جاباما
۱۱۲۳۲۸۸
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

«شهربانو» با هدف تلنگر زدن به مسئولان ساخته شد

بازیگر فیلم شهربانو می‌گوید: اگر فیلمی بسازیم که در آن نشان دهیم همه چیز بر وفق مراد است، اگر به مردم بگوییم که در جامعه مشکلی وجود ندارد، هیچ گرهی از مشکلات بازنخواهد شد

خبرگزاری ایلنا: بازیگر فیلم شهربانو می‌گوید: اگر فیلمی بسازیم که در آن نشان دهیم همه چیز بر وفق مراد است، اگر به مردم بگوییم که در جامعه مشکلی وجود ندارد، هیچ گرهی از مشکلات بازنخواهد شد. ما باید دردهای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و از دردها سخن بگوییم تا مسائل اجتماعی را واکاوی کنیم.

«شهربانو» با هدف تلنگر زدن به مسئولان ساخته شد

فیلم سینمایی «شهربانو» دومین ساخته مریم بحرالعلومی در سی و هشتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد. فیلمی که از دیدگاه بازیگر اصلی آن یعنی فرشته صدرعرفایی؛ نسبت به مسائل اجتماعی دغدغه دارد و تلنگرهایی به جامعه وارد می‌کند. او امیدوار است که این واکاوی‌های اجتماعی سبب توجه مسئولان به مشکلات مردم شود و بیش از پیش بحران‌های اجتماعی موجود مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرند.

صدر عرفایی درباره علاقمندی‌اش به نقش شهربانو گفت: پذیرش این نقش به دلیل همان مسئولیت اجتماعی است که برعهده دارم، همچنین علاقمندی‌ من به موضوعات و دغدغه‌های اجتماعی و مشکلات مردم مرا بر آن داشت تا ایفای نقش شهربانو را بپذیرم. باید قبول کنیم که شرایط اقتصادی فعلی و گرفتاری‌های مردم در طول سالیان گذشته سبب شده تا مسئولیت سنگینی بر دوش هنرمندان گذاشته شود تا مسائلی از این دست را در آثار خود نمایش دهند.

او ادامه داد: مشکلات و گرفتاری‌های موجود می‌تواند روی تمامی اعضای یک خانواده شامل مادر، پدر و فرزند تاثیرگذار باشد. این وظیفه‌ی سینما و هنر است که باید این اثرگذاری‌ها را مورد بررسی و مداقه قرار دهد. فیلم‌هایی مثل شهربانو نیز با هدف تلنگر زدن به مسئولان و دیگر بخش‌های جامعه که از این بسترهای خطرآفرین بی‌اطلاع هستند، ساخته می‌شوند. طبعا نتیجه‌ی تماشای فیلم‌های مثل اثر خانم بحرالعلومی هم این است که نشان دهد شرایط نابسامان می‌تواند تا چه اندازه انسان‌ها را به قهقرا بکشاند.

این بازیگر با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و اجتماعی در اطراف ما فراوان است اما متاسفانه مسئولان به آنها توجهی ندارند، یکی از نتایج مهم نمایش این دست آثار را آگاهی و تنبه افکار عمومی دانسته و گفت: در جامعه‌ای که مسئولان آن نسبت به بسیاری از مشکلات و بحران‌های موجود بی‌توجه هستند، این مردم هستند که می‌توانند حاکمیت را برای رسیدن به جامعه‌ای متعادل یاری کنند و هشدارهای لازم را به آنها بدهند.

صدر عرفایی تصریح کرد: اگر فیلمی بسازیم که در آن نشان دهیم همه چیز بر وفق مراد است، اگر به مردم بگوییم که در جامعه مشکلی وجود ندارد، هیچ گرهی از مشکلات بازنخواهد شد. ما باید دردهای خود را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم و از دردها سخن بگوییم تا مسائل اجتماعی را واکاوی کنیم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو افزود: فکر می‌کنید چرا اقتصاد ما بر پایه‌ی اقتصاد دلالی است نه تولید؟ چرا کسانی مثل آدم‌های حاضر در قصه‌ی فیلم حاضر می‌شوند برای گذران زندگی قاچاق شوند یا قاچاق کنند؟ پسری که از ترکیه لباس وارد می‌کند، دختری که ادکلن خارجی تقلبی می‌فروشد، آدمی که برای گذران زندگی خود دلالی و معامله از این دست به آن دست می‌کند، نشان می‌دهند که اقتصاد جامعه چرخه‌ی مناسبی ندارد. طبعا در این جامعه، آدم‌های قربانی سیستم می‌شوند. اما چه کسی یا چه کسانی این قربانیان را به وجود می‌آورند؟ قطعا مادر قصه شهربانو مقصر نیست بلکه شرایط زندگی و مسئولان او را گرفتار مسائل و مشکلات کرده‌اند. چون شهربانو بهترین نیت را برای بچه‌های خود دارد.

صدر عرفایی افزود: فقر همه‌ی مصیبت‌ها را با خود به همراه می‌آورد. من معتقدم که ما باید مشکلات خود را فریاد بزنیم تا بالاخره به گوش مسئولان برسد. اگر صدای ما شنیده نشود، حداقل فریاد زده‌ایم و سکوت نکرده‌ایم. اگرچه برخی در این راه فدا می‌شوند اما باید مطالبات خود را بیان کنیم.

این بازیگر افزود: زنانی مثل شهربانو در کشور ما حضور دارند. ما هرقدر بخواهیم آنها را نادیده بگیریم بازهم زنان نیمی از جمعیت فعال و زاینده را تشکیل می‌دهند. این قشر باید از هر جهت مورد توجه قرار گیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم این فیلمهای آبگوشتی و نخ نمای شما رو نمی بینن چه برسه به مسئولان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقيقاً متاسفانه سينما ايران شده فقط سياه نمايي محض

    • بدون نام

      دقيقاً متاسفانه سينما ايران شده فقط سياه نمايي محض

    • ناشناس

      مسئولین بی مسئول

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج