيو كه جواني‌اش را براي منچسترسيتي گذاشت، حالا در ۳۲ سالگي راهي بارسلون خواهد شد و از فصل بعد پيراهن آبي‌اناري به تن خواهد كرد و همبازي مسي خواهد شد. البته آگوئرو فرصت دارد در فينال ليگ قهرمانان هم براي تيمش بدرخشد و با فتح آخرين جام باقي‌مانده از انگليس برود.

واينالدوم ۳۰ ساله ديگر ستاره‌اي بود كه در پايان هفته سي‌وهشتم ليگ برتر با هواداراني كه در آنفيلد با پروتكل‌هاي بهداشتي گرد هم آمده بودند خداحافظي كرد. او ۵ سال در ليورپول بود و در اين مدت تمام جام‌هاي ممكن باشگاهي را به دست آورد. او جزو تيم تاريخ‌سازي است كه بعد از سي و چند سال ليورپول را فاتح ليگ برتر انگليس كرد.

وداع با هری کین، آگوئرو و واینالدوم

او همچنين جزو ستارگان قرمزها در فصلي بود كه توانستند فاتح ليگ قهرمانان اروپا بشوند. كلوپ بعد از بازي در مورد جدايي اين بازيكن گفت «دلم برايش تنگ خواهد شد.» واينالدوم بعد از برد دو بر هيچ تيمش مقابل كريستال‌پالاس كه سهميه فصل بعد ليگ قهرمانان را براي تيمش به ارمغان آورد همراه با تابلويي كه رويش جام‌هايي كه بالاي سر برده بود به چشم مي‌خورد با هواداران در ورزشگاه خاطره‌انگيز آنفيلد خداحافظي كرد. هنوز مقصد بعدي هافبك هلندي مشخص نيست. ابتدا تصور مي‌شد او راهي بارسلونا خواهد شد اما حالا گفته مي‌شود شايد او راهي بايرن شود.

اما بدون شك مهم‌ترين خداحافظي اين فصل، خداحافظي هري كين ابرستاره فوتبال اروپا از جمع تاتنهامي‌ها بود. هري كين ۲۷ ساله در سال ۲۰۰۹ از رده‌هاي پايه تاتنهام به تيم اصلي پيوست و بعد از چهار سال قرضي بازي كردن در تيم‌هاي مختلف بالاخره بازيكن اصلي تيم لندني شد. او در اين سال‌ها ۲۲۱ بار براي تيمش گلزني كرد. او موفق شد تاتنهام را به فينال ليگ قهرمانان و جمع تاپ سيكس انگليس برساند. در همين فصل اخير توانست با به ثمر رساندن ۲۳ گل و دادن ۱۴ پاس گل آقاي گل و سلطان پاس گل ليگ برتر لقب بگيرد؛ اتفاقي كه آخرين بار درست زماني كه هري كين تازه به دنيا آمده بود توسط اندي كول رقم خورده بود.

وداع با هری کین، آگوئرو و واینالدوم

كين بعد از همه‌چيزهايي كه به تاتنهام داد حالا به دنبال يك چالش جديد خواهد بود. او مي‌خواهد به تيمي برود كه جام مي‌برد. چيزي كه تاتنهام در به دست آوردنش ناكام مانده است و امسال هم با ايستادن در رتبه هفتم حتي نتوانست جواز حضور در فصل بعد ليگ قهرمانان را به دست آورد. هواداران تاتنهام گرچه مي‌دانند از فروش اين مهاجم برجسته پول بسيار خوبي به جيب خواهند زد اما مطمئن هستند تا آمدن هري كين بعدي بايد سال‌هاي سال صبر كنند. اينكه كاپيتان تيم ملي انگليس فصل بعد راهي چه تيمي خواهد شد هنوز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. از منچسترسيتي و يونايتد به عنوان مقاصد احتمالي كين نام برده مي‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج