۱۱۲۳۵۰۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

غیاثی: پیکان را جریمه سنگین کنید، اما ۳-۰ نه

رییس سابق کمیته داوران توضیحاتی را درباره حکم انضباطی دیدار پیکان و سایپا ارائه کرد.

فوتبالی: رییس سابق کمیته داوران توضیحاتی را درباره حکم انضباطی دیدار پیکان و سایپا ارائه کرد.

رضا غیاثی کارشناس داوری که سالها ریاست کمیته داوران را برعهده داشت درباره حکم کمیته انضباطی و ۳ بر صفر شدن دیدار پیکان و سایپا به سود نارنجی پوشان بیان کرد: نتیجه سه بر صفر به سود سایپا خلاف مقررات بین‌المللی فوتبال است.

غیاثی: پیکان را جریمه سنگین کنید، اما ۳-۰ نه

وی ادامه داد: تیم پیکان در جریان مسابقه با سایپا از تعویض ششم استفاده کرده که در مقررات وجود ندارد. در آیین‌نامه انضباطی سال ۹۳ دو مورد به عنوان بازیکن غیر مجاز به فهرست اضافه شده که یکی استفاده بیش از حد مجاز از بازیکنان خارجی استفاده از تعویض بیشتر بود اما در سال ۹۶ و ۹۷ که دوبار مقررات انضباطی اصلاح شد این دو مورد را حذف کردند و دقیقاً بازیکنانی را غیرمجاز اعلام کردند که فیفا در آیین نامه خود نوشته بود و به عنوان ماده ۶۱ انضباطی ایران به تصویب مجمع عمومی در این ماده هیچ اشاره ای به غیرمجاز بودن تعویض بیشتر نشده که بتوان یک تیم را برای این کار بازنده کرد.

این کارشناس داوری همچنین گفت: موضوع مهمتری که باید به آن پرداخت این است که در دنیا بازنده کردن با نتیجه ۳ بر صفر به ندرت اتفاق می افتد و بیشتر شبیه صدور حکم اعدام در جوامع انسانی است به همین دلیل فیفا قبل از اینکه رکن قضایی بخواهد یک تیم را بازنده کند، از لغت Integraty concern ( با در نظر گرفتن یکپارچگی و تمامیت مسابقات) استفاده می کند. بدین معنی که نباید رای شما قادر باشد جدول بازی ها را دگرگون کند یا به تیم‌های دیگر زیان وارد کند. این در حالی است که ما در کشور خودمان و در تمامی استان ها به راحتی رای ۳ بر صفر را اعلام می‌کنیم؛ بدون توجه به اینکه آیا جدول دستخوش تغییر می شود یا خیر. دنیای مدرن فوتبال به راحتی اجازه نمی دهد که نتیجه یک مسابقه را سه برصفر کنیم که به سلامت بازی‌ها لطمه وارد کند.

غیاثی افزود: لیورپول با به خدمت گرفتن یک بازیکن که فاقد آی تی سی بوده در یک مسابقه شرکت کرد و فدراسیون انگلستان بازیکن را صدهزار پوند و باشگاه لیورپول را ۲۰۰ هزار پوند جریمه کرد اما به نتیجه مسابقه دست نزد.

وی تاکید کرد: در بازی پیکان و سایپا بازیکنی که وارد شده کمتر از ۲ دقیقه در زمین بوده و تاثیرگذاری نداشته و از آنجا که فوتبال ورزش گروهی به حساب می آید، نمی‌توان به راحتی کل تیم را بازنده کرد این همان موضوعی است که در بند ۳ ماده ۲۲ انضباطی فیفا تحت عنوان Integraty concern آمده و دست کمیته انضباطی را به راحتی باز نمی‌گذارد که با هر تخلفی هر نتیجه ای را که خواست انشا کند .

غیاثی درباره احتمال تغییرحکم در استیناف گفت: بهترین تصمیم استیناف می تواند یک جریمه سنگین برای تیم پیکان برای داور چهارم مسابقه و برای داور اصلی بازی باشد تشریفات تعویض را کنترل نکرده اند به آنها نیز در این تخلف دو دقیقه‌ای مسئول هستند. ولی برنده کردن سایپا هرگز از مقررات داخلی و خارجی برداشت نمی‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج