۱۱۲۲۷۳۷
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

کشف گور دسته‌جمعی ۲۱۵کودک بومی در کانادا

کشف گور دسته جمعی ۲۱۵ کودک بومی در محوطه یک مدرسه سابق شبانه روزی واقع در استان بریتیش کلمبیای کانادا مقام های این کشور را شرمنده کرد.

ایرنا: کشف گور دسته جمعی ۲۱۵ کودک بومی در محوطه یک مدرسه سابق شبانه روزی واقع در استان بریتیش کلمبیای کانادا مقام های این کشور را شرمنده کرد.

روزنامه گاردین نوشت: به دنبال بررسی های انجام شده با استفاده از ابزارهای راداری که قابلیت نفوذ به داخل خاک را دارند کشف این گور دسته جمعی اعلام شد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا کشف این گور را یادآور «فصل تاریک و شرم آور» تاریخ کشورش» و حادثه ای دلخراش توصیف کرده است.

روزان کازیمیر رئیس قبیله «تتز» (TteS) در شهر کملوپس در استان بریتیش کلمبیا در بیانیه ای گفت تا جایی که می دانیم فقدان این کودکان بومی هرگز ثبت نشده است.

کازیمیر گفت: برخی از این اجساد متعلق به کودکانی است که تنها سه سال داشتند اما دلیل مرگ و زمان آن هنوز مشخص نیست. تاکنون سوالات زیادی بی پاسخ مانده است.

مدرسه شبانه روزی کملوپس در سال ۱۸۹۰ میلادی توسط کلیسای رومن کاتولیک تاسیس و در سال ۱۹۷۸ تعطیل شد.

این مدرسه بخشی از شبکه مدارس شبانه روزی در سراسرکانادا بود که باهدف یکپارچه سازی اجباری کودکان بومی از طریق جدا کردن کودکان از خانواده و جامعه آنها و تحت فشار قرار دادن آنها به خودداری از صحبت کردن به زبان مادری یا انجام اقدامات خاص فرهنگی تاسیس شد.

دستکم ۱۵۰ هزار کودک در این مدارس حضور داشتند و کمیسیون حقیقت و آشتی ۲۰۱۵ آن را «فرهنگ نسل کشی با هدف بومی ها در کانادا» توصیف کرده است.

در اسناد ارائه شده به این کمیسیون کسانی که قبلا در این مدارس شرکت داشتند شرایط این مدارس را که کمک کافی از دولت برای جبران هزینه های خود دریافت نمی کردند، دشوار توصیف کرده اند.

به گفته جورج مانوئل که در دهه ۱۹۲۰ در این مدارس شرکت داشت دانشجویان هندی تبار طعم گرسنگی را می چشیدند. این مدارس در فصل زمستان سرد بود و بهداشت در آنها رعایت نمی شد.

گزارش دیگری در سال ۱۹۳۵ درباره جان باختگان ناشی از ابتلا به سرخک در این مدارس بیان می کند که ۲۸۵ کودک شامل ۵ خوابگاه داشتند که بسیار فشرده بود و در دوران شیوع یک بیماری امکان جدا کردن مناسب کودکان وجود نداشت.

کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا گزارش نهایی خود را درباره این مدارس کودکان بومی بیش از ۵ سال پیش ارائه داد. در گزارش تقریبا ۴ هزار صفحه ای این کمسیون جزییاتی از رفتارهای خشونت آمیز با این گروه از کودکان در این مدارس ارائه شده است. برخی منابع بیان کرده اند که در این مدارس به دلیل بی توجهی و بدرفتاری دستکم ۳ هزار و ۲۰۰ کودک جان باخته اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد مقدم

      پس سرخک آنها را کشته است .

      پاسخ ها

      • جاسم

        نه عزیزم
        بد رفتاری و سوء تغذیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج