جاباما
۱۱۲۳۱۱۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

سکوت برابر سانسور ساز و آواز گروه ناظری

نمایش ندادن سازها و برخی قطعات کنسرت آنلاین استاد شهرام ناظری به دستور معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما بوده است.

خبرگزاری صبا: نمایش ندادن سازها و برخی قطعات کنسرت آنلاین استاد شهرام ناظری به دستور معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما بوده است.

سکوت برابر سانسور ساز و آواز گروه ناظری

نمایش ندادن ساز و اجرا نشدن چند ترانه از شهرام ناظری استاد آواز در کنسرت آنلاین وی که شامگاه جمعه ۷ خرداد ماه از طریق پلتفرم لنز پخش شد،، حواشی فراوانی داشته است.

ساعتی پس از برگزاری کنسرت نیز خبر رسید بعضی از قطعات شناخته‌شده این هنرمند باسابقه که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مجوز داشتند و از قبل از اجرای کنسرت نیز برای اجرا اعلام شده بودند، در دقیقه نود رد شده و به همین دلیل ناظری و گروهش مجبور شده‌اند قطعاتی دیگر را در این اجرا، جایگزین کنند.

در حالی که در فضای مجازی، تغییرات اعمال‌شده به سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) منتسب شده، اما بر اساس بررسی خبرنگار صبا، معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما متولی برگزاری این کنسرت بوده و حذف برخی قطعات و همچنین نمایش ندادن ساز، بر اساس دستور این معاونت بوده است.

این اتفاق به دلیل آن است که پلتفرم لنز در کنار چهار پلتفرم دیگر از جمله آیو و تیوا تحت نظارت معاونت فضای مجازی صداوسیما فعالیت می‌کنند. این پلتفرم‌ها که بر خلاف وی‌اودی‌های مشهور (مانند فیلیمو و نماوا) تلویزیون اینترنتی (IPTV) شمرده می‌شوند، بر اساس قراردادی که در سال ۱۳۹۴ منعقد شده، امتیاز فعالیت را ذیل معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما به دست آورده‌اند و تاکنون در همین قالب مشغول فعالیت هستند.

اگرچه برخی از این پلتفرم‌ها دارای مجوز رسمی از ساترا هستند که خود زیرمجموعه دیگری از صداوسیما است، اما نظارت بر عملکرد این پلتفرم‌ها همچنان برعهده معاونت فضای مجازی صداوسیما است. به نظر می‌رسد دوگانگی در اعطای مجوز و نظارت بر پلتفرم‌های تلویزیون اینترنتی، به دوگانگی در معیارهای ممیزی انجامیده است.

ممیزی‌های اعمالی از سوی معاونت فضای مجازی صداوسیما در حالی این بار دامن کنسرت آنلاین استاد شهرام ناظری را گرفته که در سال‌های گذشته نیز برخی از فعالان این عرصه، به عملکرد این معاونت در زمینه اخذ تضمین مالی و ممیزی محتوایی بر پلتفرم‌های IPTV انتقادهایی وارد کرده‌اند.

معاونت فضای مجازی سازمان صداوسیما هنوز واکنشی به حواشی کنسرت استاد آواز ایران نشان نداده است و تلاش ما برای گفتگو با مدیران این معاونت به در بسته خورده است. خبرگزاری صبا آماده انتشار پاسخ مسئولان ذیربط است. همچنین پیگیری ما از بنیاد رودکی حاکی از آن شد که مجوزهای وزارت ارشاد صادر شده بود و منعی برای نمایش ساز و اجرای قطعات وجود نداشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج