۱۱۲۲۹۲۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

خاکپور: باقری، تیم ملی را یکدست می‌کند

محمد خاکپور تا جایی که امکان داشته باشد، به صحبت درباره فوتبال روی خوش نشان نمی‌دهد.

ایران ورزشی: محمد خاکپور تا جایی که امکان داشته باشد، به صحبت درباره فوتبال روی خوش نشان نمی‌دهد. به قول خودش فوتبالی نیست و به همین خاطر دلیلی ندارد درباره اتفاقات رخ داده در این رشته پرطرفدار صحبت کند. او که آخرین حضورش در عرصه فوتبال، بازی ایران و ژاپن در مرحله نهایی مقدماتی المپیک ۲۰۱۶ است، سال‌ها پیراهن تیم ملی را پوشیده و با بازی مقابل تیم‌های عربی چندان غریبه نیست. همین مسأله و البته حضور کریم باقری در کادرفنی تیم ملی بهانه‌ای است تا خاکپور را وادار به مصاحبه کنیم.

شما رابطه خوبی با کریم باقری دارید و البته سال‌ها همبازی هم بودید. دوست داریم نظرتان را درباره حضور او در کادرفنی تیم ملی بدانیم. این اتفاق را برای تیم ملی مثبت می‌دانید؟

صد در صد. کریم در سال‌هایی که به جرگه مربیان اضافه شده، همیشه در پرسپولیس حضور داشته و بزرگی کرده. او خیلی خوب توانسته تیم را در بالا و پایین‌ها، مشکلات و روزهای بحرانی جمع کند. باقری از بزرگان فوتبال ایران است که نه تنها هواداران پرسپولیس بلکه حریفان هم به او احترام می‌گذارند. در این مقطع که تیم ملی هم دچار مشکل است و باید تمام بازی‌ها را ببرد، کریم یک کمک بزرگ است تا تیم را یکدست کند و مدیریت را به دست بگیرد. او انتخاب خوبی برای تیم ملی بود و امیدوارم حضورش مثل همیشه مثبت و تأثیرگذار باشد.

اینکه مربی موقت تیم ملی است مشکلی ایجاد نمی‌کند؟

این مسأله بستگی به تصمیم خودش دارد. اینکه تا چه زمانی ادامه بدهد و کار کند. مهم اما مقطع فعلی است که معتقدم انتخاب مناسب و بجایی در این رابطه صورت گرفته.

شما سال‌ها در ترکیب تیم ملی حضور داشتید. در این مدت مقابل بحرین به میدان رفتید و تجربه حضور در این دیدار حساس به میزبانی رقیب را دارید؟

حضور ذهن ندارم اما باید بازی کرده باشم. شرایط بازی در کشورهای مختلف، متفاوت است، بخصوص در کشورهای عربی نظیر بحرین که میزبانی از ایران را بر عهده می‌گیرند. نمی‌خواهم آیه یأس بخوانم اما در کل و در بازی مقابل چنین تیم‌هایی، داوران در شرایط مساوی، اغلب به سود آنطرف سوت می‌زنند تا طرف ما.

یعنی از نظر قضاوت، دیدار با چنین تیم‌هایی تا این حد دشوار است؟

من می‌گویم سوت‌ها در شرایط مساوی قطعاً به سود ما نیست. وقتی در بحرین بازی می‌کنیم و خطایی ۵۰-۵۰ رخ می‌دهد، قاعدتاً داور به نفع ما سوت نخواهد زد.

پس تیم ملی کار سختی پیش رو خواهد داشت. بخصوص که برای صعود باید هر چهار حریف خود را شکست بدهد.

من حس می‌کنم که هر چهار بازی مهم است چون ما چهار فینال در پیش داریم که باید در تمام آنها برنده شویم. شما وقتی با یک تیم ضعیف هم بازی دارید، حساسیت امتیازها آن تیم را مقابل‌تان قوی می‌کند. بنابراین فرقی نمی‌کند با هنگ‌کنگ بازی کنیم یا عراق. اول باید باهوش باشیم و تمام توان‌مان را برای موفقیت بگذاریم چون خارج از خانه بازی می‌کنیم، نباید اجازه بدهیم تا ماجرای جام ملت‌های آسیا و بازی مقابل ژاپن تکرار شود چون اعتراض و درگیری نه تنها به ما کمک نمی‌کند بلکه استرس هم ایجاد می‌کند.

با میزبانی حریف هم باید کنار بیاییم. در این شرایط شانس صعود تیم ملی به مرحله بعد را چقدر می‌دانید؟

در مورد میزبانی معتقدم بچه‌های ما به اندازه کافی بازی کرده، سر و صدا شنیده و تجربه دارند. این مسائل آنها را هرگز اذیت نخواهد کرد. همه اتفاقات داخل زمین رقم می‌خورد و باید باهوش‌تر از دیدارهای قبل به میدان برویم چون در بازی‌های رفت باهوش نبودیم که اوضاع به این شکل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج