۱۱۲۳۰۸
۵ نظر
۵۳۱۱
۵ نظر
۵۳۱۱
پ

تیپ سنتی زدن به سبک شرق آسیایی ها

مردم سرزمين‌هاي شرق آسيا، چين، کره و ژاپن توليدکنندگان مشهور پارچه‌هاي ابريشمي بودند که از دورترين نقطه آسيا به اروپامي رفت تا مردم اروپايي هم از اين پارچه نفيس لباس‌هاي شکيل بدوزند. ابريشم پرکاربردترين پارچه براي لباس‌هاي سنتي مردم شرق آسيا بود.

تیپ سنتی زدن به سبک شرق آسیایی ها
مجله زندگی ایده آل: مردم سرزمين‌هاي شرق آسيا، چين، کره و ژاپن توليدکنندگان مشهور پارچه‌هاي ابريشمي بودند که از دورترين نقطه آسيا به اروپامي رفت تا مردم اروپايي هم از اين پارچه نفيس لباس‌هاي شکيل بدوزند. ابريشم پرکاربردترين پارچه براي لباس‌هاي سنتي مردم شرق آسيا بود. لباس‌هايي که در چين، ژاپن و کره متفاوت‌اند اما يک وجه اشترک هم دارند : پوشانندگي. لباس‌هاي سنتي شرق آسيا به گونه‌اي بودند که تمام اعضاي بدن را به خوبي مي‌پوشاندند. استفاده از پارچه‌هاي نقشدار را بايد به ويژگي مشترک لباس اين ۳ کشور اضافه کرد اما رنگ‌ها و ترکيب رنگ‌ها متفاوت بودند. مردم چين برگرفته از فرهنگ خود علاقه خاصي به ترکيب رنگ قرمز و طلايي داشتند. ترکيب رنگي که در ژاپن و کره کمتر ديده مي‌شود.

تیپ سنتی زدن به سبک شرق آسیایی ها

کيمونو در ژاپن

مشهورترين لباس سنتي شرق آسيا کيمونو است. لباسي که استفاده از آن به عنوان لباس روزمره کار راحتي به نظر نمي‌رسد. کيمونو با استفاده از تکه پارچه‌اي به نام تن درست مي‌شود. اين پارچه حدود ۱۲ متر طول و ۳۴ سانتي‌متر عرض دارد. پارچه‌اي باريک و دراز که براي بستن يک کيمونو کافي است.

تیپ سنتی زدن به سبک شرق آسیایی ها

پارچه تن شامل ۲ تکه بلند و ۲ قسمت کوتاه است که قسمت‌هاي بلند براي جلو و پشت و ۲ قسمت کوتاه براي آستين استفاده مي‌شوند. اين پارچه که به شکل تي انگليسي است را مي‌توانيد از فروشگاه‌هاي لباس ژاپن بخريد و بعد نحوه بستن آن را ياد بگيريد. ژاپني‌ها از ۲ تکه پارچه تاخورده ديگر براي بستن روي شکم و کمر استفاده مي‌کنند. رنگ و طرح اين پارچه اهميتي ندارد چون اغلب داخل پارچه‌اي به رنگ سفيد تا قرمز قرار مي‌گيرد و ديده نمي‌شود. کيمونو که لباس مشترک خانم‌ها و آقايان ژاپني است، دامن بلند و تنگي دارد و به همين دليل کار کردن و راه رفتن با آن به مهارت ژاپني احتياج دارد.

تیپ سنتی زدن به سبک شرق آسیایی ها

دنياي متفاوت چيني‌ها

لباس سنتي چيني‌ها به‌مراتب از ۲ کشور همسايه خود متفاوت‌تر است. چيني‌ها به جاي لباس‌هاي يکسره، پيراهن‌هايي داشتند که دو طرف آن روي هم قرار مي‌گرفت ولي به جاي بسته شدن در وسط، در قسمت راست بدن بسته مي‌شده است. پيراهن‌هاي چيني در فرهنگ سنتي اين سرزمين گشادتر بودند اما به‌تدريج فرمي تنگ پيدا کردند. اين پيراهن‌ها براي زنان و مردان دوختي مشابه داشتند با اين تفاوت که آقايان از پيراهن‌هاي کوتاه با شلوار استفاده مي‌کردند و خانم‌ها پيراهن‌هاي بلندي با اين طراحي مي‌پوشيدند.

تیپ سنتی زدن به سبک شرق آسیایی ها

صادرات لباس چيني

ميان لباس‌هاي سنتي شرق آسيا، پيراهن مردمان چين بيش از همه به ديگر نقاط دنيا صادر شده و حتي الگوبرداري از آن در کارهاي طراحان بزرگ دنيا ديده مي‌شود. بي‌شک دليل محبوبيت اين لباس در مقايسه با لباس مردمان کره و ژاپن راحتي و قابل استفاده بودن آن است وگرنه شيوه بستن کيمونو و راه رفتن با آن احتياج به يک دوره دانشگاهي دارد. اگر هوس پوشيدن لباس مردم شرق آسيا را کرديد، براي خريد کيمونو بايد زحمت سفري تا ژاپن را بکشيد اما پيراهن‌هاي چيني صادرات زيادي داشتند و همراه با محصولات چيني به تمام دنيا رفته‌اند. فروشگاه‌هايي که محصولات چيني مي‌فروشند به بازار چيني‌ها معروفند و اين روزها در اغلب شهرهاي کشورمان راه​اندازي شده​اند و شما مي‌توانيد در اين فروشگاه‌هاي اغلب ارزان، پيراهن‌هاي چيني را هم پيدا کنيد.

تیپ سنتی زدن به سبک شرق آسیایی ها

کيمونويي ديگر در کره

لباس سنتي مردمان کره در قسمت بالاتنه بي‌شباهت به کيمونو نيست؛ پارچه‌اي مستطيل شکل که به شکل کت روي بالاتنه بسته مي‌شود. کت کره‌اي از کيمونوي ژاپني گشادتر است همچنين آستين‌هاي بلندتري دارد. کره‌اي‌ها، چه زن و چه مرد، اين کت سنتي خود را همراه با دامني مي‌پوشند که در اصطلاحات خياطي امروزي به آن دامن فون گفته مي‌شود و از کمر گشاد است. لباس سنتي مردمان کره آستيني گشاد دارد و به همين دليل يک دست به راحتي داخل آستين ديگر قرار مي‌گيرد. نحوه ايستادن و راه رفتني که در کره قديم مرسوم بوده است و حتما در فيلم‌ها و سريال‌هايي چون جواهري در قصر اين تصوير آشنا را ديده‌ايد.

تیپ سنتی زدن به سبک شرق آسیایی ها
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینزی

      لباس سنتی کره هم اسم داره
      "هانبوک"

    • Hadi

      ميشه بگيد با شلوار كرمي، تي شرت سفيد جواب ميده؟يا صورتي؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        sefid

    • بدون نام

      اگه دقت کرده باشید تو جواهری در قصر اصلا دستاشونو تو استینشون نمی کردن زیر قسمتی از پیرلهنشون قرار می دادن مجله جان

    • goli

      سلام خسته نباشيد
      لطفا اگه ميشه نحوه دوخت لباس هاي سنتي كره اي رو هم بذاريد ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج