۱۱۲۲۰۷۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آقایان کاندیدا! اخلاق را کنار نگذارید

رهبر نوشت: اخلاق انتخاباتی یعنی هرکسی برنامه های خودش را بگوید، کنایه و تعرض به کسی نداشته باشد و تلاش کند طرح هایی ارائه کند تا مسائل کشور اعم از مسائل اقتصادی،سیاسی و فرهنگی حل بشود.

محمدتقی رهبر، عضو جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه موقت اصفهان در خبرآنلاین نوشت: یکی از مسائل مهمی که در آستانه انتخابات باید به آن توجه شود، بحث اخلاق انتخاباتی است.

اخلاق انتخاباتی یعنی هرکسی برنامه های خودش را بگوید، کنایه و تعرض به کسی نداشته باشد و تلاش کند طرح هایی ارائه کند تا مسائل کشور اعم از مسائل اقتصادی،سیاسی و فرهنگی حل بشود.

آقایان کاندیدا! اخلاق را کنار نگذارید

مسئله اخلاق انتخاباتی فقط منحصر به نامزدها هم نیست و اطرافیان نامزدها هم باید این مورد را رعایت کنند. چرا که حرکات اطرافیان هم به پای کاندیداها نوشته می شود.

نکته دیگر اما بحث مناظرات است. بنده قبلا هم به این مسئله اشاره کرده بودم که مناظره های انتخاباتی در تلویزیون، سابقه خوبی ندارد. به یاد داریم که آقایان باهم دیگر چگونه صحبت می کنند. بنده بر این باورم که مناظرات یا نباید از تلویزیون پخش شود یا اینکه آقایان ادبیات و اخلاق اسلامی را کاملا رعایت کنند و سیره امیرالمومنین را در این رقابت به کار ببندند.

ایشان در خطبه شماره ۱۳۱ می فرمایند که خدایا تو می دانی وارد شدن من در مسئله خلافت، نه برای قدرت طلبی و ریاست خواهی و نه برای منافع دنیوی است. حضرت علی(ع) در حالی این حرف را می زنند که خلافت حق ایشان بود و ۲۵ سال توسط دیگران غصب شده بود.

ما باید از ایشان یاد بگیریم که حضورمان در انتخابات از روی قدرت طلبی و منفعت گرایی نباشد. ایشان در ادامه درباره دلیل پذیرش خلافت می گوید که آمدم تا شعائر دین خداوند به جای خود برگردد و صلاح و سامان خوبی هم در جامعه ایجاد شود و مفاسد از بین برود و همچنین مظلومان در امان باشند و حدود تعطیل شده الهی اجرا شود.

من به آقایان محترمی که وارد رقابت های انتخاباتی شده اند توصیه می کنم خطبه ۱۳۱ نهج البلاغه را که در همه خانه ها هم هست، نگاه بکنند تا ببینند امیرالمومنین به عنوان اسوه ما شیعیان چه فرموده است.

درباره طرفداران کاندیداها هم باید به این نکته اشاره کرد که آن ها هم باید این موارد را رعایت کنند چرا که در غیر این صورت به نظام ضربه وارد می شود و دشمنان ما از این مسئله سواستفاده می کنند و بر ما می تازند چرا که رفتارهای غلط مترادف است با سوژه دادن به دشمن.

هر شخصی که کاندیدا شده است بیاید و فقط برنامه های خود را بگوید و به سیره اهل بیت رجوع کند و به ویژه دوران حکومت حضرت علی را مورد بررسی قرار بدهد. ما مسلمان و شیعه هستیم و باید اخلاق اسلامی را رعایت کنیم و اگر رفتار کاندیداها جوری باشد که با موازین دینی و ملی در تضاد باشد، اولین ضربه را خود ما می خوریم و مردم می گویند که ببینید این ها سر قدرت چه می کنند و طبیعی است که در این فضا از انتخابات دلسرد خواهند شد. چشم یک دنیا و یک ملت به این انتخابات دوخته شده. ملتی که خیلی در رنج به سر می برد و بیماری و گرانی کمر آن ها را شکسته و امیدوار است تا از دل این انتخابات، گشایشی در امور حاصل شود.

خواهش و تقاضای من از همگان، فارغ از این که طرف اصلاح طلب یا اصولگراست، این است که رعایت یکدیگر را بکنند و حرف خود را بزنند و اخلاق و شئونات اسلامی و اطاعت از ولی امر را فراموش نکنند. ان شاءالله که نتیجه به سود نظام و کشور باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج